Pagina's

zondag 5 mei 2013

10. Relaxen, Shoppen en Wonders







Het weer: zonnig
Temp: 29°C
Aantal foto's: 226
Totaal aantal foto's: 2157










@Mery: was het maar zo simpel. Lees maar verder…. :-(
@Anita: ja erg hè, elke keer neem ik me voor om het wat beknopter te doen, maar het wilt nog niet lukken :-)
De foto´s van dag 6. Cozumel heb ik er ook bijgevoegd.


Vanmorgen geen wekker gezet en werden we relaxed wakker. Mam had heel slecht geslapen want haar hoest is echt heel naar aan het worden en heeft haar heel de nacht wakker gehouden. We zijn maar op zoek gegaan naar hoestdrank want mijn hoesttabletjes van Bisolvon hebben duidelijk geen nut.


Lekker met zijn alle ontbeten en toen een beetje aangemodderd in huis. Mam ging even strijken. Ik ging nog even aan de slag met de foto´s om zo een beetje in te lopen en de mannen zaten van alles en niets te doen. Eigenlijk zaten we ook een beetje op Margaret te wachten zodat we haar de wormen in het zwembad konden laten zien. Maar toen ze er om half elf nog niet was ben ik haar maar gaan bellen (ze zou in de morgen komen). Ze vertelde me dat ze dacht over een uur te komen maar dat het niet nodig was dat we op haar bleven wachten. Ze ging het allemaal wel oplossen. Toen ik haar nog een keertje probeerde te vertellen dat het om wormen in het zwembad ging werd ze lichtelijk geïrriteerd en hing zo snel mogelijk op. Als dat maar goed ging. Ik had er geen goed gevoel over maar om nu op haar te blijven wachten was ook weer zo wat. Ze had het wel over een uurtje maar wat als dit er nu twee of drie werd. We hadden dan wel geen grote plannen voor vandaag maar wel plannen waar ik heel veel zin in had. Mam en ik gingen samen shoppen bij Premium Outlets International Drive en de mannen gingen met de meiden naar Wonderworks. Die hadden er wel zin in.



Eerst werden mam en ik afgezet. We begonnen gelijk goed bij Victoria Secrets. Ik kon daar een heel leuk t-shirt scoren. Wat lingerie kan ik daar niet goed slagen (twee jaar geleden ook niet) alles ligt in bakken en het is maar graaien. Een grote zooi. Daar kan ik nooit wat mee.


Dus gauw door naar buiten waar we Ralph Lauren tegen kwamen. Toch maar even kijken. In Nederland is dit een prijzig merk maar nu konden mam en ik er toch leuk slagen. Ik heb er ook twee t-shirts voor Carmen kunnen vinden. Ik hoop maar dat je ze leuk vind lief, ze zijn een beetje te klein voor mij hahahaha. We waren goed bezig. Volgende stop Tommy Hillfiger Kids.



Ook daar was het weer feest. De meiden hebben weer iets meer Tommy in hun kast liggen. Gelijk oversteken naar de overkant want daar zijn wij volwassen aan de beurt. Kenneth is nu twee t-shirts, twee casual overhemden en een overhemd voor bij een pak rijker. Ik ben drie t-shirts rijker. Even verder kwamen we bij de Disney store en ook daar waren er weer leuke meevallers. Ondertussen waren onze armen ieder drie centimeters langer geworden van alle tasjes (toch jammer dat we nu geen auto tot onze beschikking hadden om tussentijds even een tassenstop te houden hahaha) en had ik hoofdpijn wegens vochttekort. Even naar de foodcourt voor een pitstop. Smeren en verversen hahaha.

Aan de achterkant van de foodcourt heb je ook een grote schoenenzaak waar Kenneth en ik ook weer als winnaar zijn uitgekomen. Het was echt een “hot-day” voor de creditcard. We hadden om vijf uur met de mannen en kids afgesproken bij de foodcourt maar toen we om half vijf nog bij de GAP stonden kreeg ik een berichtje dat ze eraan kwamen.

Dus wij ook naar de foodcourt. Daar ontmoeten we hele blije meiden die het enorm naar hun zin hadden gehad bij Wonderworks. Dit is het huis was op International Drive staat wat op zijn kop is gebouwd en daarbinnen kan je allerlei leuke dingen ontdekken en meemaken. Ze hebben er van alles gedaan, de een iets minder bang dan de ander. Solange nam elke keer de voortouw en dan wilde Yentle het ook wel proberen. Die is toch wat meer een kat uit de boom kijker. Mea probeerde Solange bij te houden en dat ging haar volgens de mannen heel aardig af. Ze hebben er echt enorm van genoten en dat blijkt ook wel uit de 150 foto´s die er van die paar uur zijn gemaakt.








Met zijn zevenen zijn we nog gauw naar Adidas en Nike gegaan maar mam was echt aan het einde van haar latijn. Dat hoesten en die slapeloze nacht ging ze echt voelen en had er geen zin meer in. Maar Yentle wilde heel graag Adidas gympen dus even snel kijken terwijl zij ergens ging zitten. Helaas voor Yentle hadden ze niet diegene die ze wel leuk vond in haar maat. Bij Nike kon ze gelukkig wel scoren voor gympen die ze leuk vond en ik heb weer de gymkleding voor school. Elke keer als we in deze Nike store zijn koop ik twee setjes van gymkleding die de meiden dan kunnen dragen als ze gym hebben op school. Het blijft echt heel mooi in de was en het zit ze heel lekker. Mea was heel blij want na de zomer gaat zij naar groep 3 en heeft ze ook echt gymles. Dus zij mocht ook een setje uitkiezen.Daarna ging iedereen behalve Yentle en ik naar de auto. Wij gingen nog even gauw naar de Reebok. Twee jaar geleden hadden we daar mooie zwarte gympen gekocht die ze altijd gebruikt met dansen. Maar nu werden ze toch echt te klein en wilde ze heel graag nieuw hebben. En wat een geluk ze hadden ze nu weer. Soepel leer en “high top”  dat zijn hoge gympen die goed om haar enkels sluiten. Goeie steun met al die bewegingen.

Toen was het klaar, de koek was op voor mam. Op naar een restaurant om te eten en daarna door naar huis. Mam had besloten dat wij nog een etentje van haar tegoed hadden voor haar verjaardag. Dat had ze natuurlijk met haar verjaardag zelf “moeten” doen maar het is zo lastig trakteren als het eten bij de prijs van de cruise is inbegrepen. De meiden hadden heel veel zin in die japanner waar die meneer aan tafel erbij staat. Dus we gingen op zoek naar een Kobe. Die hadden we snel gevonden op de International Drive en daar hebben we weer heerlijk gegeten. De kok aan tafel had heel de tijd grapjes en natuurlijk maakte hij ook weer een vuur spugende vulkaan. De meiden vinden dat toch wel zo geweldig!



Het eten wordt aan je tafel in zijn geheel klaar gemaakt en als de kok klaar is dan komt de serveerster toch wel bij je tafel staan om te kijken of je nog een doggy bag wilt. Het is echt wel dooreten hoor.

Na het eten gingen we op zoek naar een Wallgreens. Mam haar hoest is echt niet om aan te horen en het is toch wel belangrijk dat ze vannacht haar rust gaat krijgen. Daar zijn de dagen te gevuld voor. Dus met een fles hoesdrank en slaaptabletjes gingen we weer naar buiten. Nu maar hopen dat het gaat werken. Bij binnenkomst begon de wifi weer te werken en kreeg ik mailtjes binnen. Daar zat ook een mailtje bij van Dennis. Hij had contact gehad met Margaret en liet weten wat zij naar hem toe had gemaild. Hij had de letterlijke tekst ge-quote. Daarin gaf zij aan dat ze maar zoveel kon doen aan de love-flies die in het zwembad drijven want het is het seizoen van de vliegen. Waar haalt zij dat nu weer vandaan???? Had ze me dan helemaal niet begrepen????
Er is toch een duidelijk verschil tussen flies en worms...... dus ik ben maar gelijk achter de laptop gekropen en heb een pittige mail naar Dennis gestuurd wat betreft zijn property manager. Ik heb er ook gelijk de foto´s bijgevoegd die wij van de wormen hebben gemaakt. Hij vertelde dat hij net in zee was gegaan met Margaret en ik denk dat hij met haar echt "de boot in gaat". Ook moet hij zijn poolguy nog even controleren want als hij het zwembad elke week moet schoonmaken dan is hij zeker een maand op vakantie geweest! Dennis is gelukkig wel een man die gelijk op mailtjes reageert dus ik kreeg daar een uur later ook al gelijk een reaktie op. Hij vond het heel jammer van de communicatieproblemen met Margaret, zou er gelijk achteraan gaan en hij bedankte me voor de foto´s. Morgen moet de poolguy komen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn en anders moeten wij het hem gelijk laten weten. Ik blijf het vies vinden..
Morgen gaan wij naar Seaworld dus ik ben benieuwd hoe het water erbij staat als we thuis komen maar voor nu......ik ben nog steeds CALM (ondanks die vieze wormen)

 

11 opmerkingen:

  1. Je kunt beter naar de "gewone" Victoria Secret gaan in de Florida Mall. Daar is het niet zo'n gegraai in bakken als in de outlet.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben weer je best gedaan om de economie van de us op te krikken haha.Wel vervelend dat het nu weer tegenzit met het zwembad.Hoop voor jullie dat ze dat snel oplossen.Waardeloos voor Cor dat ze zo verkouden is.Maar jullie genieten in ieder geval en blijf dat vooral doen.En heerlijk weer al die foto,s.Het is elke morgen weer een feest om je verhaal en de rest te bekijken!Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. $$$$$$$ ktjing jullie hebben hem weer lekker laten gloeien, maar ach daar heb je die creditcard ook voor toch;-)
    Heerlijk om zo een dag te beginnen en voor de rest van de club Wonderworks, Super wij kunnen daar ook geen genoeg van krijgen.
    Wat jammer dat de beestjes nog aanwezig zijn en de misverstanden over hoe je dat beestje noemt zijn ook heel herkenbaar, hadden wij toen ook. Het maakt niet uit wat het zijn het is gewoon goor en het moet weg ja toch...

    Wat mijn berichtje van Miami betreft, We kwamen er achter dat Twan geen pin heeft van Miami (ja echt) haha en dat kan natuurlijk niet. Vandaar mijn vraag of jullie een pin uit Miami mee willen nemen voor Twan en voor mij eventueel twee shotglaasjes. Maar dan niet de standaard HardRock maar die waar een afbeelding van Miami op staat als ze die hebben (alleen als jullie in de gelegenheid zijn hoor).
    Het HardRock in Miami ligt aan Biscayne Blvd, Bayside Shopping Mall maar dat wist je waarschijnlijk al. Hier ligt ook die Thriller Boat (Thrillermiami.com), maar dat wist je waarschijnlijk ook al;-))

    Wens mams maar heel veel beterschap en ik hoop dat het drankje en de pilletjes aanslaan.
    Heel veel plezier en lekker blijven genieten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n giga shopdag!! Wat een geit die margaret, lekker op die manier je geld verdienen dat zal alleen niet zo lang duren. Succes met het zwembad en heé'l veel plezier in Seaworld.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat had ik graag bij jullie shopdag willen zijn! Heerlijk en alles voor maar een 'prikkie' t.o.v. Nederland, een Eldorado dat Amerika!
    Die wormen zijn echt te ranzig voor woorden en ik wil je niet ongerust maken maar zij dragen echt veel bacterien bij zich. Wie weet hoe lang de shit van de vorige bewoners er al in drijven, getver! Je moet echt op je strepen gaan staan (en als het moet op Margaret zelf)en eisen dat ze het goed schoonmaken, maar jou kennende komt dat wel goed!
    Lieffies, have fun in Seaworld en tot mailens. Oma Corrie heel veel beterschap toegewenst en een extra kus voor haar!

    Liefs,

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die drankjes en pillen zijn in de US heel sterk, ik hoop dat ze snel aanslaan bij oma. En irritant die wormen, hopelijk wordt het snel opgelost, want de kids willen zwemmen natuurlijk. Voor Victoria moet je denk ik naar een gewone Mall gaan, niet naar de outlets. Daar ligt alles netjes op maat en model ;-) ! En leuk alle foto's van de cruise !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk verslag weer, jammer dat je achter sommige mensen d'r broek aan moet zitten, begrijpen niet wat vakantie vieren inhoudt, beetje jammer.
    Veel plezier bij Seaworld vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mea (en familie uiteraard ;-)),

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Amerika!
    Onthoud maar goed wat er allemaal te doen is, want ik wil in de zomer ook graag naar Florida.
    In de klas mag je alles vertellen!
    Alle kinderen zullen vast ook wel erg nieuwsgierig zijn..

    Geniet nog lekker van je/jullie vakantie!
    Groetjes,
    Juf Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik, die helemaal geen verstand van de VS heeft (alleen van de RSA - south africa...), vind het allemaal geweldig wat jullie meemaken daar in de States. Eerst een soepele 'uittree' van het 'scheepje' en nu zo'n lekker plek in de villa, op de beestjes na dan (gjieuww, sleep ze er maar met hun haren bij, kan echt niet!!). Zeg dat shoppen - krijg het idee dat er wel 2 koffers extra mee terug komen hihihi. Wat hebben de meiden al een heerlijke zomerse kleur trouwens. Wij kunnen hier eindelijk ook een beetje het zonnetje in! Lekker lang weekend op de boot gehad, heerlijk. Ik liep achter, maar hartstikke leuk om alles weer te lezen. Leuke foto's!! Benieuwd naar de rest. Groetjes en veel beterschap voor je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben weer helemaal bijgelezen, en fotos gekeken, met uitzondering van de wormen allemaal schitterend. Wat een super vakantie, ik hoop dat de zwembad situatie snel wordt opgelost. Fijn verder genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohw shoppen en als bonus Kobe.... ohw heimwee hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen