Pagina's

dinsdag 30 april 2013

5. Costa Maya, Mexico en Oranje boven





Het weer: zeer zonnig
Temp: 30°C
Aantal foto's: 279
Totaal aantal foto's: 1057




Als eerste wil ik iedereen bedanken die de afgelopen dagen hebben gereageerd. Het is niet makkelijk om alles gelijk te lezen en daar dan ook gelijk op te reageren. Ik probeer dat als we in de villa zitten wel weer gelijk te doen.

De nacht heerlijk doorgeslapen. Wel weer redelijk vroeg wakker maar dat is ook niet zo verwonderlijk want we gingen vrij vroeg slapen. Maar het slapen zelf ging heerlijk. Dat scheelt toch wel een stuk hoor. Nadat iedereen wakker was geworden gingen we ons aankleden en deden we gelijk de televisie aan. Alle dagen konden we op elk moment van de dag BBC News aanzetten en kregen we zo nu en dan nog wat nieuws te zien over Nederland en de aankomende kroning van Wim-Lex. Dus met het tijdsverschil van 7 uur zouden we er nu  wel wat van mee moeten krijgen. Het liep al tegen 13:00 uur in Nederland. Maar…….. helaas. Wat er aan de hand was weten we niet maar we kregen te zien dat deze zender tijdelijk niet beschikbaar was. $#%$&_% wat een grap. Dan maar aankleden. Ik had toch wat oranje voor iedereen meegenomen dus we vielen als groep lekker op tijdens het ontbijt. Je zag wel mensen naar ons kijken maar niemand durfde te vragen waarom we er zo bij liepen.

Na het ontbijt gingen Kenneth en de meiden verder met de speurtocht en wat bleek… er zijn zelfs  meerdere speurtochten. Ze hebben nu de Mickey speurtocht gedaan en zijn alweer begonnen met de Muppet speurtocht. Volgens Yentle hebben ze ook nog een 101 Dalmatiers speurtocht. Echt zo leuk.



 
Toen was het tijd om met de prinsessen op de foto te gaan. Ze stonden weer verzameld in de lobby en Solange en Mea wilden toch wel heel graag met ze op de foto. Yentle voelde duidelijk weer een bui van pre puberteit aankomen en vond dit wel heel kinderachtig worden. Ze wordt tenslotte over een maand 11 jaar hahahaha. Dus we hebben meer dan een uur verspilt om in een rij te gaan staan om met de prinsessen op de foto te kunnen. En eigenlijk nog een licht teleurgesteld kind over te houden omdat prinses Belle er niet bij was. Maar ik moet echt zeggen dat de meiden voor de rest heel relaxed zijn over Character Pictures. Als je wilt kan je de hele dag wel in de rij staan voor een foto met dees of gene maar dat willen ze helemaal niet. Ze wilden wel heel graag met hun favoriete prinses op de foto en dus hadden we er nog één te gaan.






Daarna hebben we voor het eerst met geld gesmeten. We hebben het verjaardagscadeau voor oma gekocht van de meiden en ook het cadeau van ons. Natuurlijk kon ik het niet laten om ook nog even iets aan te schaffen voor mijn eigen kerstboom. Het is natuurlijk wel heel leuk om er iets van de Disney Cruise in onze kerstboom te hebben hangen. Er was een verkoper van de winkel die wel iets wist van de kroning en feliciteerde ons met onze koning. Toch leuk hoor om die geïnteresseerdheid dan te merken.  
Daarna was het nog een uurtje relaxen, de mannen hadden toen wij in de rij stonden voor de prinsessen wel de BBC op de televisie gekregen en hebben nog een stukje van de kroning mee gekregen. Mam en ik kregen later op de dag nog een heel klein beetje in beeld. De meiden wilden niet mee naar Costa Maya. Die wilde liever naar de Kidsclub.





 
Dat was achteraf gezien wel een goede keus want echt veel te zien was er niet. Wij volwassenen, zijn wel een rondje gaan maken en hebben heerlijk bij Senor Frogs gezeten.  Lekker een cocktailtje  gedronken en even contact gemaakt met Nederland. Gisteren had ik namelijk een foto van het Hard Rock Cafe gepost op Facebook met een cola voor mijn neus. Daar kwam natuurlijk de nodige commentaar op dus dit keer wilde ik het goed maken met wel een cocktail voor mijn neus. Ik had een heerlijke cocktail uitgekozen maar die kwamen ze daar toch wel in een hele dubieuze fles/glas brengen. Het moest een palmboom voorstellen maar om heel eerlijk te zijn kreeg ik er hele andere gedachtes bij.

 
En blijkbaar Claudia ook! Hahahaha Ik had nog niet gezegd dat het maar goed was dat die groene bladeren eraan zaten of zij reageerde op Facebook dat ze wel wist dat het een palmboom was maar dat het wel een hele bijzondere vorm was. Toch wel dol op dat sociale media hoor. Het is zo leuk om contact te maken over de hele wereld. Even lekker geinen over en weer. Ik weet dat ik op vakantie ben en kan daar ook echt heerlijk van genieten maar zo´n grapje van iemand die je lief hebt maakt je dag nog een stukje leuker. Mam heeft ook weer aan haar vier kleindochters gedacht. Je kon daar voor heel weinig een leuke armband laten maken met naam. Dit is voor haar kleindochters wel heel bijzonder want die hebben niet echt een gangbare naam en zal je niet zo gauw (leest NOOIT) in zo´n rek terugvinden.



Aangezien we bij de kidsclub een tijd hadden aangegeven dat we ongeveer terug zouden komen en er eigenlijk toch niet zo veel te zien was zijn we langzaam maar zeker weer terug gaan lopen naar “de boot”. Er stond een flink windje en dat was maar goed ook want anders zou het wel heel erg heet zijn. Maar het was ook wel een beetje gevaarlijk want nu voelde je de zon ook niet zo heel erg branden en daardoor werd de kans op verbranden ook weer een stukje groter. Aan boord merk je niet dat het zo warm is want daar staat de airco constant aan. We hebben het zelfs tegen de avond koud en gaan we wat warmere kleding aantrekken als we na het eten nog naar het theater gaan (net als vanavond). Nadat ik bij de Kidsclub me ging melden dat we weer aan boord waren ging ik daar op zoek naar de meiden. Die hadden het daar zo ontzettend naar hun zin dat ze nog niet mee wilden. Lekker hoor, die onafhankelijke meiden die zich overal staande kunnen houden. Zelfs Mea had het goed naar haar zin en had een vriendinnetje gemaakt. En die is pas zes.




Maar om vier uur werden ze toch opgehaald omdat we allemaal op de foto gingen. Vanavond kon je ook voor het eten op de foto met de witte achtergrond. Dit keer heb ik voor zacht roze gekozen voor iedereen en ik moet zeggen de foto´s die mijn moeder had gemaakt zagen er goed uit.



Ben heel benieuwd hoe die van de fotograaf eruit zien. Maar dat kan pas morgenochtend. Die shoot duurde niet lang en daarna had Solange (maar wij ook) grote mazzel. Ze kon bijna gelijk aansluiten om op de foto met Belle te gaan. Zo dat is mooi meegenomen! Kunnen we die prinses ook van het lijstje afvinken en waren we gelijk klaar. Solange was helemaal buiten zichzelf van blijdschap en kon ook echt niet meer stil blijven staan. Om de tijd vol te maken (tot de deuren van het restaurant opengingen) zijn ze ook nog op de foto geweest met Peter Pan en Woody en Jessy. Maar dat was meer omdat ze moesten wachten en niet omdat ze zo nodig moesten.

Daarna gingen we voor de tweede keer naar de Royal Court. Ik had eigenlijk verwacht dat we hetzelfde menu zouden krijgen maar dat is dus echt niet waar. Die chefkok´s en andere lui in de keuken maken het zichzelf er echt niet makkelijk op. Ik vroeg aan Budi hoeveel mensen er nu in de keuken werken en hij rekende toch al gauw 300. Ik zou zo graag een “achter de schermen”-tour willen doen op deze boot. Dat lijkt me zo gaaf. Om te zien hoe deze goed lopende machine zo in stand wordt gehouden. Je ziet zoveel mensen zorgen dat de magie tot in de kleinste details te voelen is. We hebben zelfs vanmorgen nog een stuk of vijf mannen met bezems en kleine dweiltjes het plafond zien schoonmaken rondom het zwembad. Ook werd “de boot” gelijk aan de buitenkant schoongemaakt toen we eenmaal vast lagen aan de kade. Weer zagen we een stuk of vijf, zes mannen met hoge druk reinigers in de weer om heel de boot van top tot teen af te spuiten. Echt Disney spaart echt nergens op.



Na het eten gingen we naar Wishes, een musical die speciaal is gemaakt voor de Disney Fantasy en ook een hele leuke show is. Er komen heel veel personages van Disney tekenfilms voorbij zoals o.a: Lilo en Stitch, Rapunsel, Sabastiaan (kleine zeemeermin) en Hercules. Echt te veel om op te noemen. Daar door komen ook veel bekende nummers voorbij en dat brengt er gelijk de sfeer in.

Morgen is het de grote dag, dan is Corrie jarig. De cadeautjes en tekeningen staan klaar en we hebben het aan iedereen verteld die ons kunnen helpen het een leuke dag te maken. Hopelijk kunnen ze nog wat voor ons regelen. We staan morgen vroeg op want we moeten al om 8:45 uur verzamelen in het theater om aan land te gaan voor onze tour op Cozumel. Ben heel benieuwd hoe dat is. We gaan naar een Maya tempel, een Tequila fabriek en nog veel meer. Het is wel vroeg dus ik ga zo lekker mijn ogen sluiten. Ik snap nu ook veel beter waardoor baby lekker slapen in een kinderwagen. Het lijkt toch alsof de boot meer heen en weer deint op de 6e verdieping (dat of de zee is toch wat ruiger door de wind) maar je valt er echt heerlijk op in slaap. Het in slaap blijven is even de vraag maar afgelopen nacht lukte het me ook. Ik ga ervan uit dat mijn lichaam nu Nederland een beetje heeft losgelaten en dat het aan het omswitchen is naar deze tijdzone. In ieder geval ga ik het maar weer proberen en totdat …….. blijven we CALM.  

 

7 opmerkingen:

  1. Lieve lieve Corrie,Van harte gefeliciteerd!!!!!Het lijkt me een feest om DAAR je verjaardag te vieren doe dat dus ook en ga vooral genieten!Ook de anderen natuurlijk gefeliciflapstaart met jullie vrouw,moeder,schoonmoeder,en oma!Ben benieuwd wat ik morgen lees wat voor verrassingen ze voor je hadden!Lieve Jacqueline ga lekker door met je hele leuke verslagen,ze kunnen ons niet lang genoeg zijn.Dikke knuffel voor allemaalXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Corrie,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, HIEP HIEP HOERA!!! Weer een jaartje ouder en weer op een heerlijke plek om je verjaardag te vieren. Geniet er van en laat je vandaag maar lekker verwennen xx

    En wat hebben jullie weer een lekker dag achter de rug, zo is het wel heel goed vol te houden!!
    Lekker hoor dat die meiden zich ook zo goed kunnen vermaken, er is niets zo vervelend dat als je ergens op een terrasje zit te genieten en dat je dan van die verveelde jongeren aan je tafel hebt hangen hahaha
    Maar jullie hadden alleen maar last van lekkere cocktails in vreemd uitziende glazen en Jacq ik kan me voorstellen dat je al aan je vierde zat, want na twee flinke slokken was dat bijzondere glas ook wel leeg volgens mij.
    Heel veel plezier in Gozumel en ik ben zeer benieuwd hoe het is bij de tempels en natuurlijk helemaal bij de Tequila Fabriek.
    Fijne dag weer en ik spreek je vast nog wel, dikke knuffel voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Cok,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en de rest ook allemaal van harte gefeliciteerd. Je kent me, ik heb gister de hele dag met mijn kont voor de televisie gezeten. Zelfs nog een beetje ontroerd geweest. Vandaar dat ik nu pas reageer. Wat hebben jullie weer hele leuke dingen gedaan. Je kinderen hebben het heerlijk gehad en de groten hebben ook heerlijk relaxt een cocktail kunnen drinken. Ik hoop dat jullie een hele gezellige verjaardag hebben en ik kijk uit naar het verslag van morgen.
    Dikke kus van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen gefeliciteerd!!!
    Zo je verjaardag te vieren is toch fantastisch!
    Nog veel FUN!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wederom een heerlijk relaxte dag, ik snap hoe je zo Calm komt, haha!! Ik had net nog op het blog van gisteren gereageerd en zag nu pas dat er al een nieuwe dag bij was.
    Maak er een superleuke verjaardag van met jullie moeder en oma en geniet maar lekker!!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkere dag weer en stoer dat de meiden in de kidsclub achterblijven. Allemaal doen waar jullie zin in hebben is natuurlijk goed op vakantie. Alvast een super fijne dag morgen en...... Hierperdepiep hoera met de verjaardag!!
    Have Fun !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vol programma met leuke dingen hebben jullie iedere dag zeg en dan ook nog zo'n uitgebreid verslag, hartstikke leuk.
    Hartelijk gefeliciteerd en een gezellige verjaardag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen