Pagina's

vrijdag 3 mei 2013

8. Castaway Cay

Het weer: zonnig met af een toe een flinke wolk
Temp: 29°C
Aantal foto's: 183
Totaal aantal foto's: 1829

@Saskia: Iron Man was volgens Kenneth geweldig dus veel plezier voor je zoon. Maar mag hij dan al in de bioscoop naar die film met zijn leeftijd?
@Robert-Jan: die golf simulator hebben we maar aan ons voorbij laten gaan J Daar lopen onze meiden toch niet zo warm voor als jij hahaha. En het weer op Castawas Cay was perfect. Ben nu zo rood als een tomaat.
@Mery: het was zeker enorme verwennerij hier aan boord. Het is buiten alle proporties die je kan bedenken. Het zal echt wel afkicken worden dat mijn bord niet gelijk van tafel verdwijnt zo gauw ik mijn mes en vork neerleg. Maar gelukkig gaan we de aankomende weken ook nog wel naar restaurants dus het is niet gelijk “cold turkey” hahaha

Vandaag was het een zeer relaxte dag. We konden redelijk uitslapen want “de boot” zou pas om 8:45 aanleggen en dan moest er nog het een en ander  met de “Port-autorities geregeld worden. We konden niet eerder van boord dan 9:00 uur. Maar we hadden geen haast. We hadden geen excursies geregeld en dus konden we van boord wanneer we wilden. De dag begon al heel goed. De zon scheen. Volgens onze Cruise Director hadden we enorm veel mazzel gehad want de regenfront die verwacht was, was toch wat verschoven en voorbij gedreven. Dus als het goed was zou het droog blijven maar kon er wel zo nu en dan een wolk voorbij komen. Ook stond er een flinke wind waardoor zelfs een aantal excursies afgelast waren. Maar zoals gezegd, die hadden we toch niet geboekt. Heel de dag is het droog gebleven. Die wind was er wel maar daardoor was het heerlijk dragelijk. En ook die wolken waren niet storend. Het bleef warm en het was grotendeels zonnig.

We zijn vanochtend eens een keertje in de Enchanted Garden gaan eten. Een wat chiquere setting van tafels maar voor de rest ook een lopend buffet waar je je ontbijt kon halen. Zsolt en Budi hadden gisteravond gevraagd of we vanochtend daar kwamen ontbijten omdat zij daar moesten werken. Aangezien we gisteravond op het bed envelopjes vonden en een overzicht van de tips die per persoon werd gerekend zijn we daar maar gaan eten en konden we de envelopjes gelijk overhandigen. Het zijn strookjes die je in de envelopjes stopt waarmee je toestemming geeft om dat bedrag van je creditcard af te halen. Het is een bedrag van $12,00 per dag per persoon. En dat wordt dan verdeeld over verschillende personen. In totaal zijn dat er vier. Je Head Server (Roberto, de chef), je Server (Zsolt, je ober), je Assistent Server (Budi, assistent van je ober en die de drankjes regelt) en je Stateroom Host (Betsi, die twee keer per dag heel je kamer komt doen, bedden opmaakt en schoonmaakt) Deze mensen zijn echt de tip waard hoor. Ze proberen je
echt op allerlei manier totaal te verwennen.

Na het eten gingen we gauw ons zwemgoed aandoen en door naar het eiland. Een enorm groot compliment voor de kapitein want die kan zo´n groot schip toch echt heel goed inparkeren onder elke weer omstandigheid. Vandaag lukte het hem toch ook om “de boot” langs de kade te krijgen terwijl er een flinke wind stond. Het is echt wel een kunst hoor. Het is ook heel apart om te zien dat zo gauw het schip ergens aangemeerd ligt de schoonmaakploeg uitrukt en dan met hoge druk reinigers de buitenkant van het schip onder handen neemt. Echt alle hoekjes en gaatjes worden schoongemaakt met bijzondere precisie.

Het was een klein stukje lopen naar het strand en dat was heel leuk om alles gelijk goed te kunnen bekijken.

Wij zijn ook niet echt de grootste ondernemers hoor want zo gauw we strand zagen met ligstoelen gingen we liggen. Niet verder kijken wat er nog meer te zien is of doen. Nee, zand, water en ligstoelen……wij zijn klaar!

We hadden prima ligstoelen met een parasol en ook nog een beetje een palmboom. Niet al te ver van het water vandaan maar gelukkig zijn de meiden van zo´n leeftijd en hebben ze alle drie hun ABC diploma´s dus we hoeven er niet constant bij te zitten.

