Pagina's

maandag 13 mei 2013

18. Universal and Shop till you drop!!







Het weer: ´s morgens bewolkt, ´s middags zon
Temp: 29°C
Aantal foto's: 101
Totaal aantal foto's: 4965


@Yvonne: Ik ben zeker trots op mijn meiden en ze zorgen heel goed voor me. Ik heb helemaal niets te klagen hoor!
@Saskia: hahaha Ja jouw dochter is een echte dichter. Die antenne toppers kan je in alle disneyparken kopen, in Downtown maar heb er ook dit jaar drie bij Disney outlet bij de Premium Outlet International Drive kunnen scoren . Dit keer vond ik bij de Fleamarket ook een kraampje waar ze aan een rekje hingen maar dat is meer uitzondering dan regel.  Ik ben begonnen met sparen vier jaar geleden en heb twee jaar geleden er ook weer een flink aantal kunnen kopen. Het is echt een heel leuk gezicht aan zo´n guirlande met lichtjes erin. En nog bedankt voor je pb op het forum. Ik durfde dat niet te doen. Dacht dat AL je creditcards gegevens gegecontroleerd zouden worden.  Goed om te weten.  Bedankt! !

@Monique: De chinees smaakte heel lekker. De nasi is rijst met ei en taugé, in de bami zit juist meer dingen maar is echt heel lekker. Een de vlees/vis gerechten zijn ook anders dan bij ons (geen babi pangang te bekennen hahaha) maar alles smaakte goed. En waarom verbaast me het nou niets van Tyler ;-).
@Barbara: Bedankt voor je reaktie, wat leuk!!! Ik was gisteren van plan een foto te plaatsen van Solange die bezig is met haar logopedie. Hij is heel leuk, vooral haar werkhouding, ahum. Maar ik was het uiteindelijk vergeten te doen. Ik laat hem je nog wel zien in Nederland.
@Marlies: Sol was zo verdrietig dat alles werd verteld, dus ook wat het cadeautje zelf was hahaha. En inderdaad, er zijn dagen in een maand dat ik van dit cadeautje ziels gelukkig kan worden hahaha. En die ijsjes……sorry
@Marga: Bedankt voor het inseinen van mijn kind haar examens. Ik heb haar gelijk een berichtje gestuurd via Facebook. Dat gaat vast goed komen hoor! Die gaat gewoon door naar de Universiteit, zucht…..wat wordt ze groot (uhhh volwassen hahaha)
@Jacqueline: Wat leuk dat je reageerde. Nog niet zo lang geleden hadden we het nog over je, dat het zo aardig was dat je het fotolijstje voor ons had meegenomen. En ik ben ook wel heel blij met mijn kerstboomkleed hoor, het was alleen een flink bedrag en dan heb ik altijd wel even iemand nodig die me over die streep heen trek. Ben heel blij dat mijn moedertje dit dus ook gedaan heeft.
@Robert-Jan: Maar jij kan toch wel een assistent gebruiken? Hahaha. Nee hoor, hij is nu zelf met spannende dingen bezig.

Vandaag begon heel bewolkt. Dat wel een beetje raar, dat was niet de bedoeling. Maar het regende niet dus de plannen bleven ongewijzigd en het zou vast wel goed komen. En dat gebeurde ook. In de loop van de ochtend trok het open en hadden we een heerlijk zonnetje.
Dus na het ontbijt gingen we op pad. Het ontbijt wordt echt steeds meer laatste restjes want we hebben nog een ontbijt hier in de villa en die is op de ochtend van vertrek. Morgenochtend gaan we heel vroeg naar Discovery Cove en kunnen we daar ontbijten.
Dit keer was het niet Kenneth die achter het stuur kroop maar ik. Dat was toch wel even slikken voor me hoor. Ik ben niet bang en zal me ook zeker niet laten kennen maar deze auto is een automaat en ik ben een schakelbak gewend. Verder rijdt ik het laatste jaar een Kia Picanto en die kan geloof ik drie keer uit deze auto hahaha. Dus kiezen op elkaar, gewoon starten en doen alsof het de normaalste zaak is van de wereld dat je linkerbeen af en toe stuiptrekkingen heeft omdat die de behoefte voelt om je koppeling in te trappen als je afremt voor een stoplicht en dat je rechterhand richting de versnellingspook gaat om te schakelen. Daar heb ik helemaal geen aandacht aan geschonken en geleidelijk aan werd het ook steeds minder. De ziekte van Parkinson had gelukkig nog niet toegeslagen hahaha. Dus reed ik de mannen en de meiden naar Universal Studio´s om ze daar te kunnen “droppen” bij de Guest Drop-off.


Handig hoor, geen parkeergeld betalen en ze konden bij de bioscoop naar boven. Even over tienen stonden ze daar en reden mam en ik weg naar ons walhalla. Een shopping mall. Eerst zal ik vertellen hoe onze dag is geweest en zal daarna vertellen hoe de andere het hebben gehad. Ik zal proberen het een samenhangend verhaal te maken van alle verhalen die de drie dames me hebben verteld aangevuld met wat logica van de mannen.

Dusssss mam en ik naar Lake Buena Vista Factory Stores. Daar zitten hele leuke merken bij elkaar en we zijn dus ook goed geslaagd. Als ik er op terug kijk dan zijn de meiden uiteindelijk weer als winnaar uitgekomen maar ik mag ook niet klagen. Twee hele mooie broeken bij de GAP. Daar had ik twee jaar geleden ook een mooie zwarte broek gekocht, die blijft zo mooi. Ook nog een paar leuke t-shirts bij Aeropostale en een gaaf vest bij Tommy. Maar daar was mijn eerste nare ervaring met winkelpersoneel. We werden door een jongen heel aardig en behulpzaam geholpen en toen we klaar waren om af te gaan rekenen toen riep hij een andere jongen erbij om achter de kassa te gaan staan. En die deed me toch een partij raar…. Hij kwam aansloffen en gaf heel duidelijk aan dat hij er eigenlijk geen zin in had. Hij was ook heel de tijd Spaans aan het praten met zijn spaanse collega´s en dat voelt toch heel onprettig aan. Heel even dacht ik dat ik weer in Nederland was hahahaha. Jammer hoor en dat nog wel in mijn grote vriend zijn winkel. Ik vind het altijd zo aardig hoe je hier begroet wordt in een winkel en hoezeer ze hun best doen om je te helpen, als je dit wilt. Want als je aangeeft dat je alleen even wilt rondkijken dan laten ze je dit ook geheel doen zonder opdringerig te zijn. Tenminste dat is onze ervaring. Maar ja, in elk land heb je er wel een lopen zullen we maar denken. Mam en ik hebben daar op ons gemakje rondgelopen en om 14:00 uur kregen we van Kenneth een mailtje dat ze weer om 16:15 uur bij de Guest Drop-off zouden staan. Dat hield in dat we om 15:45 uur daar weg moesten gaan want het was toch wel een half uurtje rijden. Eigenlijk waren we om 14:00 uur wel al klaar hoor en waren juist aan het kijken wat te doen……wel of niet naar de villa terug gaan. Aangezien dit ook nog een half uurtje rijden zou zijn zouden we meer in de auto zitten dan bij de villa zijn. Dus we besloten maar om onze tijd daar uit te zitten. Even wat drinken en ook nog een klein rondje langs de zaken waar we eigenlijk dachten dat we daar niets konden vinden. En wat bleek……toch nog iets kunnen vinden ook. In een zo´n zaakje hadden ze die slotjes waar je je koffer mee op slot kan doen maar die de douane wel kan open maken. En nog voor weinig ook. Jaren geleden had ik er al een aantal kunnen kopen bij de Action maar die dingen hebben toch geen onbeperkt levensduur en er is er ook een zoek geraakt tijdens de heenvlucht. Blijkbaar kon die douanebeambte hem wel open  maken maar niet opnieuw dicht. Hahaha. Dus ook mooi geregeld!



Toen was het tijd om naar Universal te gaan en daar zaten ze al netjes op ons te wachten. Ze hadden een TOP dag gehad. Solange kwam SUPER GELUKKIG in de auto. Ze was in die rode achtbaan geweest. De RipeRide Rocket!!! Ik had vanmorgen nog met haar gesproken dat ze er maar niet van uit moest gaan dat ze in deze mocht. Ik ben er zelf nog nooit in geweest maar had begrepen dat hij best pittig was. Ik was bang dat ze weer te klein zou zijn. Maar blijkbaar gaat hij niet over de kop (al haalt hij wel hele andere bijzondere dingen uit) en kon ze mee. Wat een plezier.



 Mea was dit keer toch wel de zielige want die heeft toch een aantal keren samen met opa op een bankje moeten wachten totdat de andere drie terug kwamen. Er waren toch een aantal dingen die zij niet mocht. Maar gelukkig waren er nog genoeg dingen die wel mochten en ook zij kwam heel enthousiast de auto weer in dus het zal wel zijn meegevallen. Ze hadden met zijn vijven een hoop gedaan en waren blij dat ze gegaan waren. Twister werd toch  wel als heel zielig ervaren (voor die man) maar ook toch wel heel grappig (die rondvliegende koe). Disaster was wel heel erg leuk want “mam, die mensen mochten gewoon mee doen he!” Bij Men in Black kwam Kenneth weer als winnaar naar buiten (maar dat leek me dit keer ook niet zo heel erg moeilijk) en in Woody Woodpecker en ET waren super! De Simpson ride werd maar als stom ervaren want Mea mocht daar niet mee naar binnen en zo eng was hij helemaal niet. Ik begreep van Kenneth dat ze wel naar binnen had gemogen als hij mee was geweest en dat had hij niet zien zitten. Hij moest vandaag al meer doen dan dat hij normaal gesproken doet omdat ik er niet bij was en de Simpson´s is een simulator en daar komt hij helemaal groen en geel uit. Ik weet nog goed dat ik daar vier jaar geleden ook niet helemaal fit meer uit kwam. Ik heb daar toch best nog wel een tijdje last van gehad. Maar de meiden vonden het maar stom. Maar ik ben blij dat ook zij een heerlijke dag hebben gehad en dat ze zeer vrolijk de auto binnen stapten.




Het liep tegen etenstijd toen we daar wegreden en waar zouden we dat gaan doen. Aangezien we eigenlijk wel heel dichtbij een Outback “wonen” en daar nog helemaal niet waren geweest wilden we daar onze laatste avondmaal (o jee, dat klink erger dan dat het is hahaha) maar gaan doen. We kwamen daar rond vijf uur aan en waren nog net op tijd om mee te delen in Happy Hour! Dat was dan wel weer iets waar we nog happy-er van werden. De Blooming Union hebben we dit keer overgeslagen want omdat iedereen toch nog een beetje aan het kwakkelen is, is de eetlust bij sommige echt niet zo groot. (Kenneth natuurlijk niet want die heeft nog geen kuchje en kan nog steeds een koe op, geloof ik hahaha). Dus werd er door sommige een klein voorgerechtje besteld en een klein hoofdgerecht. Bert en Kenneth hadden uiensoep en de Outback Special van 9 oz. Mam en ik hadden de Outback Special van 6 oz en ik kon toch de verleiding niet weerstaan om de tonijn als voorgerecht te nemen. Die vind ik wel zo heerlijk. Maar ik nam de kleine versie en dat was ook meer dan genoeg. Ik heb zelfs nog wat van mijn vlees aan Kenneth gedoneerd. Maar het was heerlijk en een goede afsluit restaurant van ons verblijf hier in Orlando/Kissimmee.




Thuis gingen de meiden nog gauw naar hun favoriete plek van het huis, het zwembad en mam en ik begonnen nu echt met inpakken.


Ik had gisteravond al een gaatje geslagen maar ben vanavond nog flink verder gegaan. Alle kleding, schoenen en andere zaken zitten er nu in. Wachten is op de toilettassen en alle andere kleine dingen (WAAR NOOIT EEN EINDE AAN LIJKT TE KOMEN!!!) Maar de koffers gaan prima dicht en zijn nog niet aan het gewicht. Ben trots! Wel even kijken hoe het straks met alle toilettassen zal eindigen maar ik heb alle vertrouwen dat het goed gaat komen. Joehoe!
Ik ben CALM, ik ben CALM!!!

filmpje wilt niet lukken. Hier de link: Universal Studio en shoppen

7 opmerkingen:

  1. Toch weer een leuke gesplitste dag.De dames heerlijk geshopt en de rest heeft zich prima geamuseerd in het park.Helaas weer koffers inpakken voor de laatste ronde.Vandaag nog een leuke laatste dag in en om het water.Veel plezier.Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me wel voorstellen hoor dat het voelt als een laatste avondmaal! Maar jullie gaan eerst nog genieten in Discovery Cove! Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raar gevoel hè....koffers pakken terwijl je nog niet naar huis gaat. Ik weet nog dat Twan twee jaar geleden helemaal verdrietig was toen we uit de villa vertrokken, terwijl we nog ruim twee weken vakantie gingen vieren hahaha.
    Weer een heerlijke dag achter de rug, maar ja ik had dan ook niet anders verwacht, het shoppen is wel aan jullie toevertrouwd hihi.
    En eindelijk Solange in een Super achtbaan, hij is echt gaaf!!!! (ook al gaat hij dan niet over de kop;-))
    Heel veel plezier morgen in Discovery, geef Flipper maar een dikke kus van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Carmen vond het leuk dat je haar een berichtje had gestuurd om haar geluk te wensen met haar examen. Leuke dag weer vandaag en fijn dat Solange in die flinke achtbaan mocht. Succes met inpakken, maar zo te lezen gaat het allemaal best lukken. Ik ben trots op je.
    Groetjes Marga and the Fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat autorijden is een hele ervaring. Ik ben meestal ook van het laten rijden maar probeer nu toch ook vaker de auto te gaan nemen in Florida. Alvast een super dag morgen in DC, ben echt benieuwd hoe julie het gaan ervaren.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koffers pakken daar ben ik vorig jaar heel bedreven in geworden maar net wat je zegt...al die losse dingen die toch nog te voorschijn komen en blijven komen...Maar uiteindelijk komt alles gelukkig altijd weer goed!
    Heel veel plezier nog...super om jullie verhalen te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verhaal weer ;-) ! Relaxte lange dag weer. Heerlijk die tonijn vooraf ! En als Kenneth zo gek op vlees is, moet hij eigenlijk echt een keer de NY Strip bij Outback proberen, zo lekker !!

    BeantwoordenVerwijderen