Pagina's

zaterdag 11 mei 2013

16. a Kitchen Sink (of niet), Downtown Disney en oude auto's






Het weer: zon, stort regen, bewolkt
Temp: 30°C
Aantal foto's: 249
Totaal aantal foto's: 4823



Als eerste wil ik aan diegene die al eerder hebben geprobeerd te reageren en waarbij het niet lukte laten weten dat ik daar nu pas achter ben gekomen en een instelling heb veranderd waardoor het nu wel lukt.

1. Je type bij reakties (onderaan de blog) je reactie.
2. Dan kies je bij "reageer als" voor “Anoniem” (wel in je reactie dan je naam zetten ;-))
3. Dan klik je op "publiceer" en dan staat je opmerking erbij

Veel succes en ik ben benieuwd wie er nog een berichtje achterlaat. Alvast bedankt!!

@Mery: Je zag inderdaad dat het Yentle wel wat kostte want ze vind deze achtbaan echt wel geweldig maar Solange was weer zo teleurgesteld dat ze het niet over haar hart kon verkrijgen om te gaan.
@Robert-Jan: Niet opgegroeid met visje een, visje twee, visje visje in de zee??? Hahahaha En je heb je ook de film: Horton hears a who. Daarin herken je ook een hoop karakters…
@2theUSA: Ik vind het best wel pittig omdat het ook een simulator is (en daar krijg ik altijd last van), maar mijn moeder die normaal gesproken al misselijk wordt bij het zien van een achtbaan vindt hem heel goed te doen en heeft helemaal nergens last van. Hij is wel donker, je beweegt alle kanten op maar zeker ook GEWELDIG!!! En die wachtrij……die is echt helemaal top. Alleen daarvoor zou ik al in de rij gaan staan (net als Kenneth hahahaha).
@Claudia: Ik kan ook nog steeds niet geloven dat je er niet in bent gegaan toen je er was. Maar ik weet zeker dat je dit gemis echt nog wel een keer goed gaat maken. Samen gaan??
@Saskia: Ik heb gekeken bij Orlandofans maar ik heb geen bericht in mijn Postvak In staan. Zou je het nog een keer kunnen proberen? Op dit moment heb ik ze niet meer nodig maar in de toekomst……
@Marga: Solange voelt je liefde maar blijft toch behoorlijk boos ;-). Maar wat betreft het weer. Het is nog niet goed gegaan. Wij hebben vandaag ook een flinke regenbui gehad en voor morgen voorspellen ze ook niet veel goeds. Gelukkig knapt het daarna weer op en wordt het prachtig. Ik zal proberen om er dan wat van in mijn koffer te stoppen.
@Twinmom:Ik ben ook heeeel benieuwd naar alles wat ze er nu bij HP aan het bijbouwen zijn. We komen vast en zeker nog wel een keer terug. Is het niet voor HP dan is het wel dat Solange EINDELIJK in die achtbanen kan hahaha.
@Birgit: Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen. Dat weet ik zeker.
@Arianne en Tiana: Fijne vakantie gehad?

Vandaag was het een relax day of toch niet??? Ik weet het niet want voor mijn gevoel hebben we er toch weer genoeg in gestopt maar ook weer uitgehaald.
Het was wel relaxed wakker worden. De geur van gebakken spek omdat mijn moeder al aan de slag was in de keuken en geluiden uit het zwembad van mijn meiden die zo zacht mogelijk proberen te zijn maar waarbij dat niet echt lukt door het plezier dat ze hebben.
 
Om half negen vindt mijn moeder het genoeg en roept iedereen naar binnen of naar beneden om te komen eten. Dus de meiden gauw even een onderbroekje aan want die waren toch wel weer van plan om terug te gaan naar het zwembad. Ik schiet ook gauw een broek aan en ga naar beneden. Mijn moeder heeft al de tafel gedekt. Na het eten verder relaxen.
 
Ik duik achter de pc om de laatste filmpjes bij de dagen te zetten. Nu zijn alle dagen voorzien van beeldmateriaal en kan ik weer verder met andere zaken. Ik moet alle Photopas foto´s nog uitzoeken en evt van een border voorzien. Ook een tijdrovend klusje. Als doe ik het dit keer heel sober. Ik ga echt niet elke foto voorzien met 10 borders. Ik kwam er wel achter dat er nu wel een hoop borders bij zijn gekomen dus het is toch wel weer lastig kiezen. Ook heb ik nog een beetje contact met een paar mensen in Nederland. Wel weer even leuk en lachen. Toen liep het tegen 10:15 uur en wilde ik dat de meiden dat ze het water uit kwamen. Als ze zich dan gingen aankleden dan konden we rond 11:00 uur in de auto zitten. Nou dat ging dus niet lukken maar we reden wel om 11:20 uur weg. Richting Discovery Cove.
 
De weersvoorspellingen voor vandaag en morgen zijn niet echt rooskleurig en we willen graag weten wat de mogelijkheden zijn. Wij hebben namelijk een reservering voor morgen en dan is het weer op zijn slechts. Dus eerst maar naar Discovery Cove. Je stapt nog niet uit de auto of je wordt al begroet door een mevrouw die vraagt of ze je kan helpen, als je dan uitlegt waarvoor je komt begeleidt ze je naar binnen om je te verwijzen naar een andere dame, die je weer doorverwijst naar iemand achter een balie. Ja, daar worden de mensen toch wel aan het werk gehouden. Ik begrijp dat ook in Amerika de werkeloosheid hoog is maar als ik hier bij de pretparken zie hoeveel mensen er eigenlijk zinloze of geestdodende klusjes aan het doen zijn alleen maar om de klant blij te houden. Naar mijn idee zouden twee mensen op mijn weg naar de balie niet echt nodig zijn geweest omdat bij binnenkomst de receptie al heel duidelijk is en ik best weet waar ik mijn vraag moet neer leggen. Maar dat is weer een zijstapje van mijn kant. Aangekomen bij de balie wordt ik weer uiterst vriendelijk geholpen en begrijpt ze ook best dat ik graag van dag wil wisselen en dat kan gelukkig ook. Discovery Cove is namelijk een park waar per dag “maar” 1000 gasten zijn dus het zou best eens kunnen zijn dat het vol was. Maar we hebben mazzel en we kunnen dinsdag ook terecht. Die dag had mijn voorkeur. Ik vroeg haar nog wel wat er gebeurt als het slecht weer is want alles gebeurt buiten hier. Zij vertelde me dat alles gewoon doorgaat in de regen maar dat als er onweer of storm is dan worden de mensen uit het water gehaald en wordt er beschutting gezocht tot de onweer is overgewaaid. Nou dat zou ik dan toch een flinke teleurstelling vinden. Het is een prachtig park maar wel allemaal buiten. En als je niet heerlijk op een ligbedje kan liggen omdat het regent……..wat moet je dan??? Heel de tijd in het water liggen omdat je toch niet natter kan worden. Denk niet dat Cornelia (zo werd ze elke keer op “de boot” genoemd en ik ben dit blijven doen hahaha) dit zo leuk vindt. Die kan niet zwemmen en wil er ook niet uit zien als een verzopen kat. Maar dat meisje begreep dat heel goed en het verzetten was geen probleem. (een keer gratis, tweede keer $ 50,00).

Lekker blij weer in de auto op weg naar onze volgende stop. Ik had als verrassing voor de meiden het plan om een “kitchen sink” te gaan eten bij Disney Beaches en Cream Soda Shop. Die is bij het Disney Hotel “Disney´s Yacht Club Resort”. Ik had daar al eens wat van gelezen en gezien en het leek me een leuke verrassing voor de meiden. We kwamen aan bij dit hotel en we keken onze ogen uit. Wat was het daar mooi. Alles mooi in thema en de meiden zagen zichzelf al helemaal daar zwemmen in het zwembad. De villa kon zo ingeruild worden. Kenneth zag zichzelf ook al daar lopen en ik zag mezelf………..vanavond achter de computer zitten om te kijken wat de prijzen voor volgend jaar zijn hahahahaha. Kijk je moet het ijzer smeden als het heet is!!!

 

Aangekomen bij de Beaches en Cream Soda Club werden we eerst begroet door een man wiens taak alleen maar is om mensen een handdoek aan te reiken die daar bij het zwembad in een grote open kast liggen. Kijk weer zo´n baantje waar ik eigenlijk bewondering voor heb. Wat moet die man zich toch vervelen heel de dag. Vriendelijk blijven tegen de gasten en in de warme zon wachten totdat er iemand een handdoek nodig heeft. Hij zal waarschijnlijk blij zijn dat hij een baan heeft maar wat een hondenbaan is het!!
 
Dus vrolijk kwamen wij aan bij de ingang waar we ons melden voor een “kitchen sink”. Nou dat kan zei dat meisje maar de wachttijd hiervoor is nu 1 uur en 15 minuten!!!!! Dat ga je toch niet menen??? Maar ja, ze meende het best…. Nou daar hadden we dus geen zin in. Hoe leuk het me ook leek om dit met de meiden te doen vinden we het zonde van onze tijd om daar te gaan zitten wachten. Maar voor de nieuwsgierigen onder ons…….









Een “kitchen sink” is gevuld met:
½ cup fudge topping, warmed
½ cup butterscotch topping, warmed
½ cup peanut butter topping, warmed
1 medium banana, sliced in 1/2 –inch slices
1 cinnamon spice cupcake (2 ½ x 1 ¼-inch), quartered
1 angel food cupcake (3 x 1 ½-inch), quartered
2 4-oz. scoops vanilla ice cream
2 4-oz. scoops chocolate ice cream
2 4-oz. scoops strawberry ice cream
1 4-oz. scoop mint chocolate chip ice cream
1 4-oz. scoop coffee ice cream
3 tablespoons chocolate syrup
¼ cup marshmallow crème
¼ cup strawberry topping
¼ cup pineapple topping
1 14-oz can dairy whipped topping
1 brownie (6-inch x 6-inch), quartered
1 regular-sized (2 ounce) candy bar, quartered
4 chocolate cookies with cream filling
1 tablespoon sliced toasted almonds
1 tablespoon dark and white chocolate shavings
1 tablespoon chocolate cookies with cream filling, crushed
1 tablespoon chopped jellied orange slices (approximately 2 large slices)
1 tablespoon milk chocolate chip morsels
1 tablespoon peanut butter chip morsels
1 tablespoon chocolate sprinkles
1 tablespoon rainbow sprinkles
½ cup drained maraschino cherries

Wij kozen er dus maar voor om een ijsje “to go” te nemen. Wat een bollen ijs krijg je toch hier in Amerika. Je krijgt gewoon een bakje bij je hoorntje omdat het anders een grote knoeiboel zal gaan worden.


 
Nadat we die hebben opgegeten gaan we weer terug naar de auto en rijden door naar Downtown Disney. Daar zijn we zeer bescheiden gebleven. De meiden hadden grotendeels hun geld al uitgegeven in Magic Kingdom. Mea heeft een aantal bedeltjes voor haar armband erbij gekocht, Yentle een leuke brillenkoker.




 
Toen we echter in “Disneys Days of Christmas” stonden kwam het los uit de hemel. Grote druppels en een enorme plens water wat er naar beneden kwam. Als je daar drie tellen in stond was je tot aan je onderbroek drijf nat.

 
Dus ik was genoodzaakt om nog een rondje door de zaak te maken, en nog één, en nog één hahahaha. En wat je dan allemaal ziet………. Nou eigenlijk heel veel dezelfde ornamentjes waar je flauw van valt van de prijs.

 
Dus uiteindelijk ben ik maar met één kerstboom ornament naar buiten gekomen. Dat was Finding Nemo´s Crush and Squirt. Sinds de Turtle Farm op de Grand Cayman Island heb ik toch wel een zwak gekregen voor schildpadden. Maar bij mijn tweede ronde zag ik ook een hele mooie rok voor mijn kerstboom. Die was ook wel aan de prijzige kant maar daar waar ik nog stond te twijfelen of ik het wel moest doen was mijn moeder trefzeker!! Kopen! Daar heb je jarenlang plezier van en zal prachtig staan onder je Disneyboom. Tja…… ik heb geleerd om naar mijn moeder te luisteren dus……liep ik maar naar de kassa hahaha.
 
 
Toen hield het op met heel hard regenen en konden we wel weer naar buiten. Tenslotte zijn wij Nederlanders en zijn we wel wat regen gewend. Als we in Nederland binnen zouden blijven als het regende zouden we nooit meer naar buiten komen. Maar na een stap of 50 hield het al op met regenen en werd het weer heerlijk weer met een zonnetje. Daardoor werd het wel een beetje benauwd want de luchtvochigheid was geloof ik gestegen met 100%. In de kerstwinkel hadden we besloten dat we maar richting het restaurant zouden gaan want we wilden toch niet te laat gaan eten. De mannen hadden nog plannen voor de avond. Het is tenslotte zaterdag.
 
 
Het T-Rex restaurant was nieuw voor ons. De andere keren waren we in het Rainforest Cafe geweest maar nu wilden ze deze wel proberen en volgens de dames is deze nog veel leuker! Het is ook een geweldig mooi restaurant van binnen die heel veel bewegende dinosaurussen binnen heeft staan en elke kwartier is er een meteorieten storm. Wij hebben er dus vier meegemaakt.
 
 


 
Het eten was ook heerlijk. Bert en ik hadden pasta, Kenneth had spareribs en mijn moeder had een groot stuk vlees waarvan we dachten dat het kip had moeten zijn. Beetje verwarrend dat menu want er stond toch echt chicken. Maar ze vond het ook heel lekker en daar gaat het toch om. Ik ben er wel achter waar die verkoudheid vandaan komt want ook hier stond de airco op vries en mijn holtes zijn daarna weer helemaal dichtgeslagen. Ik voel een druk op mijn kaken zodat het haast lijkt of dat mijn kiezen los zitten.

Na het eten maar naar huis aan waar de vrouwen werden afgezet en de mannen doorgingen naar Old Town. Dat is ook een traditie waar vooral Kenneth heel vrolijk van wordt. Hij heeft namelijk een liefde voor oude auto´s en elke zaterdagavond heb je de Saturday Night Cruise. Dan kan je daar allerlei old timers bewonderen en die rijden dan op een gegeven moment door Old Town heen. Elk jaar gaan ze met zijn tweeën en wij vrouwen laten dat maar lekker zo.
 

 
De meiden gingen lekker weer het zwembad in, ik ging achter de pc en mam was weer druk met de was, strijk en haar spelletjes op haar tablet. Rond negen uur kwamen de mannen weer thuis. Het was een beetje tegengevallen qua hoeveelheid maar dat weten ze aan het weer. Waarschijnlijk hadden een aantal mensen het toch niet aangedurfd om daar met hun prachtige auto te gaan staan als er een grote regenbui overheen kan komen. Er zijn genoeg cabrio´s en die gaan er dan toch uitzien als een vissenkom hahahaha.


 
Morgen gaan we naar vlooienmarkten en giftshops maar dat begint pas in de middag. In de ochtend zijn we zeker CALM want dan is het moedertjesdag en de meiden hebben grote plannen. Dus ik blijf in bed hahaha

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag weer!Ongelooflijk die ijsjes zeg ik zou daar voor de hele week genoeg aan hebben terwijl ik toch een beetje ijs verslaafd ben haha.Morgen weer een leuke dag voor de creditcarts?Geniet nog van de laatste dagen in jullie villa,het gaat zo hard.Veel winkelplezier en een dikke knuffel voor allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, nee, die films zeggen me niets !! Heerlijke dag weer en mooi dat je Discovery Cove om hebt kunnen zetten, we duimen voor prachtig weer !! Jammer van de Kitchen Sink, maar de ijsjes zien er heerlijk uit. En nog prijzen van hotel bekeken ? Zal je vast achterover van gevallen zijn, zeker in vergelijking met een villa, Hahaha ! Maar het is er echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben weer helemaal bij met lezen, wat zijn jullie aan het genieten zeg!
    Wat goed dat jullie DC om konden zetten.
    Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van de Kitchen Sink, wij hebben verleden jaar ook een uurtje moeten wachten maar die tijd is zo om, ik heb zelf nog even op het "strand" gelegen. Overigens kun je niet zeggen dat je heerlijk ijs gegeten hebt maar de ervaring is top. trex is hier ook favoriet bij de kids, maar een vestje is inderdaad niet overbodig. Gelukkig dat jullie DC konden verzetten......wij zullen duimen voor goed weer en ik verheug me nu al op jouw verslag. Wij willen dit namelijk volgend jaar gaan doen.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je moeder mee is en zo goed voor jullie zorgt, het ontbijt, wassen en strijken, en het is nog gezellig ook helemaal top. Fijn dat Discovery Cove verzet kon worden, wij hadden in maart niet zulk zonnig weer maar in zo'n wetsuit is het een stuk warmer dan alleen badkleding, maar gelukkig geen regen.
    Ongelooflijk wat een wachttijd voor een Kitchen Sink zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooie dag erbij! En de prijzen van yacht en beach al bekeken:-) ha, ha. Het zal de volgende keer wel weer een villa worden. Het is een heel mooi hotel om te verblijven. Hebben ooit de mazzel gehad hier te verblijven (hadden een prijsvraag gewonnen met daarbij 5 nachten yacht en beach) maar om er nu zo gemiddeld $ 400 p.n. voor neer te leggen ? Dat vind ik het ook weer niet waard! Gelukkig kon discovery gove worden verzet, hopelijk dinsdag gewoon 7 zonnen aan de hemel! Gezellige moederdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat hebben jullie het weer geweldig! Jammer dat het weer nu even niet meezit maar dat komt vast wel goed. Ik ben benieuwd wat de meiden voor je in petto hebben. En dat hotel klinkt ook fantastisch, maar beetje prijzig geloof ik. Jammer..... Groetjes Monique ( Van Tyler)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kitschensink echt een keer doen, jammer van de 1 uur en 15 minuten wachttijd. wij hadden geloof ik wel een reservering gemaakt maar omdat we met zijn 8en waren moesten we toch zo'n 20 minuten nog wachten zodat ze 2 kleine lege tafeltjes bij elkaar konden schuiven.
    Maar we hebben wel genoten en jullie dag vandaag zag er ook prettig uit. heerlijk
    geniet er nog heel erg van

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha sinds wanneer luister jij naar je moeder, maar ik moet je gelijk geven zo af en toe is het best handig om naar je mams te luisteren ;-)
    Weer een heerlijke dag en wat die Kitchen Sink betreft, dat ga je toch niet menen......mijn god hoe verzinnen ze het!!!
    En dan die ijsjes, die vallen ook niet onder de noemer ijsjes, maar ik weet ook niet wat wel de lading dekt hahaha
    Fijn dat je Discovery Cove hebt kunnen verzetten, nu maar hopen dat het weer beter wordt.
    Fijne Moederdag en laat je maar lekker verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zien die ijsjes er enorm groot maar heerlijk uit. Fijn dat het gelukt is om Discovery Cove te verzetten. Dat wil je niet missen en mooi weer is dan wel erg fijn. Het was zeker wel erg vervelend om een paar rondjes in de kerstwinkel te moeten lopen? Fijne moederdag jij en Cok. Groetjes aan allemaal. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. poging zoveel hier,maar,we blijven proberen!!

    klinkt allemaal even geweldig daar zeg.....
    IKWIL OOK EEN KITCHEN SINK!!!!
    maarre....kunnen we ook zelf doen,als we weer eens daten!!

    Zit een geweldige ijssalon in Baarle Nassau trouwens,echt de moeite waard,dus...mochten jullie een keer op de camping komen..........

    Enne,Solange krijgt over een paar jaar toch wel een herkansing om ALLE achtbanen te bestijgen??

    Geniet er nog van,
    dikke kus!
    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. whaaaaaa


    gelukt!!!!!!!!!!!

    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij hadden dus inderdaad vorig jaar een wachttijd voor The Kitchen Sink ( wij waren samen met o.a. Kim ) en wij vonden dat het wel waard.

    Voor wat betreft Discovery Cove zijn wij heel benieuwd naar jullie ervaring(en) want dit hebben wij op het programma staan voor onze trip in September/Oktober 2014 op onze 25e trouwdag ;-)

    Groetjes,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen