Pagina's

vrijdag 10 mei 2013

15. Oh Harry......here we come!!!





Het weer: zonnig en soms een grote wolk
Temp: 33°C
Aantal foto's: 279
Totaal aantal foto's: 4574




@Marleen: De verkoudheid zakt langzaam af maar we hebben weer een nieuw clublid. Vanaf vandaag is Bert ook lid geworden.
@Saskia: Hoe krijg je het dan voor elkaar om de deals van Groupon te kopen. Toen ik het probeerde kwam ik niet verder door de creditcard gegevens. Ik heb er nog voor gemaild naar Groupon USA die me doorverwees naar Groupon NL en die jongen (niet het helderste lampje naar mijn idee) gaf aan dat het niet meer ging………
@Claudia: Als je deze foto´s al leuk vond dan moet je het filmpje maar bekijken en haal je zoon daarbij. Daar komt namelijk heel veel Star Wars modellen voorbij. Dat was echt prachtig.
@Aggie: Deze banen zijn inderdaad SUPER!! Wij hadden het er ook al over dat de minigolf banen in Nederland maar saai zijn vergeleken met deze. De kinderen hopen dat er nog tijd is voor nog een rondje….
@Birgit: Het was ook niet echt dat we het niet naar ons zin hadden in Legoland want we hebben ons zeker wel vermaakt hoor. Maar een keer is zeker genoeg en als je ziet wat een toegangskaartje kost voor een volwassene…….dat maakt het helemaal twijfelachtig dat we nog eens terug gaan. Hihihi
@Marlies: Nou ze was als 6 jarige al leuk bezig tijdens onze eerste vakantie maar nu maakt ze zeer zeker hele leuke en mooie foto´s. Super trots!!! En het was fijn om even je stem te horen hoor, ook al stond die alleen op mijn voicemail. Hahaha. LuvU2
@Robert-Jan: Jaja ik snap dat jij het golfen het leukst zou hebben gevonden hahaha ;-). En die aardbeitjes had je goed gezien. We eten ze ook elke ochtend bij het ontbijt, lekker hoor!!!
@Twinmom: Het eten bij CiCi´s was zeker niet verkeert maar voor de senioren van onze club was de keus echt heel beperkt. En de prijs was het zeker een lachertje. Dat valt echt niet te overtreffen.

Vandaag hebben we een heerlijke dag gehad. We zijn naar Harry Potter geweest. (Solange wordt echt geïrriteerd als je Harry Snotter zeg, hebben we vandaag VELE KEREN gemerkt hahahaha). Gisteravond laat keek ik nog even hoe laat het park open zou gaan en tot onze schrik was dit al om 8:00 uur. De openingstijden waren voor (alleen) vandaag een uur vervroegd. Het was van 8:00 tot 18:00 uur.
 
Dat zouden we niet gaan halen. Dan moesten we zo vroeg op gaan staan en daar had niemand zin in gezien de staat van onze lichamelijke conditie. Dus besloten dat we om 7:00 uur op zouden staan en het streven zou zijn om om 9:00 uur in de auto te zitten. Dat is goed gelukt en om 9:30 liepen we naar de ingang van het park. Het zou achteraf gezien helemaal niet zo´n slecht idee geweest zijn om toch om 8:00 uur al in het park rond te lopen want toen wij om 9:30 uur aankwamen was het nog heel leeg in de parkeergarage en konden we prima parkeren. Het was ook nog niet zo druk in het park dus dan zou het om 8:00 uur helemaal goed te doen zijn geweest. Maar met ons kwamen er ook weer busladingen met schoolkinderen. Dit keer voornamelijk middelbare scholen. Waarschijnlijk is het nu nationale schoolreisjes week hahahaha. Maar we hebben er echt geen last van gehad. Je zag weer veel groepjes met gekleurde t-shirts waarop het logo van de scholen stonden. Rond een uur of elf werd het wel drukker in het park maar heel de dag door was het heel goed te doen wat betreft de wachtrijen. Bij Harry hadden we zelfs maar een wachttijd van een 30 minuten.




 
 
 
 

Maar bij binnenkomst liepen we gelijk langs de Hulk. Het plan was om gelijk door naar Hogsmeade te lopen maar we zagen dat de wachttijd bij de Hulk maar 5 minuten was. Daar wilde we gelijk gebruik van maken. Yentle begon al te springen en ook Solange had nog grote ideeën. Ik vreesde al dat zij bedrogen uit zou komen en dat klopte ook. Ze kwam nog vele centimeters te kort. Ach wat had dit meisje verdriet. Het was echt wel een beetje hartbrekend. Als ze dan begint met “heel het jaar heb ik zo mijn best gedaan om te groeien, ik heb al mijn groente gegeten………..” Ja dan heeft mijn moederhart het toch wel even zwaar want ze had nog gelijk ook. Regelmatig had ze het aan de eettafel over dat ze goed ging eten want dan zou ze goed groeien. Maar helaas, ze is dit jaar prima gegroeid hoor maar net een paar centimeter te weinig. Tja en dan, Yentle die had er zoveel zin in die kon ik onmogelijk ompraten om niet te gaan dus toch maar met haar in de rij gestaan. Die begon gelukkig wel uit zichzelf dat het wel heel zielig voor Solange was en dat ze er straks niet te veel over zou gaan praten. Die achtbaan is echt GEWELDIG!!!! Net voordat ik doorhad waar het record knopje van mam haar fototoestel was werden we afgevuurd en kon ik helaas geen filmpje maken. Maar het was een super rit, beetje oppassen met mijn nek maar het ging prima.

 
Yentle kwam er springend en jubelend uit maar dimde gelijk in toen ze haar zus zag. Die nog met rode oogjes bij oma op schoot zat.




Maar gauw weg daar want de sfeer werd er niet beter op. Nu wel doorlopen door Marvel Super Hero Island, Toon Lagoon en Jurassic Park. Wel veel foto´s genomen (door Yentle).




 
Op naar Harry Snotter (Sorry Sol hahaha). Wat is dat toch indrukwekend. Van welke kant je ook kijkt, het blijft een magnifiek kasteel. Zo prachtig hoe dit gemaakt is.
 





 
We stonden nu gelijk voor het kasteel en zagen dat de wachttijd maar 30 minuten was. Bert ging niet mee, die zijn maag was (nog steeds) van streek en had ook een snothoofd. Hij zag het niet zitten. Kenneth ging samen met Mea wel mee maar was van plan om met Mea bij de childswap te gaan zitten want ook hij zag de attractie niet zitten (had niets te maken met griepverschijnselen maar meer met ervaring van twee jaar terug hahaha) en Mea is nog te klein. Maar Kenneth wist nog wel dat de wachtrij van deze attractie minstens even leuk was als de hele attractie zelf en die wilde hij toch ook wel zien. Het is werkelijk de enige wachtrij van alle parken waar ik het heel jammer vind dat hij is afgelopen en dat ik kan doorlopen. Er is zoveel te zien en er gebeurd zo veel om je heen. Je bent gewoon er, je bent echt op Zweinstein, je bent in de film. Pratende schilderijen, Perkamentus die je ziet. Harry, Hermelien en Ron die tegen je praten. Het kan gewoon niet op. Er is echt te veel om op te noemen en ook lukt het jammer genoeg niet altijd een foto te nemen omdat het gewoon weg te donker is. Maar het is echt geweldig!


 
Solange had nog even haar “nek gestekheid” geoefend maar dat was eigenlijk niet nodig want ze was zeker groter dan twee jaar terug en toen haalde ze het net (eigenlijk net niet maar die vrouw was heel erg aardig). Wat is dit toch een super ride!!! Je krijgt van alles mee. Je zit in een simulator (dat leverde wel problemen op voor mijn nek), maar je hebt ook een ride en alles om je heen maakt het levensecht. Of je echt op een bezemsteel zit achter Harry aan. De meiden en oma waren door het dolle. Ik iets minder want mijn nekhernia had toch wel wat problemen gehad. Even rustig aan doen en geen actie meer voor mij. Maar wat een feest is dat Zwijnstein toch! Hoe levensecht het allemaal nagebouwd is. Je voelt de sfeer van de film zo overduidelijk. Solange heeft nog een tijdje getwijfeld om de toverstok van Hermelien te kopen maar vond bij nader inzien $32,00 toch iets te veel van het goede. Yentle had daarentegen absoluut geen problemen met het uitgeven van $ 50,00 voor een ketting met een “time-turner” als ik daar geen (tover)stokje voor had gestoken. Een aan-me-never-nooit-niet-spreuk heb ik daar op los gelaten. Zo vaak zie ik haar nu ook niet met haar Harry toverstok, die ze twee jaar geleden heeft gekocht, rondlopen. Dat is echt geld weggooien. Dan maar even een teleurgesteld kind maar daar tover ik dan wel weer een glimlach op, op een andere manier.






Maar toen kwam toch weer de Yentle te voorschijn waar ik zo super trots op ben. We zaten even bij de uilenpost iets te eten en dat is voor de ingang van de “Dragon Challenge”. Solange ging weer aan de slag met haar “nek-rek-oefeningen” maar ook hier kwam ze bedrogen uit. Weer heftig teleurgesteld, al had ik wel al met haar afgesproken dat er geen tranen meer zouden komen. Met een schuin oog hield ze haar zus in de gaten of die nu wel zou gaan en die streek over haar grote zussenhart (die ze echt heeft maar  soms toch echt verstopt houdt) en zei: “als jij niet kan, dan ga ik ook niet!” Dat was echt zo lief en leverde haar ook een hele dikke knuffel op.




 

Toen was het even kijken wat te doen. We konden terug gaan naar Toon Lagoon want daar heb je hele toffe attracties. Het enige wat daar wel mee was, was dat je daar echt door en door nat van werd. Nou was het weer vandaag prima hoor en er waren momenten bij dat het een welkome afkoeling zou zijn geweest maar met vijf mensen die er nu al bij lopen als de clowns van het circus (door onze rode snotneuzen hahaha) leek het ons niet verstandig om nu ook zo nat te worden. En de kans dat je in deze attracties NIET nat wordt is net zo groot als dat ik volgende maand de staatsloterij ga winnen. Dus die gingen we maar overslaan. Het zou toch wel heel erg zijn als het niet meer bij een verkoudheid zou blijven en dat alle plannen veranderd zouden moeten worden omdat iemand flink ziek in zijn of haar bed lag. En dan nog te hopen dat het bij het bed van de villa zou blijven want mijn moeder doet niet zo moeilijk over een longontsteking. Dus we kwamen terecht bij de show van Simbad. Best wel pittig met iemand die aan het eind in de brand komt te staan. Ben benieuwd of Mea vannacht nog bij mijn bed komt.
 
Dan door naar Poseidon´s Fury. Die blijft toch wel geweldig hoor. Zeker als je door die watertunnel loopt. Je loopt letterlijk door water heen. Zo knap gemaakt. Het draait als een kolk om je heen. Maar ook die eindkamer die uiteindelijk als een grote zaal veranderd zonder dat je dit ziet (want het is pikke donker) of hoort. Dat is toch wel spectaculair.




Doorlopend kwamen we terecht in het land van Cat in the Hat. Daar kon Mea helemaal los gaan want daar mocht ze overal in. Het is ook leuk opgezet. Heel veel herkenbare dingen en iedereen heeft daar veel plezier gehad.


 
 
 

Toen stonden we weer bij het begin van het park. Wat gingen we doen? Het was nu 15:00 uur en we wilden het eigenlijk tot 17:00 uur volhouden om dan bij het Hard Rock Café te gaan eten. We moesten daar toch nog wezen. Dus doorgelopen naar Marvel Super Hero Island. Kenneth is daar nog met de drie meiden in de attractie Adventures of Spiderman geweest

 
en alle rek-strek-oefeningen die Solange vandaag heeft gedaan waren toch niet voor niets geweest want samen met haar zus is ze nog in Doctor Doom´s Fearfall geweest. Ze haalde de lat net!! Wat was ze blij. Maar wat kwamen ze er teleurgesteld uit. Hij ging alleen maar omhoog (daarbij vergeten dat dit toch wel heeeeeeel erg hoooog was) en dan ga je alweer naar beneden, nog een beetje omhoog en dan ben je alweer klaar. Best wel saai hoor, mam! Waarom schreeuwen dan al die andere mensen de stembanden uit hun lijf?????? Je gaat me met een rotgang omhoog en val dan een stuk naar beneden…….Nou dat valt best mee hoor mam, hij is echt niet eng.

 
Okee klaar ermee, we gaan naar het cafe! Maar onderweg had Yentle me al verteld dat ze eigenlijk heel graag een karikatuur, van haarzelf voor haar verjaardag, van opa en oma wilde hebben maar dat ze dit heel raar vond om te vragen. In meerdere parken had ze al staan te kijken en wilde ze het eigenlijk wel heel graag maar ik vond ze aan de prijzige kant. Want als ik het voor één doe, dan moet ik het voor drie doen. Maar dit was wel een idee, dus wij met opa en oma praten. Die vonden het goed want als dit iets is wat ze heel graag wilde, dan hadden zij een leuk verjaardagscadeau. Bij de in/uitgang van het park zaten drie artiesten te werken dus Yentle ging in rij staan en was al gauw aan de beurt. Wat is dit toch leuk om te zien. Die man was heel enthousiast en kon heel moeilijk stoppen. Elke keer zag hij toch weer een klein detail wat hij toch nog wilde aanbrengen. Hij is echt heel leuk geworden en Yentle is helemaal blij met haar tekening. Oma wil hem nog even bij haar houden want ze gaan samen nog voor een lijst kopen. Een prachtig cadeau waar oma en opa hun kleinkind heel gelukkig mee hebben gemaakt.







Toen door naar het Hard Rock Cafe waar we eerst voor een pin voor Twan hebben gekeken. Ik had alleen meegekregen dat het heel fijn zou zijn als je iets in zou herkennen van de omgeving/stad waar de pin vandaan kwam. Dat is toch niet zo heel makkelijk. Maar ik denk dat we weer een leuke hebben kunnen scoren. Maar toen zag ik ook een bak met pins die in de aanbieding waren en daar vond ik ook nog een leuke in. Dus die kon ik niet laten liggen. Ik hoop dat ze in de smaak vallen.




 
Het eten in het Hard Rock Cafe was heerlijk. Mam, Bert en ik hadden Beef Fejitas, Kenneth had een New York Steak en de meiden gingen weer voor patat met een hotdog of een hamburger. Het vlees was echt heerlijk mals. Je zoog het bijna naar binnen. En lekker weer eens een wrap i.p.v die patat. Het ging er goed in.

Hierna gingen we naar huis, de meiden wilden nog graag even een uurtje zwemmen in het zwembad. Samen met hun vader hebben ze daar nog lekker rond gesparteld en alle mensen die hier in de buurt wonen laten weten dat zij zoveel plezier hadden. Echt zachtjes waren ze niet. Maar ach, het was maar een uurtje. Toen zijn ze gaan douchen en naar bedjes. Morgen hebben we niet echt grote plannen en doen de ochtend zeker rustig aan. Even bijtanken en vooral CALM blijven.
 



14 opmerkingen:

  1. Top dag weer!
    Hoop voor jullie dat de "natte neuzen" snel verleden tijd zijn.
    Morgen lekker "calm" relaxen, heerlijk toch vakantie vieren;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag.Dit was er nu een waarin wel met jullie mee had willen liften . Die Harry Potter lijkt helemaal te gek. Wat zielig voor Solange dat ze ondanks het goede eten toch nog lengte te kort kwam en inderdaad is Yentle en lieve zus.Hoop dat het snotter festival snel over is. Geniet morgen van een calme dag! Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief van yentle, want eerlijk is eerlijk, als mijn collega geen gebak eet vanwege de lijn, laat ik het ook niet staan! Dus wat een topper!
    Jij had het eerder over de filmpjes op youtube, maar die kan ik dus niet vinden....help!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke dag weer ! Enne, veel herkenbare dingen in land van Cat in the Hat ? Wij herkenden juist niets toen we daar voor het eerst kwamen ! En die karikatuur is echt heel leuk geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap van Yentl!! een heerlijke dag hebben jullie gehad. Geweldig om een karikatuur van jezelf te hebben, Opa en Oma hebben een ontzettend leuk verjaardagskado. Wij zijn hier nog nooit geweest, twijfelen nog steeds of we komende zomer gaan. Ik vind achtbanen heel erg snel eng, is de Harry Potter ride dan te doen? of kan ik hem beter overslaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zielig voor Solange, ze had zo d'r best gedaan!
    Was weer een heerlijk uitgebreid verslag. Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alvast bedankt voor de super leuke gave pins.

    Gr Twan

    YEAH!!!! H.P. Ik ben nog steeds stikjaloers, want ik ben nog steeds niet in "het Kasteel" geweest;-( Maar jullie hebben weer een heerlijke dag achter de rug>
    Jammer dat Solange toch nog te klein blijkt te zijn voor sommige attracties, maar gelukkig is er genoeg te zien en te beleven.
    Twan is weer helemaal heppie de peppie, die smile van hem....echt super!!
    Geniet morgen van jullie rustdag en knap allemaal een beetje op, dat is wel handig geloof ik. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, een beetje bijgelezen! Zelf een weekje vakantie gehad, zonder internet. Tja, en dan moet je in een vakantie veeeeel bloggen bijlezen! Jullie hebben het goed naar jullie zin! Jammer van de verkoudheden, hopenlijk worden ze niet erger en is het rondje compleet! Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb je even een PB gestuurd via Orlandofans over Groupon :).
    Wat een gave dag weer, prachtige foto's, en super veel gedaan. Zelf zijn we nog nooit in Universal geweest dus dat geeft nog wat voor de komende jaren.....
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend vervelend dat jullie zo verkouden zijn, ik hoop dat het snel over is. wat zijn er weer hele leuke foto's gemaakt, beide dagen. Ook Yentle complimenten voor jouw foto's. Het graag willen groeien en de teleurstelling wanneer dat net niet goed genoeg is gelukt is heel herkenbaar, ik leef dus echt enorm met Solange mee. Lieve Jacq wil je me a.u.b. beloven dat je wat van het weer mee naar huis neemt? Het heeft de hele ochtend geregend en ik word met de dag meer jaloers op jullie. Veel plezier en geniet ze. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat blijft het toch een leuk gedeelte van Harry Potter en maar 30 minuten wachttijd, dat valt reuze mee.
    En dan komt er nog een heel gedeelte bij. Dan blijft het toch leuk om weer eens terug te gaan.
    Ik kan me overigens wel voorstellen hoor dat senioren het niets vinden bij Cici's.
    Nog veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prik! Universal staat wat mij betreft op het verlanglijstje....mits de dames nog wat groeien (dat van die groente komt hier ook wel goed).
    ...
    Lieve Yentle voor (arme) Solange!
    ...
    Have a happy resting day - kan de geur van uitgebakken spekjes al ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Topdag! Alles kunnen doen wat binnen de lengte mogelijk was :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na in stilte te hebben mee genoten, vanaf een franse camping. Online binnen halen en ofline lezen nu maar eens reageren! Super leuk verslag met mooie foto's! Lekker weg dromen over zulke herkenbare dingen en vast denken aan onze eigen vakantie over 10 weken. Super leuke tekening! Kortom bedankt dus voor het mogen meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen