Pagina's

donderdag 7 februari 2013

Flight change %$#%#%^$^^& (DEEL TWEE: 31 januari 2013)

Op dinsdag had ik dus met die vrouw gesproken en het lukte me niet om haar ’s woensdags te bellen. Dat gebeurde dus op donderdagochtend. We hadden voor optie twee gekozen. We zouden dan om 12:55 het luchtruim van Orlando ingaan. Ik had op dinsdagavond nog wel met het hotel gebeld (lang leven het tijdsverschil van zes uur) waar we onze eerste nacht in Amerika verblijven. Ja hoor, het was geen probleem om daar weer twee kamers te boeken. We kregen ze weer voor dezelfde prijs, ook dat was geen probleem.


Een donderdagochtend sprak ik dus weer diezelfde vrouw van Tix.nl en vertelde haar dat wij voor de vlucht van 12:55 gingen. Dat was prima en zou ze gaan regelen.
Aangezien ik nu wel tijd had ging ik gelijk verder aan de slag. Ik probeerde nog een nacht van onze boeking af te krijgen bij het hotel in Miami maar dat lukte helaas niet. We hadden de reservering gemaakt al zijnde “non-refundable” en het was wat het was. (Toen leek het ons geen probleem want naar Miami gaan deden we toch en als we helemaal niet zouden gaan hadden we altijd onze annuleringsverzekering nog.) Jammer want dat scheelde ons toch wel meer dan honderd dollar.  Maar omdat we dit keer onze vakantie wel relaxed wilde eindigen namen we dat toch maar op de koop toe. Het was niet anders. Ook daar konden we dan wel mee leven. Volgend telefoontje was naar de Hertz. Daar moest ik het aflever adres laten veranderen. Van Miami Airport naar Orlando Airport en we wilde ook graag nog een kleine auto erbij huren want daar konden dan de oude lui met een deel van de koffers mee naar Orlando rijden. Die mevrouw van de Hertz was zeer vriendelijk en het was ook zo gebeurd…



Gelukkig dit was dus al geregeld. We hadden vervoer naar Orlando, we konden slapen in Orlando dus we konden vertrekken uit Orlando.

Toen kreeg ik een hartverzakking om 16:48 uur. Ik kreeg toen het volgende mailtje.

 

Heel de dag was ik thuis geweest. Ik moest alleen mijn oudste dochter om 17:00 uur bij dansles krijgen en ben om 16:30 vertrokken. Niet dat het wat had uitgemaakt als ik ze zelf aan de telefoon had gesproken maar toch…….
We konden niet meer vertrekken uit Orlando. Nu weer wel via Miami en dan naar New York Newark Liberty International Airport.
Aangezien Kenneth laat thuis zou komen kon ik niet met hem overleggen en met mijn ouders deed ik het snel. Eigenlijk veel te snel maar omdat erin stond dat als we deze optie niet zouden accepteren dat er dan geen mogelijkheden meer waren raakte ik lichtelijk in paniek. De tickets op World Wide Ticketcentre leverde alleen nog maar meer maagpijn op want die waren zo’n beetje verdubbeld in prijs. Verschillende optie’s nog vluchtig bekeken maar kwam er al snel achter dat het prijskaartje niet echt veel naar beneden zou gaan. Dus toch maar gauw Tix weer gebeld om door te geven dat we hier mee akkoord gingen. We zouden nu weer gaan vertrekken vanuit Miami……. Die mevrouw  (nu was het een ander) was heel behulpzaam en het duurde ook niet veel later dat ik een mailtje kreeg met de bevestiging van onze vlucht en met onze e-tickets. Ik was helemaal blij. Dus toch nog goed gekomen en ik zou zelfs nog even voeten hebben op New Yorkse bodem. Het is echt nog steeds een wens van me om daar een weekje zonder man en kinderen en met vriendin te shoppen. Dit keer was het dan met man en kinderen en het verblijf zou niet meer zijn dan 1 uur en 38 minuten (volgens die mevrouw was dat voldoende voor de overstap) maar een begin was er….
Vrolijk ging ik ook nog op zoek naar goede zitplaatsen in de verschillende vliegtuigen en ook daar was ik redelijk tevreden over. Het waren geen grote vliegtuigen maar we konden wel bij elkaar zitten en als het goed was hadden we ook goed inflight entertainment. Dat was dan wel prettig met die kinderen. Er zit namelijk maar zoveel stroom in een Nintendo Ds, Ipad, Ipod, Iphone……. (echt zielig die kinderen hè……. Ik moest het altijd doen met een kleurboekje of een pen met servetjes)

Ook gelijk maar weer Hertz gebeld om alles weer terug te draaien. Bedankt voor alle hulp van vanmorgen maar we hebben weer te maken gehad met een verandering en we vertrekken nu toch vanuit Miami dus wilt u alstublieft het inlever adres weer veranderen naar Miami en die tweede auto hebben we toch niet nodig. We vertrekken pas om 12:57 dus met twee ritjes op en neer zouden alle mensen en koffers ook op het vliegveld komen. Een auto zou voldoende moeten zijn. “Natuurlijk, mevrouw dat is geen probleem hoor” Sorry voor het ongemak meneer. Ik vind het zelf ook wel genant.  “Welnee mevrouw zo moet u het niet zien. Daar zijn we voor!” Gelukkig deze man had zijn training “klantvriendelijkheid” met vlag en wimpel gehaald en ik voelde me gelijk een klein beetje beter. Het gaf allemaal niets dat ik binnen 48 de reservering voor de tweede keer veranderde.

Een ander plezierig iets was dat het niet gelukt was om die nacht in het hotel in Miami te annuleren. Daar kon nu gewoon weer gebruik van gemaakt worden. Was dat weer een geluk bij een ongeluk.
Dus kort gezegd……alles was weer geregeld. Het vervoer was geregeld. We hadden nog steeds een bed om in te slapen. Het hotel in Orlando kon ook zonder problemen gecanceld worden. Wat kon er nu nog mis gaan………? Little did I know……… (wordt met nog veel meer vervolgd…..)

2 opmerkingen:

  1. Tjee wat een gedoe allemaal zeg, kan me voorstellen dat je er knettergek van wordt.
    Geeft toch een hoop stress al dat gezeur.
    Maar kan het dan nog erger worden......?
    Ben benieuwd.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een irritante dingen allemaal zeg! Ik zou er ook zwaar chag van worden, pfff! Kan helemaal niet tegen dat soort dingen. Gelukkig is de bestemming wel heel erg fijn ;-)
    En dat met de troonsafstand op 30 april...dat hebben wij ook (omdat wij dan ook in Orlando zitten).
    Best jammer dat we er dan niet zijn, ook onze ouders (die deze keer met ons meegaan) vinden het heel erg jammer.
    Misschien is het via internet te volgen, dat ga ik nog wel even uitzoeken.
    We hebben ons weer aangemeld voor jullie blog!
    Groeten! Ryan en Hanneke
    Ryanenhannah.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen