Pagina's

vrijdag 17 mei 2013

22. Move over with the Metromover to the Bayside Market, the place to be








Het weer: zonnig!!
Temp: 30°C
Aantal foto's: 172
Totaal aantal foto's: 6041










@Aggie, Marleen en Esther: Het was echt zo ontzettend indrukwekkend. Vandaag hadden we er nog “last” van. Yentle kwam ook telkens weer met vragen. Een vraag vond ik wel heel bijzonder. “Mam, weet jij wie de moeder van Hitler was?”

Weer een hele zonnige dag vandaag. Ik vind het heel vervelend voor alle mensen in Nederland dat het daar zo koud en regenachtig is. Het maakt het voor ons helemaal niet aantrekkelijker om naar huis te komen. En we hebben al zo weinig zin. Het is dat Kenneth zijn werk het niet toelaat en ik ook denk dat de schoolinspectie het er niet mee eens zal zijn maar wij zouden het hier wel drie maanden kunnen volhouden, sterker nog, misschien nog wel langer. Wat voelen we ons thuis in dit land. Mam niet, die vertelde me vandaag dat ze nu toch wel een beetje heimwee begint te krijgen. Maar dat heeft ze altijd aan het einde van een vakantie. Wanneer ze weet dat het einde in zich komt dan begint ze haast te krijgen. Dat is wel zo´n beetje het tegenover gestelde van wat ik voel hier in Amerika. Ik moet zeggen dat ik haar wel begrijp hoor want ik heb er ook wel last van als ik naar andere landen op vakantie ga, maar niet in Amerika. We zijn nu drie keer naar Amerika geweest en nog niet een keer wilde ik naar huis. Nu ook niet. Al heb ik toch hele leuke dingen op me wachten wanneer we terug zijn. Twee weken later gaan Kenneth en ik naar Barbra Streisand en we gaan nu ook snel weer kijken voor een nieuwe pup. Het verdriet van Tess is er nog wel maar we zijn klaar om een ander hondje in ons gezin op te gaan nemen. We hebben gewacht tot na deze vakantie om weer te gaan kijken en de meiden hebben er weer heel veel zin in. Onze Tess zal altijd een plekje bij ons houden en is niet te vervangen. Maar we kunnen ook heel blij weer worden van een ander hondje.

Vandaag hebben we een slome start gemaakt. Weer lekker uitgeslapen en ik heb vannacht de beste nacht van de vakantie gehad. Hier in de hotelkamer kunnen we namelijk de airco uitzetten en dat is voor mij het beste, die airco slaat altijd zo ontzettend op mijn luchtwegen. Op “de boot” deden we hem ´s nachts ook uit en toen had ik ook geen last.  We kunnen slapen onder alleen een laken als het te warm wordt. In de villa konden we hem helemaal niet stellen want er zat een doos om de bediening heen gemonteerd. Je mocht er wel naar kijken maar aankomen niet! ´s Avonds kon het best wel heel koud zijn in de villa en gingen we op zoek naar vestjes. Je kon hem niet wat warmer zetten. Maar ik merk zo het verschil nu de airco ´s nachts uit staat. Mijn holtes zijn weer meer open en mijn kriebel kuch is zo goed als verdwenen. En slapen!!!!! Heerlijk!!! Begin er ook weer in te vertrouwen dat de terug vliegreis zonder problemen zal gaan verlopen. Tot voor kort zag ik het echt niet zitten.

Na het ontbijt gingen de meiden lekker zwemmen in het zwembad van het hotel. Het is geen groot zwembad maar ze hebben zich prima vermaakt en het was ook helemaal niet druk.


 
Ik ben blij met dit hotel hoor en kan hem zeker iedereen aanraden. Je hebt hele leuke service bij de receptie. De kamers zijn goed en de bedden prima, het ontbijtbuffet is per dag wisselend want vanmorgen hadden we wat anders dan gisteren en die van vandaag was heel lekker. Je hebt gratis Wifi en kan beneden ook alles gratis printen (makkelijk met inchecken van je vliegreis), gratis parkeren. Is makkelijk te bereiken vanaf de snelweg met de auto, op loopafstand zijn er hele leuke winkeltjes en restaurantjes en om de hoek zit een halte van de “Metromover” en die is helemaal geweldig. Echt een topper!!
Wat wel gek is, is dat naast het hotel een school is, het is  er echt vlak naast en vandaag hadden de kinderen een sportdag o.i.d. Wat een lol hadden ze en dat steeg lekker omhoog naar de zesde verdieping waar mijn meiden in het zwembad lagen. Dat was wel weer even een “druk-je-neus-op-de-feiten-momentje” omdat andere kinderen wel gewoon naar school toe moeten. Maar Miami is wat dat betreft toch wel een hele bijzondere stad want tussen de enorme wolkenkrabbers staan er ook lage gebouwen waaronder deze school. Het is ook wel een hele bijzondere plek om een school te hebben. Wat een drukte erom heen. Maar wat vind ik het leuk. Deze “rare” dingen geven het wel allemaal een heel bijzonder sfeertje.







 

Na het zwemmen gingen de meiden zich aankleden en gingen we op pad. Ik had gisteravond bij de receptie geïnformeerd of we met die Metromover naar Bayside Market konden komen want we dachten dat we hem hadden zien rijden ten hoogte van Bayside Market toen we daar langs reden op weg naar Miami Beach. En dat kon. Er is een halte hier om de hoek van het hotel en voor Bayside market heb je ook een halte vlakbij. Dat is wel een klein stukje lopen maar dat is vijf tot tien minuten werk. En het is nog gratis ook. De Metromover mag je gewoon gebruiken zonder daarvoor een kaartje te hoeven kopen.






Het leek ons heel leuk en lekker makkelijk om dit ook een keertje mee te maken en dat was het ook echt. Je hebt elke keer kleine wagentjes, kleine stationnetjes en drie verschillende routes die elkaar ook overlappen. Op onze route was er per keer maar één wagentje maar op een andere route waren het er altijd twee.

 
(zicht vanaf het station op ons hotel) 
 

 
De wagentjes reden geheel computergestuurd en er was  geen personeel die je op weg kon helpen. Maar het was heel duidelijk en overzichtelijk dus we konden ons prima redden. Ook had ik bij de receptie een kaart gekregen waarop ook duidelijk was aangegeven waar we moesten opstappen en uitstappen. Die Metromover is echt te gek om in te rijden. Je rijdt tussen hele grote gebouwen door, haaks over snelwegen heen en de haltes zijn echt niet ver uit elkaar. Bij sommige kan je de volgende al in de verte zien liggen. Maar dan is het op de grond zo ontzettend druk of is het de makkelijkste manier om aan de andere kant van een snelweg te komen.
 
Door Miami gaat er echt heel veel verkeer. Ook via snelwegen maar er stroomt ook nog water door met bruggen die regelmatig open gaan. Echt de Metromover is een uitkomst! Langs die grote flat- en kantoorgebouwen. Bij sommige gingen we er gewoon dwars doorheen omdat er speciaal daarvoor een poort was gebouwd. Zes haltes verder moesten we uitstappen en onderweg hebben we ook weer het nodige aan bouwputten gezien. Als je in Miami als bouwvakker zonder werk zit, dan doe je het toch ergens niet goed. Het is echt niet te geloven op hoeveel plekken er op dit moment gebouwd wordt of waar terrein echt letterlijk ligt te wachten op het moment dat er begonnen wordt. En dat allemaal tussen de al reeds bestaande grote en bijzondere gebouwen.

 
Uitgestapt bij onze halte werden we gelijk geholpen door een hele aardige dame die in de metro al had gehoord waar we heen moesten. Zij wees ons direct en uit zichzelf de juiste richting uit en we hoefden maar een klein stukje te lopen.
 
Bayside Market is het een hele leuke plek. Winkeltjes aan de haven en wat lagen er toch lullige jachtjes in die haven. Ongelovelijk!!!!! Ik denk dat de hypotheek van ons huis daar zeker wel een stuk of vijf tot tien keer uit kan. Maar ze zijn echt prachtig. De winkeltje zijn ook heel leuk. Wel een hoop bekende merken maar toch ook leuk van die snuffelkraampjes. Mijn middelste kind is weer de gelukkige eigenaresse geworden van een paar prachtige schoenen met een hakje bij de GAP waar nu nog meer korting vanaf ging terwijl ze al bij de Sale lagen. Kijk haar eens glimmen!
 
Je moet Baysade market eigenlijk verdelen in twee armen. Je komt in het midden “naar binnen” en kan dan naar links en naar rechts. Wij hebben eerst alles links bekeken (beneden en boven) en toen door naar de rechterkant.
 
 
 
 
Toen we links alles gezien hadden gingen we eerst even wat drinken en daar zat precies een Hooters! Kenneth keek goed om zich heen en heeft ook aardig wat foto´s lopen maken. Ik sta er alleen niet op allemaal op hahahaha!!!

 
En de meiden hadden alleen al lol om de naam toen ik hen had uitgelegd waar die voor stond. En wanneer ze de kans kregen gebruikte ze de term ook! Bij Hooters heb ik wel heerlijk een frozen Margarita op. Wat was die heerlijk zeg. Die was maar $ 5,00. Het is dat we weer door gingen maar als je de tijd hebt om daar een middagje te zitten……nou dan wist ik het wel.
 






Aan de rechterkant kwamen we als een van de eerste een oude bekende tegen. De Disney Store en de meiden renden naar binnen alsof ze al een hele lange tijd zonder Disney hadden moeten doen. Dit was een soortgelijke winkel als in de Florida Mall en dat was voor Solange weer heel goed. Daar verkopen ze namelijk de vlecht van Rapunzel. In de Disneywinkels in Downtown of op de parken verkopen ze wel de pruik van Rapunzel maar dit is net iets anders. Dit is als een krans gevlochten vlecht met daarop en in ook allemaal bloemen. Die had ik al in de Florida Mall gezien maar ik dacht dat ze ook wel in de winkels in Downtown te koop was. Viel dat even tegen. Maar in deze winkel was hij er wel en ze was er gelijk helemaal weg van. Die ging ze mooi van haar eigen eurotjes kopen. Ik heb ook weer twee dozen gekocht met poppetjes van een bepaalde film. Ik heb deze vakantie nu Brave, Alice in wonderland en Monsters en Co gekocht. Deze poppetjes zijn van hard massief plastic maar daar kan je met een heel fijn boortje een gaatje borgen en dan kan je daar zo´n hanger staafje in doen en vastlijmen. Ik heb dat al eerder gedaan en daardoor heb ik ook hele aparte ornamentjes in mijn boom hangen. Want van Brave zijn er echt nog geen ornamentjes te koop. Is echt heel leuk! Heb dat ook gedaan met Lilo en Stich, Tiana, Rapunzel. Zo´n setje heeft de hoofdrolspelers maar ook de belangrijkste bijrolspelers waardoor je een set compleet in je boom hebt hangen. Het is niet moeilijk om te doen en je heb iets bijzonders. Jammer genoeg verkochten ze hier geen antenna toppers dus mijn Perry heb ik niet kunnen vervangen.



En omdat ik toch al met mijn kerstboom bezig was zijn we ook gelijk maar de Christmas in Miami winkel ingelopen. Daar heb ik weer voor de meiden een ornamentje gekocht. Natuurlijk was dit weer een balletdanseres. Geweldig hoeveel ornamentjes je hier kan kopen. Hoeveel verschillende. Ik heb al twee kerstbomen in mijn woonkamer staan maar bij het zien van al deze ornamenten zou ik zo nog aan een derde beginnen en dan met allerlei verschillende. Waar alles verschillend is en dat je daardoor niet fout kan gaan. Nu heb ik een witte en een Disney boom en daar wil ik niet van afwijken. Maar wat heb ik toch een hoop leuks gezien.
 

 

Toen kwamen we al we zoetjesaan bij onze eindbestemming.
 
Voor mijn vriend Twan zou ik weer op zoek gaan naar een pin en hier zat een MEGA Hard Rock Cafe. Claudia had ook gevraagd of ik voor haar twee shotglaasjes wilde meenemen want om onverklaarbare reden had ze die de vorige keer zelf niet gekocht. En bij uitzondering mocht ik die nu wel voor haar verzameling kopen simpel en alleen omdat ze zelf wel in Miami is geweest en ook in het Hard Rock Cafe. Ze wilt ze alleen hebben van de steden waar ze zelf is geweest. Op dit moment is ze er ook weer twee halen uit Kuala Lumpur. De bofkont!

 
Maar deze Hard Rock was echt heel leuk van binnen en we hebben hele mooie dingen gezien. Het was alweer bijna etenstijd (slag voor vijf uur) dus zijn we gelijk maar blijven hangen om er een hapje te eten. Als je bij HRC gaat eten dan wordt er bij binnenkomst een foto van je gemaakt. De kinderen krijgen dan een gitaar in hun handen geduwd en lachen!!!! In Orlando was dit ook het geval. Die foto komen ze je dan tijdens het eten laten zien en kan je kopen. Bij Orlando was die echt niet zo geweldig en hebben we het niet gedaan. Deze was echter zo ontzettend leuk dat we hem niet wilden achterlaten. Iedereen staat er zo ontzettend leuk op! De lol spat er vanaf. Deze nemen we mee naar huis en die krijgt een ereplekje.



 
Het eten was weer heerlijk en nadat Mea even met me kwam knuffelen kon Solange het niet nalaten om te zeggen: "Mam, Mea heeft wat saus aan haar handen gehad en nu zit het op je........HOOTERS!!! Bijdehand kind hoor, die dochter van mij hahaha.
Na het eten hebben we op ons gemakje langs het water teruggelopen richting de Metromover en heerlijk genoten van het weer. Wat was het weer een dag met een prachtige zon. Voor morgen en Maandag staat er trouwens bij ons ook regen op de planning. Die van morgen kan me niet zoveel schelen (dan kunnen we alvast weer wennen aan de nattigheid die we in Nederland krijgen) maar die van Maandag vind ik iets minder leuk. Dat doet me toch echt heel erg denken aan twee jaar geleden en zo´n lange overstaptijd hebben wij niet in New York. Als dat maar geen herhaling gaat worden. Maar als Nederlander weet je dat niets kan doen aan regen, dus we wachten het maar af. We blijven er toch maar CALM onder  


filmpje!!!
 

 

16 opmerkingen:

  1. He handig zeg die metromover. Ik heb er ook wel eens over gelezen maar nog nooit gehoord dat iemand van het forum er ook daadwerkelijk gebruik van maakt.
    Have Fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een hoop indrukken! Handig zo,n gratis vervoermiddel.Kan het me voorstellen hoor van je mams, 3 weken is voor mij ook wel genoeg.Een hotel is leuk maar na zo,n (leuke) tijd is je eigen huis en landje toch ook weer fijn.Solange kennende zal de naam Hooters nog wel eens vallen als ze thuis is haha.Maak er een leuke laatste (warme)dag van. Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat herkenbaar, wij willen ook nooit naar huis en voelen ons daar ook zo thuis.
    Wat handig die metromover zeg en Bayside ziet er erg gezellig uit.
    Prachtige foto van je 3 meiden bij de palmboom (dromend van de cruise?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verslag weer! Wat me verbaasd is dat je met de kinderen bij Hooters en HRC mag gaan zitten. Wij mochten in Las Vegas nergens gaan zitten met de kinderen waar alcohol geschonken werd...
    Iig weer een heerlijke dag en ik kan me je gevoel goed voorstellen dat je nog niet naar huis wilt. Ik zou het er ook weken kunnen uithouden!
    Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, die metromover staat ook bij mij op het lijstje voor over een aantal weken, dus erg leuk om te lezen, dat het inderdaad de moeite waard is!! Nu wil ik hem zeker gaan doen, ook Bayside Marketplace staat op ons lijstje, want vorig jaar waren we er veel te vroeg en was er nog niks te beleven en hebben we het overgeslagen.
    De foto's maken het plaatje weer compleet, bedankt daarvoor!! Jullie genieten lekker....

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi, ik heb op de een of andere manier je verslag van gisteren gemist. Wat een indrukwekkende ochtend. Ik begrijp goed dat je dat nog wel even moet verwerken. Fijn dat je 's middags goed kon ontspannen. Jullie hebben nu ook weer een mooie dag gehad. Toch wel een leuke stad hoor. Knap dat de meiden zo goed mee gaan met alles. En dat van die Hooters....hilarisch!!! Hier is het PIEIEIEP weer, dus kan me voorstellen dat je alleen al voor het weer niet naar huis wilt. Vandaag veel plezier!
    Groetjes, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend herkenbaar dat gevoel van niet weg willen gaan uit Florida. Wij voelen ons precies zo......zelfs de kids!! Super leuk om met de people mover rond te rijden dat is wel erg handig. Jammer van je Perry....weer een reden om terug te komen hahahaha. En wat ontzettend fijn om nog iemand te vinden die net als ik zo "gek" is om 2 kerstbomen in huis te hebben staan hahaha. Je hebt wel heel creatieve ideetjes hoor om de kerstboom te vullen, top!!
    Geniet lekker van de komende dagen en nog even niet aan Nederland denken.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb net ook het verslag van gisteren gelezen en kreeg zelfs hier kippenvel. Je noemde het indrukwekkend en dat is volgens mij nog een understatement. Wat een leuke manier hadden jullie vandaag om door de stad Miami te gaan. Het zag eruit als een enorm gezellige dag. Op die manier zou ik ook de stad willen verkennen. Het zag er heel gezellig uit, dus geniet er allemaal nog even van.
    Groetjes Marga en de Fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij willen ook nooit naar huis, het is zo lekker in Florida, geen klok, geen verplichtingen, lekker weer, beetje hierheen/daarheen hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat jullie al weer haast naar huis moeten, zeker als je het zo naar je zin hebt, maar ja "het werk roept".
    Breng alsjeblieft een beetje zon en warmte mee voor ons;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige dag weer !! Relaxed, lekker shoppen, lekker eten. Ik herken dat gevoel in de US ook hoor, verbaast je vast niets ;-) !! Ik wil nooit weg, maar er is een oplossing voor hoor; heeeeeel vaak teruggaan ;-) !

    Fantastische fot bij HRC, snap dat je die graag wilde hebben. En leuke die metro, wij hebben hem vaak zien rijden, maar nog nooit gebruik van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ja, ik mis al die foto's die Kenneth genaakt heeft ?? Waarom heb je die er niet op gezet ? Of zijn die op speciaal verzoek nog na te sturen ;-) ? En je leert de meiden goede Engelse woorden !! Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. meid,zit t er weer bijna op,balen!!

    Nog ff genieten maar,en de meiden nog wat mooie woorden leren voor op het schoolplein straks ;-)

    Aan de andere kant (always look on the bright side of life)
    kan je straks heerlijk aaaaaal je nieuwe kleding wassen en showen(vergeet ff al het strijken wat er nog tussen hoort te staan)

    Ben ondertussen wel erg benieuwd naar je kerstversiering in dec!!

    X,
    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. te gek hoor ook leuk om steeds te lezen dat jullie het zo leuk hebben in ieder geval wel een geslaagde vakantie xxx

    Koos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke relaxte dag, zo kan je er wel meer hebben hahaha. En wat een heerlijke super foto bij de HardRock, die verdiend idd een ereplaatsje.
    Jammer dat jullie de Thriller Miami Powerboat Tour niet hebben gedaan, die is echt zo gaaf, maar ach.....dan heb je de volgende keer nog wat op je lijstje staan.
    En jij met je twee kerstbomen, ja in de woonkamer, dat klopt, maar je vergeet te melden dat je meiden ook alle drie een boom op hun kamer hebben hahaha Plek zat voor al die ornamenten;-)
    Thanks voor de Pin en de glaasjes, we zijn er blij mee xx

    BeantwoordenVerwijderen