Pagina's

zaterdag 2 maart 2013

Nog even volhouden


De tijd gaat altijd vlug achteraf gezien. Als je kijkt dat we 2 november 2011 zijn begonnen met het plannen van deze vakantie. Toen leek het alsof 2013 eindeloos ver weg was en er is natuurlijk ook veel gebeurd in de tussentijd. Twee keer een kerstboom optuigen, een zomervakantie in Italie, dansen, heel veel dansen, een heerlijk nieuw gezinslid waar we veel te vroeg afscheid van hebben moeten nemen. Een klein aantal zaken met heel veel verdriet. Een groot aantal zaken die veel plezier hebben gebracht. Maar nu komen toch de laatste loodjes in zicht. En ze zijn zwaar, heel zwaar. Om dit leed te verzachten hadden we het geweldige idee om eens gezellig de film van de vakantie van 2009 te gaan kijken (die van 2011 is nog niet klaar, ahum). Heel slecht idee geweest. Dat maakt het verlangen nog groter. Bij elk park kwam de vraag of we daar weer heen gingen. Bij elke belevenis kwam er een zucht dat dat toch ook wel heel erg leuk was geweest. Laten we zeggen dat de sfeer er niet per definitie op vooruit ging…
(2009)

(2009)

Nu is het nog 8 weken wachten. Nog acht keer een vrijdag en dan zijn we onderweg. Acht weken klinkt kort, acht vrijdagen nog korter. Vijfenvijftig dagen klinkt echter weer ontzettend lang terwijl dat toch ook de waarheid is. Wij hebben besloten dat we ons op 8 vrijdagen gaan richten want het is zwaar. Heel zwaar.

Maar toch heb ik de afgelopen weken weer een hoop geregeld. De tickets voor Disney en Universal zijn binnen. Voor Disney hebben we maar een dag gekozen. Als we zeven dagen omringt zijn geweest met alle Disneyfiguren op het schip, zou je denken dat we daar wel even genoeg van zullen hebben. We willen alleen wel naar Magic Kingdom omdat de meiden echt heel graag het nieuwe Fantasyland willen zien. 

Met Universal is het anders gegaan. Daarvoor was er zo’n rare aanbieding bij Undercover Tourist. We hadden het plan dat we voor de mannen en de kinderen een twee dagen ticket zouden kopen want als de vrouwen dan een shopdag hadden konden zij nog lekker naar Universal Studio’s gaan. Wij vrouwen hadden aan één dag ticket voldoende want we wilden zeker nog wel een keer naar Harry Potter. Maar bij Undercover Tourist was er nu een aanbieding waar je een derde dag er gratis bij kreeg en die aanbieding was ook nog eens een dollar goedkoper dan de twee dagen ticket. Hoe raar. Minder betalen voor een dag meer….. Maar niet twijfelen en toch gewoon doen. We zien wel hoe, wanneer en of we er gebruik van maken. Dus de mannen en kinderen hebben nu drie dagen Universal en de vrouwen maar één. 



De paspoorten voor Yentle, Solange en mezelf zijn nu ook in de maak. Volgende week kunnen we ze ophalen. Dan kan ik de Esta verklaringen aan gaan vragen. Heb maar gewacht totdat ik dat allemaal in een keer kan doen. Online inchecken voor de cruise is wel al voor het grootste gedeelte voor elkaar. Alleen nog de paspoort nummers van ons drieën erbij en dan is dat ook dik voor elkaar. De kinderen ook al aangemeld voor de kids clubs aan boord en wat het wachtwoord moet zijn willen we ze nog terug krijgen. Best grappig. Denk dat ik daar maar eens heel lollig ga zijn. Kijken hoe de meiden reageren. Net doen alsof ik het wachtwoord ben vergeten en dan maar gewoon weglopen hahahaha. Heel benieuwd of ze me grappig vinden. Ik gok op NIET.

Nu hoeft alleen nog het restant betaald te worden voor de villa en dan is het allemaal geregeld. Ben al aan het kijken in de meiden hun kledingkasten wat ik mee wil nemen. Ook voor mezelf probeer ik al een beetje apart te leggen. Ik heb een lijstje met dingen die ik nog moet aanschaffen (o.a. waterschoentjes voor de meiden) Ik probeer het echt tot het minimum te beperken want United Airlines heeft het bedrag wat je moet betalen voor een tweede koffer flink verhoogd. Dit kost je nu mooi honderd dollar. Ben nog steeds wel van mening dat met alle koopjes die je in de outlets kan scoren je nog steeds dikke winst maakt maar het nodigt toch minder uit om flink los te gaan. In totaal mag ik vijf koffers vullen en ik probeer het tot één koffer extra te beperken. Ik denk niet dat ik dit jaar zoveel ga kopen voor de kerstboom want die is toch echt wel aardig vol. Die ornamenten worden altijd zo goed ingepakt maar nemen daardoor ook echt veel ruimte in. Ik wil ook een lijstje gaan maken waar ik echt voor wil kijken. Misschien dat ik me dan ook wat meer kan beheersen. Hahahaha, sorry maar ik moet echt om mezelf lachen nu.

(2011)
(2011)
(2011)

Maar we willen weer koffer in een koffer meenemen. Ook probeer ik het zo in te richten dat we maar twee of hooguit drie koffer nodig hebben aan boord. De rest kan in het hotel achter blijven. Scheelt een hoop onnodig gesleep. Maar we zijn er bijna......nog maar 8 vrijdagen, nog maar 8 vrijdagen....

5 opmerkingen:

  1. Aftellen...voor je het weet zitten jullie er!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha wat een leuk en herkenbaar stuk....wat zijn nou 8 vrijdagen toch? Nou best lang als je zo graag wil gaan dat geloof ik graag. Ook wij zijn naar de films van de afgelopen jaren aan het kijken (ook nog niet gemaakt !!) en wij moeten nog een slordige 3 maanden en 3 weken wachten. Succes met aftellen,
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, leuk stukje weer; jij lacht om jezelf, wij lachen hier mee ! Lijkt wel of het meer stressen wordt dan genieten, de komende weken. Nou, let maar op, het gaat echt wel snel hoor ! En dat dan de film kijken het alleen maar erger maakt, haha !! Wij twijfelen overigens ook om aankomende zomer 1 dag Disney te doen; we zijn de afgelopen tijd al zo vaak geweest, dat we eigenlijk wilden overslaan. Maar ja, het nieuwe Fantasyland ...

    Tja, een extra koffer maakt het weer onaantrekkelijker, maar met 5 personen en 5 koffers, kan je toch wel aardig losgaan ? Anders neem je gewoon nog een extra trolley mee, daar mag je er per persoon ook nog 5 mee het vliegtuig innemen. Komt vast allemaal goed !

    Enne, zelfs nu al bezig met dingen klaarleggen om in te pakken. Dat is wel erg ;-) ! Hahaha !! Nou, wij tellen wel mee met jullie, misschien helpt dat !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig, nou had ik toch je blog gemist, snel aangemeld en bijgelezen! Dat wordt een mooie reis en wat gaat het snel zeg, wat zijn nou 8 vrijdagen. Nioet te veel neerleggen hoor, hier is zoooveeeeel te koop ;-). Nog veel voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo vliegen de vrijdagen zo om, nog een klein beetje voorpret en dan zitten jullie 'gewoon' in Florida..
    Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen