Pagina's

donderdag 25 april 2013

We zijn er klaar voor!

Na 540 dagen te hebben gewacht is het nu eindelijk zover!!

De laatste zaken zijn ingepakt, de allerlaatste zaken komen morgenochtend vroeg nog. Het is weer zo harteloos om onder het mom "we pakken alles in" nu ook de meiden zonder hun slaapknuffels te laten slapen. Het in slaap vallen is al een heel gedoe want ze zijn nu zo enthousiast dat ze echt hyper in hun bedden liggen. Je zou denken dat ze het nu niet meer zo spannend vinden want ze zijn al eens eerder geweest en hebben het allemaal al meegemaakt. Maar niets is minder waar. Het is misschien omdat ze nu ook alles wat  bewuster mee maken. Ze worden toch ouder en zijn er ook veel meer bij betrokken en mee bezig. Maar alles in dus klaar. Ik heb mijn lijstje klaar liggen met zaken die ik nog moet nalopen omdat ik 's morgens niet echt op mijn scherps ben en zeker niet op dat tijdstip in de ochtend. We gaan namelijk wel heel vroeg op pad. Om alle ellende voor te zijn met het verkeer richting Schiphol. Ook moeten we de auto parkeren bij P3 en met de Schipholbus naar de terminal. Om dit alles zo relaxed mogelijk af te werken gaan we ruim op tijd weg. Ontbijten doen we weer op Schiphol net als twee jaar geleden.

De afgelopen week stond nog vol met allerlei zaken. Pleegzorg/Jeugdzorg zaken, kijkavond van de Kunstweek van school en zelfs een spontane musical. Op woensdagavond zijn Yentle en ik nog samen naar "Hema, de musical" geweest .Wat een hilarische musical. Hij is echt geweldig!!!
En wat nou Koningslied........Dit Koninginnelied is VEEL leuker!!


Ook kreeg ik nog even een groot schrikmoment op maandagavond toen ik een mailtje vond van Tix.nl met een flight change!!! Ik durfde hem in eerste instantie niet te openen maar het viel gelukkig reuze mee. Het was zelfs voordelig voor ons. We vertrekken 10 minuten laten uit New York richting Amsterdam. Dat is nu al de tweede keer dat we een flight change voor die vlucht kregen en twee keer kwamen er 10 minuten bij. Om eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niet erg want deze overstap was wel heel erg krap. Volgens die vrouw van Tix.nl was het allemaal heel goed haalbaar maar in eerste instantie was de overstaptijd 1:38 uur. Daar kreeg ik het wel een beetje benauwd van hoor. Het hoeft ook helemaal niet aan ons te liggen maar als het vliegtuig een half uurtje later vertrek dan zitten we al met een probleem. Maar nu zitten we aan een overstaptijd van 2:01 uur. Vooral die ene minuut zal het gaan doen hahahaha. Maar iedere minuut kan tellen dus ik ben blij met elke die ik heb. Voor diegene die ons willen volgen wanneer we de grote plas over vliegen zijn dit de vliegnummers.


Het 24 uur van te voren online inchecken is gelukt maar natuurlijk moeten we op Schiphol opnieuw inchecken om onze boarding pass-en te krijgen en de koffers af te leveren. Kan niet zeggen dat we geweldige plaatsen hebben voor de eerste vlucht want we zitten in het middengedeelte en de meiden vinden het toch altijd wel fijn als ze bij het stijgen en landen naar buiten kunnen kijken. Maar we zitten wel bij elkaar en dat is toch ook al iets. De tweede vlucht zitten we wel bij de raampjes.

Nu zit ik alleen nog op een mailtje van Dennis (onze verhuurder van de villa) te wachten want die had aangegeven dat de alarmcode van de villa verandert zal veranderen.

however the alarm company is scheduled to come out next week and change the code so I will send you a follow up email once the new code has been activated.

Toen ik hem van de week een mailtje stuurde dat ik nog steeds de code niet van hem had gehad kreeg ik: 


Sorry for not getting back to you sooner, the alarm company had a problem with their scheduling and has rescheduled so I don't have the new code yet. I was waiting for this to take place before emailing you however I should have kept you update. As soon as the new code is in place, I will send you an email. I assume you will have email access during your travel.

Heel lief en aardig maar ik weet niet helemaal zeker dat ik email heb tijdens "our travel". Het streven is er wel hoor want dan kan ik ook mijn blog lekker bijhouden maar dat ligt toch ook wel aan Disney. Wat gaat die rekenen voor het internet gebruik aan boord??? Maar het gaat vast goed komen. Anders heb ik nog het telefoonnummer van zijn management property compagny en die zal ons ook wel kunnen helpen. Toch vind ik het regelen dit keer toch een stuk minder makkelijk gaan dan de voorgaande keren. Nou werd de eerste keer grotendeels door andere geregeld. De tweede keer deed ik wel al meer zelf maar ook toen gaf ik sommige zaken nog uit handen. Dat heb ik deze keer helemaal niet gedaan. Alles heb ik nu zelf geregeld en ik moet zeggen dat het toch wel een beetje met wat  "hik-ups" gaat. Niet alles is even soepel gegaan. Nu voor vertrek is alles wel geregeld en op zijn plek gevallen. Maar toch!!! Het had wel wat makkelijker kunnen gaan. Het geeft me een "unheimisch"gevoel.

Dit is de laatste blog vanuit Nederland. De volgende zal vanuit Orlando komen en die hoop ik nog te kunnen plaatsen voordat we aan boord gaan. Dat zal vast lukken gezien het tijdstip dat de meeste Florida -gangers de eerste nachten wakker worden. Het is alleen de vraag of het hotel de beloofde Free -WiFi waar maakt. We zullen het gaan zien. Ik probeer tijdens de reis al het nodige te typen dus veel werk zal het niet hoeven te zijn. Maar tot die tijd...... Blijven we CALM!!!


9 opmerkingen:

  1. Eindelijk is het dan zover. Een hele voorspoedige reis gewenst en ontzettend veel plezier. Ik kijk nu al uit naar je gezellige verslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk jullie kunnen genieten van een hele fijne vakantie naar een geweldige bestemming.
    Alles zal wel goed komen, ook de alarmcode, we zullen voor jullie duimen.
    Sterkte met opstaan morgenochtend vroeg en een goede reis toegewenst.
    Misschien komen we elkaar nog tegen, wij gaan over 11 dagen.

    Succes met de laatste dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele fijne vakantie toegewenst, alles zal vast goed komen.
    Wij volgen (voor zover de Wifi het plaatsen toestaat :)) jullie blog,
    Mvg,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hele goeie reis en veel plezier. We gaan gezellig meelezen thuis en vanuit FR.
      Het lijkt me heerlijk om 's ochtends met een croissantje al die blogs te lezen, ik krijg het nog druk.
      Have fun!

      Verwijderen
  4. Eindelijk is het zover voor jullie. Wel een beetje lastig met die code, te hopen dat je die op tijd krijgt.
    Alvast heel veel plezier!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is zover, jullie mogen bijna, goede vlucht en heel fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het komt allemaal goed. Wifi in de hotels is vaak goed en anders loop je ff naar de lobby. Internet aan boord zou ik niet doen erg duur, maar wellicht kun je in 1 van de ports een mc Donalds of een Starbucks opzoeken voor WIFI. En anders op de terugweg. Goede reis en heel vee l plezier. Genieten nu!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eindelijk gaan jullie, lekker hoor.
    Een goede reis en heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, dat was wel eventjes aftellen, maar nu is het eindelijk zo ver !!! Morgen (of eigenlijk, straks; zijn jullie al wakker ?) lekker naar Florida !! Hopelijk slaap ik nog als jullie de lucht in gaan (maar waarschijnlijk ben ik dan alweer wakker ...). Ik wens jullie een hele goede vlucht morgen (of eigenlijk, allebei natuurlijk) en een top-vakantie !! We gaan natuurlijk volgen ! RELAX !!

    BeantwoordenVerwijderen