Pagina's

woensdag 6 februari 2013

Flight change %$#%#%^$^^& (DEEL EEN: 28 januari 2013)


Een paar dagen eerder nam ik me nog voor om weer eens in te loggen en te kijken hoe het er bij stond wat betreft de vliegtickets. Maar zoals het wel vaker gaat, je neemt het je wel voor maar ergens raakt het toch in het vergeethoekje van je gedachte en ben je het weer helemaal kwijt. Tot maandag 28 januari  2013. Op velerlei manieren een zeer gedenkwaardige dag. 


Het was de dag dat onze Koningin Beatrix aankondigde dat ze het wel voor gezien hield en dat ze het stokje op 30 april zal gaan overdragen aan haar zoon Willem Alexander. Dit bericht kwam voor vele toch wel als een verrassing en ook wij zaten aan de buis gekluisterd om onze koningin het zelf te horen zeggen. Als eerste ging door mijn gedachte dat ze groot gelijk had. Vijfenzeventig jaar was een mooie leeftijd om met pensioen te gaan en ze had de laatste jaren behoorlijk wat voor haar kiezen gekregen. Ik weet niet of ik het haar na had kunnen doen. Als tweede gedachte kwam daar gelijk achteraan. …. Dan zijn we er niet. Ook nu zijn we met een koninklijke gebeurtenis niet in het land. Vier jaar geleden was dit met die de vreselijke aanslag in Apeldoorn. Het was best raar om met mensen die in de parken werkten te praten over onze koningin omdat zij het nieuws bij CNN of een of andere andere nieuws zender hadden gezien. Toch ook waren daar Amerikanen van in shock. Twee jaar geleden besloot prins William van Engeland te gaan trouwen met zijn Kate. Niet dat dit nu voor ons zo van belang was maar ook dit was wereldnieuws. Toen zaten we nog op het schip maar daar konden we televisie kijken en zagen we hoe zij met haar prachtige jurk uit de koets kwam en op hem af liep.  En nu dan de kroning van onze Wim-Lex.


Ook nu zitten we op het schip. Het lijkt wel of het zo voorbestemd is dat wij dan met dit soort gebeurtenissen in Amerika moeten zijn. Nu zijn wij absoluut geen felle voorstanders van het koningshuis hoor. Ons kan het niet veel interesseren. Maar tegen het koningshuis zijn we ook niet en is het toch wel een HEEL KLEIN BEETJE jammer dat we niet in Nederland zijn als we overstappen naar een koning. Maar dan wel een HEEL KLEIN BEETJE hoor. We vinden het echt niet jammer genoeg om niet te gaan. Nee dat zeker niet.

Maar op maandag 28 januari kreeg ik om 21:49 ook een mailtje van Tix.nl. Er had een flight change plaatsgevonden en of ik het daar mee eens was. Als ik het er niet mee eens was dan kon ik dit via een button aangeven en dan zou iemand contact met me opnemen. Gezien de tijden die me werden aangeboden haastte ik me om op de “niet mee eens” button te klikken.




De heen vlucht viel nog wel mee te leven maar de terugweg….. dat zou niet echt een leuke afsluiting van onze vakantie gaan worden. Het zou betekenen dat we de kinderen zeker om een uur of half twee, twee uur in de nacht wakker zouden moeten maken om uit te checken, alles en iedereen naar het vliegveld te krijgen om dan tijdig te kunnen inchecken en om 06:30 uur het luchtruim in te gaan. Dat zou nog een idee kunnen zijn was het niet dat we dan om 08:55 uur in Chicago zouden landen en niet eerder dan 18:05 uur weer zouden vertrekken. Een overstap van 9 uur. Nou met drie kinderen lijk me dat toch echt geen aanrader. Ervaring heeft geleerd dat onze kinderen zich heel goed kunnen gedragen op een vliegveld maar om dit nu moedwillig te gaan opzoeken…..Liever niet.

Dus de volgende ochtend maar bellen met Tix.nl. De situatie uitgelegd en verteld dat we toch liever iets anders aangeboden wilden hebben. Die vrouw aan de telefoon begreep de situatie in zijn geheel en ging even kijken. Zij kwam met twee alternatieven. Een route zou dan via Philadelphia gaan of een andere route via Chicago. Er kwam daar dan wel weer een andere kink in de kabel bij kijken. We konden bij deze vluchten niet uit Miami vertrekken. Deze vluchten vertrokken vanuit Orlando!!!!
Ze zou alles nog wel even per mail naar mij toesturen.




Wachtende op de mail begonnen mijn hersenen al op volle kracht te draaien. Hoe is dit op te lossen???? Want het is toch al gauw vier uur rijden vanuit Miami naar Orlando. Was dit een optie?
Het mailtje kwam in de middag. Het aanbod wat er via de mail kwam was toch nog iets anders dan wat ze aan de telefoon had gezegd maar de strekking was wel soortgelijk.  Philadelphia was veranderd naar Houston maar dat maakte in zijn geheel niets uit.

Er moest overleg plaats vinden. Hoe gaan we dit oplossen? Uiteindelijk werd de beslissing genomen om dan de dag van te voren al naar Orlando te vertrekken. Dit zou weer inhouden dat we een plekje moesten zoeken om nog een nachtje te slapen en dat we ons verblijf in het hotel in Miami moesten verkorten. Ook zou er nog een huurauto geboekt moeten worden want met zeven personen in een auto en zeker een stuk of tien koffers zou toch wel een heel groot project worden.
Dit overleg vond plaats in de avonduren want iedereen moest eerst uit zijn werk komen en ik kon dus niet eerder dan de volgende dag aan de slag.

Maar toen verliep die dag toch iets anders dan gepland en het lukte me totaal niet om rustig achter te computer cq telefoon te zitten. Dat was natuurlijk achteraf gezien niet het gelukkigste moment om niet actief met de vakantie te zijn maar geloof me, ik had het niet in de hand. Mijn hele dag bestond uit hollen en rennen en zelfs een ziekenhuis bezoek omdat ons oudste kind een kleine ingreep bij de oogarts kreeg. Ze had een vetbultje in haar onderste ooglid en die werd eruit gehaald omdat hij na drie kwart jaar niet kleiner werd. Integendeel, hij werd alleen maar groter.
Dus een verloren dag die me later ernstig zou opbreken……….. (wordt vervolgt met nog veel meer....)

4 opmerkingen:

  1. Oeps ... Je maakt iedereen wel nieuwsgierig nu; hoop dat het niet slechter wordt, maar uiteindelijk wel opgelost wordt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow...de laatste opmerking over hevig gaan opbreken belooft niet veel goeds. Dit klinkt niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg, dat is zeker flink balen, je krijgt dan spontaan een nerve-breakdown, toch? Maar nu maak je het wel heeeel spannend en wil ik ook de rest van je verhaal weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou in vergelijk met jouw verhaal valt onze vluchtwijziging en oplossing in het niet!! Ben benieuwd naar het vervolg!! Succes......

    BeantwoordenVerwijderen