Pagina's

woensdag 27 maart 2013

De laatste zaken afgehandeld

Moet zeggen dat ik het geweldig leuk vind dat er al zoveel volgers van de blog zijn en het aantal pageviews is nu al niet te geloven. Meer dan 4000 keer is deze site al bekeken en dan zijn we nog niet eens op vakantie. Ik hoop dat als we er zijn gezellig veel reacties mogen ontvangen. Die zijn altijd zo leuk om te lezen en helpen mij altijd weer om ‘s avonds door te gaan als alle andere al naar hun bedden verdwijnen. Maar het schrijven zelf vind ik ook heel leuk hoor. Het is fijn om aan het einde van de dag, de dag nog een keertje door te nemen en alles neer te pennen…eh typen. Het maakt je hoofd leeg en maak je benieuwd wie er op zullen reageren. Dat maakt het misschien nog leuker .. jezelf afvragen wie er zullen reageren. ’s Morgens wordt ook als één van de eerste dingen de laptop weer aangezet om daar naar te kijken. Mijn vriendjes om het vol te houden heb ik ook al in huis. Kruitvat had een prachtige aanbieding. Eén kopen en de andere gratis. Dit scheelde toch weer en met deze variant komt het vast helemaal goed. De tekst op het doosje -  “Extra energie bij vermoeidheid en activeert natuurlijke energie” - belooft in ieder geval veel. Het woord “hooggedoseerd” spreekt ook voor zich. Dat gaat vast weer goed komen.


De laatste zaken zijn nu geregeld. De paspoorten opgehaald waardoor we de Esta verklaringen konden aanvragen. Gelukkig ging dit weer zonder problemen en zijn we een kleine 55 euro armer. Ik blijf die vragen die ze stellen heel leuk vinden. Iedereen met een klein beetje hersens kan al inschatten dat als je een van die vragen met “ja” invult  je daarmee je kans op een Esta verklaring verkleint met 100%. Maar gelukkig kon ik met eer en geweten alles volkomen eerlijk invullen zonder daarmee in de problemen te komen.

Met onze nieuwe paspoorten kon ik ook de laatste gegevens invoeren voor het  online inchecken van onze cruise. Meneer Disney is weer dik tevreden en ook daar zijn alle lichtjes op groen gegaan. We moesten ook een tijd aangeven wanneer we verwachten in te checken en dat heb ik maar op 12:00 – 12:30 uur gezet. Ik hoop dat dit haalbaar is. Er zijn wat problemen met de meneer waarmee we een afspraak hebben gemaakt om ons van het hotel en naar het schip toe te brengen en weer terug. Die meneer geeft me echt wel wat hoofdpijn maar ik probeer me er nu niet te veel mee bezig te houden en hoop dat ik dit ter plekke nog naar volle tevredenheid kan regelen. 

Nog contact gehad met de verhuurder van onze villa, Dennis. Heel fijn hoe snel hij altijd op mijn mail reageert . Geeft vertrouwen dat het in ieder geval  wel allemaal goed zit met de huur van de villa. Hij had nu ook nog leuk nieuws over de villa

“I was at the villa a few months ago and did some remodeling that I hope you will be happy to see when you arrive. I had new carpet put in, painted the interior and various other updates. I look forward to having you as our guests. I have changed property management companies and have changed the lock box code. I will send you an email when I send the PayPal invoice and upon receiving the final payment through PayPal. I will also include all information you will need to know at that time.”

Dennis is echt een aardige vent die elk mailtje eindigt met “feel free to contact me if you have any other questions”. En het leuke daarvan is, hij geeft nog antwoord ook.


(voor Yentle)

De cadeautjes voor de meiden hun trolleys voor in het vliegtuig zijn ook voor elkaar. Elke keer als ik iets zag dan kocht ik het alvast dus er lag al een leuke verzameling. Grotendeels hebben ze wel hetzelfde maar voor Yentle zitten er wat meer spelletjes in die wat meer uitdaging bieden. De andere twee zijn toch nog meer van het kleuren en de stickerboeken.

 (voor Solange en Mea)


Van de week heb ik nog bij Kruitvat drie zoek-boeken gekocht. Dat vinden ze wel heel leuk om te doen. Ze zijn gek op de App “Where’s Wally” en dit is ook zo iets. Gelukkig had Kruitvat drie verschillende dus ze kunnen met elkaar ruilen en zo hou ik ze drie keer zo lang bezig!!!! Yeahhhhh. Nou zijn ze over het algemeen niet lastig hoor tijdens het reizen en hebben ze ook keuze zat om zich te vermaken. Filmpje kijken, Nintendo’s, spelletjes op de Ipad,Iphone of Ipod en alles wat in de trolley zit onderzoeken. Maar dit is ook wel al het speelgoed wat ze mee nemen. Ervaring heeft ondertussen geleerd dat ze toch niet zoveel spelen want er zijn meer dan genoeg andere zaken waar ze zich mee kunnen bezig houden. Aan boord denk ik dat ze of bij Aqua Duck zijn of anders bij de Kids clubs en in de villa zal het zwembad ook wel een magneet zijn. Dus dit is genoeg.

Nog gauw euro gewisseld voor dollars. Eerlijk gezegd waren we daar een beetje laat mee want twee maanden geleden waren de oude lui al begonnen met wisselen en die kregen toen echt wel wat meer dollars voor hun euro's dan dat wij hebben gekregen. Maar we waren nog wel voor de uitspraak van dhr. Dijsselbloem. Met zijn uitspraak is de euro zo hard aan het zinken. De Titanic is er niets bij. Natuurlijk gaat de creditcard ook mee (don't leave home without it!!) maar het is toch ook wel fijn om wat contant geld bij ons te hebben. Je weet nooit of er een helder lampje bij de bank ineens ontdekt dat je creditcard wel heel veel in het buitenland gebruikt wordt en daarom maar besluit er de rem op te zetten. Ook zijn er genoeg kraampjes e.d. in de parken waar je niet zo veel kan met een creditcard. Dus als er wordt gezegd: "Show me the money!!" kunnen wij wel een aantal dode presidenten produceren. 


De internationale rijbewijzen zijn ook binnen. Dit jaar kunnen we zonder problemen de politie onder ogen komen. Nou hoop ik dat we ze helemaal niet tegen zullen komen maar twee jaar geleden werden we ook aan de kant gezet in St Petersburg. Daar zijn we wel goed weggekomen maar....... succes in het verleden biedt natuurlijk nog geen garanties in de toekomst. Beter mee verlegen dan om verlegen. Elk nadeel heeft ook zijn voordeel. Die laatste slaat natuurlijk nergens op maar dat was het motto van twee jaar terug en ik was zo lekker bezig hahahaha. En kunnen ze nu ook in Arabische landen en in China goed lezen dat ik mijn rijbewijs B heb. Weet niet of we die landen dit jaar nog gaan bezoeken maar als we het doen……… ik zit goed.


Over goed zitten gesproken….. als we twee weken terug zijn vanuit Amerika zitten Kenneth en ik in het Ziggo Dome ! Het is me gelukt om twee kaartjes te bemachtigen voor Barbra Streisand!!!! Ik ben zo blij daarmee. Het komt wel heel dichtbij het gelukkige gevoel dat ik altijd tijdens onze vakantie ervaar. Misschien is het wel gelijk maar is het eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Een aantal jaren geleden gaf ze ook een concert reeks in Europa maar toen vond ik toch dat de kosten wel een beetje erg hoog werden. We konden naar Parijs of naar Londen maar met de reis ernaar toe, de overnachting en de kaartjes zelf werd het toch wel een hele kostbare zaak. Toen heb ik het laten gaan en daar altijd toch een heel klein beetje spijt van gehad omdat ik er echt van overtuigd was dat het me niet zou lukken om het ooit eens mee te maken. Maar nu zag ik de advertentie dat ze weer zou komen. Sterker nog, ze komt naar Amsterdam!! Het heeft dus blijkbaar zo moeten zijn, een tweede kans werd me gegund en die liet ik echt niet lopen. Dus ik zat op zaterdag 23 maart om 10:00 uur startklaar. Het lukte me om in te loggen en bij de groep mensen te horen die binnen een kwartier tijd twee kaartjes kon scoren. Volgens de krant was het concert in een kwartier tijd uitverkocht. We zijn erbij!!!!!






11 opmerkingen:

  1. Leuk als de villa eigenaar zo goed reageert, dat voelt dat zekers goed. Gaaf dat je kaartjes hebt bemachtigd voor Barbara zeg, maar eerst de vakantie...

    Nog heel even doorbijten en dan kun je zeggen 'deze maand' gaan we naar Florida .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou je hebt niet stil gezeten zeg! Heerlijk nog maar even en dan de plas over. Fijn dat de villa is opgeknapt en dat Dennis zo attent reageert, dat geeft vertrouwen. Wow kaarten voor Barbara... ga meteen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk allemaal, de verdiende vakantie nadert met rasse schreden! Kun je mij ook zo leren plannen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad weer een hoop geregeld. Heerlijk toch die vakantie voorpret!
    Kaartjes voor Barbra Streisand, ik ben jaloers ;-) Te gek dat je die hebt kunnen scoren.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag schrijf je :). Ben benieuwd hoe alles gaat vooral de Disney Cruise, leuk ook al die cadeautjes voor de meiden.
    Nog even volhouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk vooruitzicht en het gaat al opschieten. Belangrijkste is geregeld, paspoorten en geld/CC, de rest komt vanzelf goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen allemaal! En wat schiet het nu op, he?! En...concertkaartjes....ook nog zo'n fijn vooruitzicht! Succes met de laatste voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig !!!! Lekker als de villa eigenaar zoveel vertrouwen geeft. Jammer van het contact met de 'taxi', misschien toch maar auto huren ;-) ? Extra sterke pillen voor energie kom je misschien ook wel in Amerika tegen, zou me niet verbazen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf zeg kaartjes voor Barbra Streisand maar eerst lekker op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat gaat het snel he?
    En wat fijn dat je een goed gevoel bij de villa hebt! Wij hebben hetzelfde, dat geeft toch vertrouwen in het feit dat je daadwerkelijk die lockbox kunt openen als je op de plaats van bestemming aankomt. Je moet er toch niet aan denken als je dan een truc blijkt te zijn? Brrr!!

    Hebben jullie al oranje attributen ingeslagen ;-)? Ik moest me bedwingen toen ik in de winkel liep laatst :-)
    Succes met de laatste loodjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk vooruitzicht en zo snel ook al naar het heerlijke Florida (wij moeten nog 3,5 week wachten) en daarna ook nog Barbra Streisand in het Ziggo Dome.(mooie concertzaal trouwens), kunnen ons voorstellen dat je in de wolken bent.
    Erg fijn trouwens dat de eigenaar van de villa zo attent is, ga je er ook met een goed gevoel naar toe.
    Wat zullen jullie kids blij zijn met alle cadeautjes ze zullen zich zeker vermaken.
    Veel plezier met de laatste loodjes, we gaan jullie heerlijk volgen.

    Oh ja nog een tip voor je creditcard voor het geval ze deze blokkeren omdat je hem opeens nog al veel gebruikt, wij bellen altijd onze bankinstelling voor de vakantie op met de mededeling dat we die bepaalde periode met vakantie zijn, zodat ze niet zomaar op eens blokkeren, misschien een idee.


    Groetjes,


    Martin, Richard, Linda en Lisa

    BeantwoordenVerwijderen