Pagina's

vrijdag 8 februari 2013

Flight change %$#%#%^$^^& (DEEL DRIE: 31 januari 2013 – 2 februari 2013)


Little did I know…..
Wat kon er nu nog mis gaan…. Alles was toch weer goed, het was allemaal weer geregeld. Dus toen Kenneth ’s avonds laat thuis kwam en me vroeg hoe mijn dag was geweest vroeg ik hem even mee te kijken bij de computer want dan kon ik alles heel duidelijk aan hem laten zien. Het was wel een toestand geweest maar ik kon hem blij vertellen dat ik alles goed geregeld had.

Kijk schat. Dit wordt nu onze vlucht. We vertrekken op 20 mei…….wacht even 20 mei……..staat daar nou echt 20 mei???????????? OMG wat een hel, wat een ellende, wat een vreselijke %^$^^%&$ zooi.
In al mijn haast en toch wel lichte paniek van vanmiddag had ik niet goed opgelet. We vertrekken een dag later dan gepland. Onze oorspronkelijke vlucht zou op zondag 19 mei vertrekken met aankomst op maandag 20 mei. Dat zou geen probleem zijn want dan was het tweede Pinksterdag en hadden de meiden nog vrij. Nu vertrekken  we maandag 20 mei en komen we pas op dinsdag 21 mei aan. Dan hebben de meiden wel gewoon school…… Oh neeeee. Hoe ga ik dit nu weer allemaal rechtbreien???
Het heeft me toch wel een slapeloze nacht opgeleverd. Nou slaap ik de laatste tijd al niet echt lekker meer door omdat er een puppy in huis is die het nog steeds heel lastig vindt om haar plas heel de nacht op te moeten houden en mij zeker altijd een keer per nacht wakker maakt om haar naar buiten te laten. Maar dan val ik toch altijd weer redelijk snel in slaap. Dat lukte deze nacht toch niet echt.
Wat moet er nu weer allemaal geregeld gaan worden……

De volgende dag vrijdag 1 februari maar weer in de telefoon geklommen.
“Goedemorgen meneer van de Hertz… daar ben ik weer. U weet me ondertussen al geheel bij naam en ik hoef mijn gegevens ook niet meer aan u te vertellen maar ik zou toch graag nog een wijziging aan u doorgeven. Flight change zegt u??...ja zo zou u het ook best kunnen noemen”
“Dit keer zou ik de auto nog een dag langer willen huren. Ja, u hoorde het goed. In plaats dat we hem de 19e terug brengen zouden we dit nu graag de 20e in de ochtend willen doen”
“Geen probleem zegt u? Wat fijn!”


Ik moet zeggen dat de mensen die ik aan de telefoon heb gekregen van Hertz in Amsterdam echt heel vriendelijk zijn en ik ben tot nu toe echt zonder problemen geholpen. Zij vinden het blijkbaar helemaal niet gek dat er in twee dagen tijd zoveel veranderingen zijn in één reservering. Mij staat ondertussen wel het schaamrood tot ver over mijn kaken……

Volgend probleem. Wat te doen met het slapen. Hopelijk konden we onze bedden nog wel een nachtje langer vasthouden. Booking.com was de volgende die ik ging bellen. Ook daar werd ik gelijk geholpen. Die vrouw belde gelijk naar Amerika (ook al was het hier ochtend en daar nog in de nacht) maar kon me na een paar minuten toch vertellen dat het geen probleem was. We moesten natuurlijk daar wel weer een nachtje extra voor betalen en ja die zat net in een andere prijsklasse maar dat moesten we maar voor lief nemen.
Ja wat moet je anders. Het gaat om een belachelijk bedrag maar anders moeten we alles en iedereen voor een nachtje gaan verkassen en ik moet eerlijk zeggen dat het hele idee om weer op zoek te gaan naar een nieuw “stekkie” me totaal niet aanstond. We blijven gewoon zitten en we nemen het allemaal maar voor lief.

Ondertussen doet deze terug reis me ernstige flash backs bezorgen met de terug reis van twee jaar geleden al is het positieve hier dat ik alles nog gewoon in mijn eigen huisje kan regelen. Alles wat ik hier al heb gehad kan daar niet meer gebeuren moet je maar gewoon blijven denken.
Dus alles is weer geregeld, de auto hebben we een dag langer. We hebben bedden om in te slapen. We vertrekken zeker op prettige tijden en ook het dagje langer van school is gelukkig zonder problemen geregeld. Laten we het maar houden op overmacht…

Nu zijn we klaar, nu kan er niets meer gebeuren. Tot ik op zaterdag 2 februari 2013 een mail kreeg van Tix.nl……flight change!

Ik kan je vertellen dat ik mijn hart heel even voelde stoppen. Dit ging je toch niet menen!!!
Maar gelukkig viel het deze keer mee en was het zelf nog een positieve change.

We vertrekken een kwartier eerder uit Miami maar niet een kwartier eerder uit New York. Dat houdt in dat we een kwartiertje langer speling hebben met onze overstap en daar ben ik dan eigenlijk toch wel weer een beetje blij om. Ik vind het allemaal wel heel krap en dan hebben we nu een kleine twee uur. Nog niet heel erg veel maar volgens die mevrouw van de Tix staat er in haar computer dat we aan 40 minuten zelfs voldoende moeten hebben. Op de plaatjes ziet het vliegveld er inderdaad niet echt groot uit maar ja…..eerst zien en meemaken en dan geloven.

8 opmerkingen:

  1. Tjonge tjonge zeg wat een verhaal!! Ik kan me voorstellen dat je langzaam gek werd en door de bomen het bos niet meer zag. Laten we (voor ons allemaal) hopen op niet nog meer wijzigingen in de tijden!!
    Succes,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg, heb even bijgelezen, wat een gedoe, daar krijg je spontane stress van!
    Nu maar hopen dat je niet nog meer wijzigingen krijgt...
    Heb zelf tot nu toe 2 wijzigingen gekregen van United, 1e keer werd overstap van 2 uur gewijzigd naar 4 uur in Washington, geen probleem, kom alleen
    iets later aan. 2e keer terugreis met 10 minuten vervroegd. Pfff...
    Ga over een week, dus hopelijk wijzigt er niets meer haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O my God, wat een drama zeg, kan me voorstellen dat je effe knettergek werd... Gelukkig is nu wel alles in orde en hopelijk blijft dat zo, ik duim voor je, genoeg changes voor 1 gezin.

    Nu lekker relaxed aftellen!! Maar wel een dagje extra in Florida...ook niet verkeerd, elk nadeel heb z'n voordeel (was het toch?)!

    Groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal zeg, daar kun je aardig van doordraaien.
    Je hebt het wel allemaal goed opgelost, dat dan weer wel !!!

    Nu alleen nog maar leuke voorpret !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou nou dit is geen voorpret zeg, maar je zult zien dat het allemaal goed komt, jammer van die extra nacht maar hey je mag wel een daggie langer!!! Ben benieuwd naar de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bizarre ontwikkeling zeg .... Dat geloof je gewoon niet als je het zelf niet meemaakt !!! Wat moet jij je doodgeschrokken zijn toen je die datum vanterugvlucht tot je doordrong .... Nou ja, achteraf ga je er vast vaak om lachen, en jullie gaan gewoon een TOPvakantie hebben waarin alles goed gaat, let maar op !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop voor jullie dat dit de laatste wijziging is geweest. Je zou er toch van in de stress raken hoor van al dat gedoe.
    Nu positief denken, alles blijft nu zo als het is toch.....
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moet wel lachen om je voornemens ivm het winkelen haha.Dat hou je toch niet vol.Go girl!!!

    BeantwoordenVerwijderen