Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

12. Magic Kingdom and Be our Guest





Het weer: zonnig
Temp: 30°C
Aantal foto's:387, 160(projectie kasteel), 474 (Wishes)
Totaal aantal foto's: 3914





@Marleen: Dat was ook het plan met het filmpje ;-)
@Claudia: Ik heb hem tussen mijn handen voor me gehouden en mijn vingers gekruist gehouden dat alles er goed op zou staan en dat lukte gelukkig.
@Robert-Jan: Hij heeft toch de laptop nodig om in te kunnen loggen en te werken dus dan moet ik ook echt opschuiven en die foto……die heb ik ook stiekem gemaakt hahaha
@Kim: Bedankt voor het doorgeven van de namen, ik wist ze echt niet meer en ze waren nu in totaal met zijn vieren.
@Birgit: Ik vertelde het toch aan Solange en ze vond het wel heel lief van Fenna dat ze het haar zo gegund had. En helaas heb ik in ieder twee meiden die dol zijn op achtbanen en nummer drie wilt zich ook al niet meer laten kennen.
@Marga: Blij weer wat van je te horen lief!
@Carmen: Hahahaha, ben totaal niet verbaast. Je moeder wordt al bang bij het woord achtbaan. Maar ik denk dat jij hem wel kon waarderen, toch??


Op ons gemak zijn we vandaag begonnen. Eerst lekker een beetje uitgeslapen, op ons gemak ontbeten en even nog wat aangerommeld in het huis. We vertrokken pas om 10:30 uur om er om 11:00 uur aan te komen. Misschien wel een beetje tegen gesteld bezig omdat we naar een pretpark zouden gaan maar we wisten dat we dit park al een flink aantal keren hadden gezien.



Was het niet in Amerika dan was het nog wel in Parijs. Die verschilt namelijk niet zo heel veel met die van Amerika. Al is daar nu toch wel een verandering in aan het komen. Parijs bouwt nieuwe attracties bij de Amerika niet heeft (maar dan toch meer in de Studio´s) en Amerika heeft Fantasyland helemaal op zijn kop gezet en heet nu ook New Fantasyland. En NEW is het zeker, EN LEUK!!! Wat een geweldig leuke nieuwe dingen hebben ze er weer bij verzonnen. Het is allemaal weer geweldig gethematiseerd, tot op de kleinste details. Waar je ook kijkt proef je de sfeer. Daarin is Disney echt een kei en zelfs de wachtrijen zijn zo erg nog niet want waar je kijkt word je al in het thema van de attractie getrokken.





Het was weer heel bijzonder om het terrein van Disney op te rijden. Alleen de weg naar de parkeerplaats is zo bekent en laat je hart al een beetje jubelen. Gauw een paar foto´s proberen te schieten van alle bogen waar je nog onderdoor rijdt. We stonden bij Peter Pan en dan kan je met een klein treintje die je naar het TTC brengt. Daar kan je kiezen of je met de monorail of met de boot verder gaat. Wij kozen voor de monorail en waren snel bij de ingang van Magic Kingdom. We konden beginnen met het maken van “Memories”.

Maar toen we binnen kwamen zijn we eerst op de foto geweest met Mickey.

Dat is ook de enige waar we echt voor in de rij zijn gaan staan en dat was ook maar een hele korte rij. Maar met Mickey zijn we helemaal nog niet op de foto gekomen. Ook niet op “de boot”. Dus toen we bij binnenkomst naar de Town Hall werden verwezen gingen we maar die kant op. Dat nam niet zoveel tijd in beslag. Door Main street richting Tomorrow Land. We liepen maar niet gelijk door naar New Fantasyland omdat we het idee hebben dat het daar wel heel druk zo zijn. Iedereen gaat daar natuurlijk gelijk heen. In Tomorrow Land zijn we eerst bij Monsters en Co geweest, daarna met de Peoplemover (een goed momentje om even te eten en te drinken) en nog even in de Orbiter geweest (daar wilde Mea graag in). 



Toen waren we aan de beurt bij Buzz Lightyear en dit keer kwam ik als winnaar eruit. Ik had het twijfelachtige geluk dat gelijk in het begin de ride stil bleef staan en ik heel makkelijk op een heel moeilijke target kon richten. Binnen twee minuten had ik mijn top bereikt en heb ik de rest van de rit voor Miep Snot kunnen meerijden. Hoger dan dit getal kon je namelijk niet komen. Het bleef wel verdacht stil uit de hoek die Kenneth heet. hahahaha. Deed toch een beetje zeer (ook al was het niet helemaal eerlijk verlopen hahaha)



Richting New Fantasyland ook nog even in de autootjes gereden en tien stappen verder sta je ineens in een andere wereld.

Toch wel  grappig om te voelen dat dan ook de sfeer zo anders aanvoelt. De nieuwe attractie van Sneeuwwitje zijn ze nog aan het bouwen en zal in 2014 klaar zijn. Daar kan je niet om heen want het neemt toch wel een groot gedeelte van het land in beslag. We gingen door naar de nieuwe attracties en kwamen als eerste bij Belle terecht.


Wat is dat geweldig  leuk opgezet zeg. Je gaat binnen bij het huisje van Maurice (de vader van Belle). Daar wordt je in een klein groepje verder naar binnen geleid en komt als eerste in een kamer waar je uiteindelijk letterlijk door een spiegel heen kan lopen om in het kasteel terecht te komen. Dat is zo kundig gemaakt. Je blijft kijken en ziet bijna niet hoe het kan. In de volgende kamer kom je bij de kledingkast van het kasteel. Die “dame” maakt een praatje en dan worden alle kinderen naar voren gehaald en gevraagd of ze deel willen nemen in een toneelstukje dat ze voor Belle gaan opvoeren. Je snapt natuurlijk wel dat Solange hiervoor stond te trappelen maar Yentle deed niet veel voor haar onder. Mea werd een beetje over het hoofd gezien maar kreeg uiteindelijk ook nog een heeeeel klein rolletje toebedeeld. Maar de kinderen stelden ieder een personage uit de film voor. Yentle was het paard dat aan Belle vertelde dat haar vader zat opgesloten in de kerker en Solange was mevrouw Pot. Dan ga je weer verder naar een andere ruimte waar je netje op bankjes gaat zitten en de kinderen aan de zijkant gaan staan. En wie komt er dan binnen? Juist. Belle in eigen persoon. Alive and kicking. Ik dacht dat Solange een beroerte kreeg. Die had dat helemaal niet zien aankomen en steeg boven zichzelf uit van blijdschap. Ieder kind kreeg de kans om zijn of haar rol te doen en mocht aan het eind nog met Belle op de foto.



Oh wat was mijn dochter blij. Wat ontzettend leuk was dit zeg. Toen gingen we door naar Ariel. A journey under the Sea. Ook ontzettend leuk. Er zijn geen andere worden voor om dit te beschrijven. Heel mooi aangekleed en ook de wachtrij was weer leuk.

Hierna gingen we nog even naar een paar oude bekende. Natuurlijk wilden de meiden wel naar It´s a small World om even weg te zinken in het zoetsappige om daarna flink de stuipen op het lijf gejaagd te worden in het spookhuis. Daar ging het allemaal niet zo van een leien dakje en moesten we eerst heel lang wachten voordat we in mochten stappen om vervolgens ook nog een tijdje stil te blijven staan in de attractie. Ik zat met Yentle in een karretje en ik kan je vertellen dat die daar niet zo heel gelukkig van werd. Door dit oponthoudt was er geen tijd meer voor nog iets anders dus liepen we maar weer terug naar het kasteel van het Beest. Daarin zit namelijk het restaurant “Be our guest”.



 
Zo prachtig gethematiseerd. Je hebt daar twee zalen. De eerste zaal is heel groot en daar hangen ook drie prachtige grote kroonluchters. Ook heb je er een heel groot raam waar achter “echt” sneeuw naar beneden dwarrelt. Ik weet niet hoe ze dit voor elkaar krijgen maar alles wat ze verzinnen kunnen ze nog werkelijkheid maken ook. Daarachter heb je nog een kleinere zaal die de kamer voorstelt waar de roos wordt bewaard. Iets minder gezellig gethematiseerd want alles is aan flarden gescheurd door de klauwen van Beest. Er staat wel de roos en ook hangt er een schilderij van Beest toen hij nog een “mooie jongen” was. Daar werden wij neergezet.Op zich ook prima hoor. Maar nu komt het speciale. In deze kamer stormt en onweert het om de vijf minuten. Niet echte regen en wind maar je hoort wel de geluiden. Dit samen met het feit dat de airco om MIN 10 stond was voor mij genoeg om het eten niet onnodig lang te laten voortduren. Het eten zelf was echt heerlijk hoor, daar valt absoluut niets op aan te merken maar wat had ik het koud. Zaten wij vrouwen daar met onze topjes met spagettibandjes. Het was echt hoog kippenvel tijd. Na het eten mochten we nog wel met de heer des huizes op de foto. Dat hoorde bij het totaal paket dus hebben we zeker niet overgeslagen.
Maar over hoog kippenvel tijd gesproken. Na het diner gingen mam, Bert en ik al naar het pleintje voor het kasteel om daar een plekje te zoeken voor de vuurwerkshow Wishes. Dat vind ik echt de ALLERMOOISTE vuurwerkshow die er is en daar krijg ik echt hoog kippenvel van. Ik vind die vuurpijlen zo ontzettend mooi en prachtig op het muziek afgestemd. Echt geweldig. Ik heb er ook zo ontzettend veel foto´s van gemaakt. Kenneth ging nog even gauw met de meiden naar Big Thunder Mountain. Een achtbaan per dag kan hij nog net handelen en aangezien mijn nek toch nog een beetje zeer deed door de achtbaan van gisteren, was hij nu aan de beurt. Maar we waren niet de enige die al een plekje gingen zoeken en het pleintje zal al voor een groot gedeelte vol. De beste zitplekjes waren in ieder geval al weg dus gingen we op de grond zitten. Dat is heel normaal en vlak voordat de show begint zitten daar alleen maar mensen op de grond. Dat is ook zo geweldig hier. De mensen zitten op de grond en blijven ook zitten. Daardoor heb je eerste klas zicht op het kasteel en het vuurwerk erachter. Om 20:45 uur begon de pre-show die ook geweldig was. Er werd van alles op het kasteel geprojecteerd. Van zo´n beetje alle tekenfilms van Disney kregen we wel wat te zien of te horen want natuurlijk wordt er ook bij gezongen en muziek gemaakt. Dit duurde zo´n tien minuten.


Daarna moesten we heel even wachten want om 21:00 uur begon het vuurwerk en zoals gezegd die was weer spectaculair!!! Ik heb er ook maar 474 foto´s van gemaakt waarvan er ook een heleboel van zijn gelukt. Ik heb ze in een filmpje gezet zodat je kan zien hoe mooi het vuurwerk ook echt is. Niet alle foto´s zijn even scherp maar je krijgt er wel een mooi totaal plaatje mee. Ik ben van mening dat dit vuurwerk je voor 31 december totaal verziekt. Dit is zo mooi. Ik vind het echt de mooiste vuurwerkshow van Disney.

Na het vuurwerk wilde iedereen naar huis en wat een mensenmassa komt er dan op gang. Omdat we wisten dat de wachtrijen bij de monorail en treintjes echt ongelofelijk zouden zijn, zijn we eerst gaan nog even wat winkeltjes in gegaan en daar hebben de meiden weer wat van hun centjes uit kunnen geven en ook wij volwassenen raakte nog wat kwijt. Toen we nu bij de monorail aankwamen hoefden we nog maar 10 minuten te wachten en ook bij de treintjes waren we zo aan de beurt. De auto stond al op ons te wachten en voor we het wisten waren we thuis. Reisafstand 10 minuten.


Nu zit ik nog als enigste op. Het is 2:00 uur en mijn ogen vallen ook echt dicht. Ik heb al het een en ander aan de foto´s gewerkt maar nog lang niet alles. Maar ik maak me niet druk hierover …….ik blijf CALM (Weltrusten!)



9 opmerkingen:

  1. Wat een super dag....dat levert zeker mooie memory's op. Je hebt weer een prachtig verhaal weggetikt en dat terwijl het dus al zo laat is. Petje af hoor!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verslag, levert direct weer een dilema op, je beschrijft het zo goed, dat ik toch weer begin te twijfelen, dan toch ook nog maar een dagje dit park??????
    Ik hoop dat je een beetje CALM kunt slapen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een heerlijke dag zo te lezen, maar wel een lange!!
    Petje af dat je bij thuiskomst nog aan de gang bent gegaan, ik was lekker mijn bedje ingedoken om het de volgende ochtend neer te zetten;-)
    Dus thanks....was weer lekker lezen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder gevoel hè, als je onder de poort doorrijdt! Voor de kids, maar ook een beetje voor de ouders ;-)
    Wij vonden be our guest ech super (we hadden vestjes mee). Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We konden helaas het filmpje van het vuurwerk nog niet zien. Maar aan het verslag te zien was het prachtig. Wat hebben jullie weer een hele fijne dag achter de rug. En het eten bij Belle lijkt me ook heel gezellig. Geniet ze alvast voor morgen.
    Groetjes Marga and the family

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een TOP dag, ook voor de kids, dat is toch genieten hoor.
    Morgen weer zo'n heerlijke dag.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanmorgen vroeg gekeken en dacht geen verslag?Nu zie ik dat je tot midden in de nacht heb zitten werken.Petje af!!!!Dat doet niet iedereen je na.Het was weer geweldig zo te lezen allen het filmpje kunnen we niet bekijken,er staat bij dat het prive is?Volgende keer beter de foto,s waren weer hartstikke leuk.Weet niet wat jullie vandaag gaan doen maar in ieder geval veel plezier.Knuffels voor iedereen.
    PS voor je mams,hier alles goed Bertus alleen een zweepslag dus met het pootje omhoog en,NEE de gordijnen zijn er nog steeds NIET!Geprobeerd om te antwoorden op het sms-je maar lukt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb het weer geprobeerd met het filmpje en na verschillende pogingen is het gelukt,je moest nu ineens toestemming geven eenmalig voor cookies?Wat een spectaculair en mooi vuurwerk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastische dag weer !! Volop genieten ! En dat vuurwerk is inderdaad meest geweldige ooit !

    BeantwoordenVerwijderen