En trouwens op een gegeven moment hadden ze ook hier de Kidsclub ontdekt en hebben we ze helemaal niet meer gezien.

Ze vinden het daar echt ontzettend leuk. De kinderen krijgen echt ontzettend veel aandacht van de leiding en er word ook heel goed opgelet. Regelmatig moeten ze verzamelen en wordt er een lijst afgevinkt om te kijken of ze nog allemaal aanwezig zijn. Wat dat betreft hadden we er echt een heel goed gevoel bij. Wij volwassenen hebben lekker in het zonnetje of in de schaduw kunnen liggen  en zijn ook de winkeltjes langsgelopen. En Nina…….het is me gelukt. Ik heb je tas.

Ik heb trouwens toch iets te lang in het zonnetje gezeten want ik heb me een rood hoofd!!! Lijk Bassie wel (Adriaan waar ben je??)
Rond een uur of twee zijn we weer richting het schip gegaan want we wilde de drukte voor wezen en iedereen wilde lekker gaan douchen en de koffers moesten gepakt gaan worden. De schoonmakers waren klaar met het schoonmaken van “de boot” maar vonden nog een paar plekjes waar de verf beschadigd was. Dit werd dus ook gelijk onder handen genomen. Geen krasje, roestplekje of beschadiging zal je zien op deze boot. Ze onderhouden haar echt met heel veel liefde!

Eerst zijn de meiden lekker gaan douchen en hebben hun eigen trolley ingepakt. Daarna zijn zij met Kenneth nog even de speurtocht af gaan maken.

Dat gaf mij de ruimte om alles op mijn gemak weer in de koffers te krijgen zonder dat ik contant voor de voeten gelopen werd. Daarna heeft Kenneth ze weer even bij de Kidsclub afgezet want er was nog genoeg tijd over voor het eten en ze hadden er weer leuke plannen.
Om 17:30 uur zijn we ze gaan ophalen en heb ik ook gelijk mijn foto´s opgehaald die ik had besteld. Ik wilde graag de wit/roze foto´s zonder kader omdat ik die op canvas wil laten afdrukken. Ze zijn eht heel mooi geworden.

Eten deden we weer in het Enchanted Garden.

Roberto kwam gelijk de “placemat” ophalen die Zsolt vanmorgen aan ons had gegeven. Solange moest er weer een nieuw poppetje op tekenen (en dat mocht mama weer doen). Het werd gelijk geregeld en konden we ons rond 21:15 uur melden bij Animated Palate om het filmpje te bekijken. Ze kwam in totaal vier keer in beeld!!! Toch fantastisch geregeld hoor.

Hierdoor kon ik niet naar de laatste show in het theater. De kinderen wilden vanavond sowieso niet naar het theater en gingen liever naar de Kidsclub. Mam was moe en wilde liever ontspannen op de kamer dus gingen Kenneth en Bert samen. Ook deze show was van Disney standaard. Vanavond hebben we de koffers al buiten de stateroom gezet en gaan we ook niet te laat slapen omdat we morgen heel vroeg op moeten. We moeten om 6:45 uur in de Enchanted Garden zijn voor het ontbijt en om 9:00 uur moet iedereen van boord af zijn. Je krijgt bij Disney geen nummer en een tijdstip wanneer je moet verzamelen en van boord af kan gaan. Je koffers zal zo gauw “de boot” aangemeerd ligt gelost worden en wanneer je klaar bent met eten kan je je handbagage gaan halen en dan zelf ook van boord af gaan. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, maar Disney kennende….vast heel goed.

Wanneer we trouwens in de haven komen moet ik ook Mike (of Louis) weer bellen zodat hij vanuit Orlando kan komen om ons op te halen. Hij zal ons nu gelijk doorbrengen naar het vliegveld zodat we daar bij Hertz onze auto kunnen ophalen.
Van de week heb ik wel een mailtje van Dennis gekregen met de mededeling dat de alarmcode van het huis niet veranderd was. Helaas had hij wel wat minder plezierig nieuws wat betreft de villa. Tot een week geleden had hij aangegeven dat het mogelijk was dat wij eerder in de villa konden. Er zouden geen gasten voor ons zijn. Maar nu stond er in het mailtje dat de property manager toch gasten voor ons had geboekt en daardoor is het waarschijnlijk niet mogelijk om voor drieën in de villa te komen. Hij besefte wel dat wij daardoor toch wel een probleem hebben gaf als oplossing dat we wel richting de villa kunnen gaan en dan de koffers even in de garage te stallen zodat de schoonmaakploeg door de villa kan gaan. Dat is  wel even een ding omdat we eigenlijk van plan waren onze koffers in twee keer van het vliegveld naar de villa te rijden. Met elkaar hebben we nu zes koffers (het is me toch gelukt om nog een koffer in een koffer te krijgen) en vijf handtrolley´s. We hadden met elkaar besloten dat het onzin was om twee auto´s te huren voor één rit en zo´n klein stukje. Eerst zou ik met de kinderen en zo veel mogelijk koffers naar de villa gebracht worden en vervolgens zouden Corrie en Bert met de rest van de koffers door Kenneth opgepikt worden. Maar nu gaat dat natuurlijk zo niet werken. Ik denkt niet dat ik die tijd met de kinderen in een garage wilt zitten. Het idee is nu om zo veel mogelijk koffers (zo niet allemaal) de eerste keer mee te nemen en dat de kinderen bij opa en oma blijven. Dan zetten Kenneth en ik die in de villa af om vervolgens de tweede rit te maken (eventueel de rest van de koffers ook weer in de garage te zetten) en dan maar gelijk voor de boodschappen te gaan. We zullen zien maar op dit moment kan ik er toch niets aan doen dus……..ik blijf CALM!

1. Dat was dus een laatste rustige maar gezellige dag!Als ik dit alles lees krijg ik er steeds meer zin in om weer te gaan cruisen volgend jaar.Heerlijk die verwennerij dat was aan boord van Royal Caribian precies hetzelfde.Hoop voor jullie dat alles weer goed verloopt vandaag.Op naar de villa!Knuffels voor allemaal

2. Jullie hebben groot gelijk......bij het zien van zand en strand lekker relaxen hahaha. Zo vaak komen we nu ook weer niet op een tropisch eiland. Wat een verwennerij aan boord, en gelukkig ook de tekening voorbij zien komen. Goed geregeld allemaal hoor. Bedankt voor je berichtje aan Alec over Iron Man, en over zijn leeftijd hm. Ik vind het toch al geen film voor een manneke van 6 maar daar is hier niemand het mee eens. Volgens mijn man geven ze aan 12 jaar en als je jonger bent dan mag je binnen onder begeleiding van een volwassene!!
    Ik hoop dat de overgang naar de villa soepel gaat, het zal even puzzelen worden hahaha.
    Have Fun!!

3. Die kidsclub is echt geweldig, je hebt daar inderdaad zo'n goed gevoel bij. Onze kids hebben natuurlijk allebei suikerziekte; geen enkel probleem, ze wisten precies hoe dat werkte. En toen er iets fout ging, werden we netjes gebeld, maar was alles al opgelost door een paar lieve 'castmembers'. Echt top, je laat ze met een heel gerust gevoel achter. En top geregeld van het poppetje, kon ook niet anders bij Disney, dat moest top geregeld worden.

Wat is het trouwens voorbij gevlogen ! Wel erg leuk dat je toch gewoon dagelijks een verslag online hebt gezet. Balen van de villa ... Maar goed, niets aan te doen natuurlijk dus maar het beste van maken inderdaad. Je zou natuurlijk ook, ipv in de garage, ook met de kids even onderweg bij Walmart of Target afgezet kunnen worden, waarna Kenneth doorrijdt voor opa en oma en de rest van de koffers. Leuker dan de garage, en ook praktisch (en leuk) ! Nou, succes morgenochtend. Bij ons was overigens dat het enige wat niet helemaal soepel ging, het schip af, wat een RIJ !!! Ben benieuwd of het bij jullie sneller gaat. Succes ! En ben natuurlijk benieuwd naar alle foto's als je straks WiFi hebt !

4. Nou dat was weer een mooie laatste dag op het schip, lekker relaxed.
    Op naar de villa. Beetje gedoe maar een drankje en een hapje onderweg en het is zo 3 uur ;-)
    Grtz.Yvonne

5. Wat jammer dat jullie cruise er alweer opzit, hopelijk komt het wel goed met de villa, maar goed van je, blijf vooral Calm...dan komt het allemaal goed!!
    Ga vooral door met genieten en laat ons dat mee doen, ben ook wel benieuwd naar wat foto's, dus hopelijk heb je nu wel goede internetverbinding en kun je ons blij maken, toch?
    Ik heb echt genoten van jullie cruise.

Enjoy!!

6. Heel leuk om idd eens te lezen hoe dat cruisen bij Disney eraan toegaat. Hopelijk lukt allemaal vandaag met de koffers en het heen en weer rijden, maar blijf gewoon.....Calm! :)