Pagina's

vrijdag 12 april 2013

nog TWEE weken

Vandaag over twee weken zijn we op Schiphol. Op dit moment zullen we door de douane heen zijn en al richting de gates. De pre-stress voel ik weer opkomen. Kenneth heeft al weer de opdracht gekregen om de koffers te gaan halen. Ik wil de lijst met handbagage al een beetje gaan afwerken en ook al kleding gaan klaarleggen.  Als het even kan dan ga ik toch weer voor een koffer in een koffer (scheelt ruimte)


Ik herken de symptomen alweer. De kriebels en stress strijden om de eerste plek. De plezierige kriebels zijn vaak overdag aanwezig maar 's nachts voel ik de stress alweer opkomen. Ik check mijn lijstjes, check ze de volgende dag weer en maak een notitie naar mezelf om de volgende dag nog even alles langs te lopen. Natuurlijk weet ik best dat dit grote onzin is want wat ik vergeet kan ik best daar kopen en dat wat ik vergeet zal vast niet zo bijzonder zijn. Al had ik tijdens de eerste keer mijn rijbewijs vergeten wat toch best wel even een ding was bij de autoverhuur. Maar daar heb ik NATUURLIJK van geleerd!!!! Mijn rijbewijs zal ik niet vergeten maar nu word ik zenuwachtig voor al die andere belangrijke documenten.


De verklaringen voor Mea heb ik ook al weer in huis al zijn die nu niet zo uitgebreid als twee jaar geleden. Toen had jeugdzorg iets meer geld en kon ik ook de uitspraak van de rechter in het Engels vertaald krijgen. Dat potje is dus helemaal opgedroogd en heb ik nu alleen een verklaring in het Engels waarop staat dat we haar mee mogen nemen. Ik neem wel alles van twee jaar terug ook mee. Twee jaar geleden heeft er niemand naar gekeken maar zoals eerder gezegd. Succes in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst. Better safe than sorry. Beter mee verlegen dan om verlegen. hahahahaha

De laatste betaling is gedaan voor de villa en de code's zijn binnen om op de gated community Sunset Lakes (klinkt wel een beetje als een bejaardenhuis hahahaha) te komen. De codes voor "the key box" en het alarm ook dus als het goed is komen we binnen. Ook heeft hij ons het adres en een route beschrijving gegeven van de dichtstbijzijnde Publix en Walmart dus de eerste boodschappen kunnen we gelijk onderweg doen.




Mijn buikpijn van Mike (Laura's Shuttle) is gelukkig ook weg. Hij is uiteindelijk toch zijn belofte nagekomen. Te vertrouwen is hij naar mijn idee nog steeds niet maar wat er nu nog gebeurd is op te lossen. Hij zal ons in ieder geval naar de haven brengen. Of hij ons komt ophalen is nog maar de vraag, maar daar ga ik me nu niet druk over maken. Als hij niet komt, dan is er een oplossing voor handen waar ik zeker wel mee kan leven. We zullen het gaan zien. Ik ga me er nu in ieder geval niet meer om druk maken.

Het motto van deze vakantie is

We gaan er weer ontzettend van genieten. Aan de plannen zal het niet liggen. We hebben ideeën zat. Ben heel benieuwd of het allemaal haalbaar zal zijn. Er zijn genoeg shop momenten voor de dames en de mannen en kinderen hebben daarvoor in de plaats ook hele leuke dingen op stapel staan. We hebben er zin in, zo ontzettend veel zin in.


15 opmerkingen:

  1. Dat wakker liggen en piekeren is ook al herkenbaar, maar heerlijk jullie gaan al bijna!! Succes met aftellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vakantiestress, tja, dat is hier ook een dingetje hoor! Volgens mij wel typisch vrouwenkwaaltje of komt dat omdat wij het meeste moeten regelen...??
    Aftellen en we gaan jullie lekker volgen, deels vanuit Z-FR. Ook niet verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een stress, relax het komt echt allemaal goed, voor je het weet vlieg je over de grote plas en door al die stress stort je meteen in slaap ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor, voor mij ook herkenbaar. Ik vergeet elke vakantie wel iets. Gelukkig zijn het tot nu toe altijd kleine dingen die je zo weer kan kopen.
    Het laatste midweekje weg ben ik iets vergeten toen we naar huis gingen, dat was wel vervelender want dat was de oplader van mijn laptop en uiteraard is hij niet meer gevonden in de bungalow. Wat moet je met alleen een oplader zou je zeggen.
    Lekker dat het voor jullie nog maar twee weken duurt. Dat vliegt om. Succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol , al dat dubbel checken stress.Wat herkenbaar! Nog maar twee weekjes en dan mogen jullie al.Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij gaan ook over twee weken! Bij mij geen stress, heb ik niet zo snel last van. Maar wel heel veel zin en nog 10.000 dingen te doen voor vertrek. Ach, voor je het weet zit je in het zonnige Florida en kan je alle stress laten varen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar allemaal, vooral die lijstjes en dingen aan jezelf sturen, het belangrijkste het gaat nu al echt opschieten, heel erg lekker! Ik ga jullie volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar de stress, ik noem het altijd "kofferstress".
    Maar als het moment daar is komt het allemaal goed;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, wij zitten daar heel anders in, maar zijn natuurlijk al iets vaker geweest ! Heerlijke vooruitzichten, komt nu echt super dichtbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen dat jullie 1 week eerder aan de beurt zijn dan wij! Geweldige plannen, ook wij gaan Sea Venture in DC doen, maar een dag na jullie. Dus we lezen de belevingen wel op de blog. Nog even volhouden die 2 weken zijn zo voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Over 2 weken al, heerlijk zeg! wordt vast enorm genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker herkenbaar, ik ben altijd weer blij als ik weet wat ik vergeten ben...;-)

    BeantwoordenVerwijderen