Pagina's

dinsdag 14 mei 2013

19. Lopen met vissen en zwemmen met Akay!!!












Het weer: stralend zonnig
Temp: 31°C
Aantal foto´s: 470
Totaal aantal foto´s: 5435













@Claudia: Die koffers pakken kloppen echt niet met je gevoel. Je maakt je al druk met iets waar je nog helemaal geen zin in heb. Je moet trouwens de groeten terug hebben van “Flipper”. Bedankt voor weer een leuke op mijn tijdlijn van Facebook!!!
@ Saskia: Als je eenmaal een beetje gewend bent met auto rijden dan gaat het goed hoor, maar die eerste minuten…..had klotsende oksels hahaha. En hier trouwens een foto van alle antenna toppers die ik deze vakantie heb kunnen scoren.

@Arlette: He super weer wat van je te horen!! Ja jij had vorige jaar wel een flink aantal keren meer inpakstress. En die kleine “PIEP!!!” dingen. Ze blijven te voorschijn komen.

Vandaag was een prachtige dag die wel heel erg vroeg begon. We hadden de wekker namelijk om  6:00 uur gezet. Toen ik van de week bij Discovery Cove was adviseerde die vrouw me om lekker vroeg te komen zodat we op ons gemak konden ontbijten. En lekker vroeg hield toch wel 7:00 – 7:15 uur in. Ja dat is lekker vroeg. Maar wij hadden er zin in en hebben er ook ons best voor gedaan om dat te halen. Dus de wekker stond op 6:00 uur. Wat een tijdstip is dit zeg. Buiten is het nog schemer en zelfs nog heiig. Met moeite kreeg ik de meiden wakker want die hebben hier toch wel flink slaap (hoe zou dat nu toch komen he??). Maar we hebben het gered. Even 7:00 uur zaten we in de auto en een kwartier later stonden we daar op de parkeerplaats.
 
Daar was het nog niet druk en met inchecken konden we ook gelijk doorlopen. Maar we waren wel net voor de drukte. We werden nog geholpen toen er al een wachtrij ontstond. Je krijgt bij DC een keycord met daaraan je ID kaartje. Daar staat alles op wat zij en jij nodig hebt. Welk excursie/activiteit je er bij hebt geboekt. Hoe laat je daar moet zijn. Hoe je heet en hoe oud je bent. Er staat namelijk ook een grote 21 op als je ouder bent dan 21 omdat je dan wel alcohol mag vragen. Dit kaartje mag je de hele dag NIET afdoen. Ook niet als je met de dolfijnen gaat zwemmen of iets anders gaat doen. Je hebt dan toch een wetsuit of een zwemvest aan en dan moet je het daaronder proppen. Dus toen we allemaal op de foto waren genomen en ons kaartje hadden gekregen werden we begeleid naar buiten en naar het restaurant.
 
Om de zoveel meter staat er wel iemand van DC om je verder te wijzen. We werden eerst gewezen naar de fotograaf die een groepsfoto van je maakt. Dan loop je weer een stukje verder en kan je lekker ontbijten in het restaurant. Daar was het nog lekker rustig en hadden we zo een lekker ontbijtje samengesteld. Aangezien Discovery Cove All-inclusive is kan je drinken en eten wat je wilt. Je kan dan ook echt zien dat sommige mensen echt waar voor hun geld willen hebben en van alles bestellen. Om het vervolgens buiten weer te laten staan zodat er echt heel veel wordt weggegooid. Wij kunnen ons daar echt zo aan ergeren. Zo zonde. Je hoeft echt niet perse je bord helemaal leeg te eten maar als ik een hotdog zie liggen waar maar een klein hapje van af is en nog drie borden voor de helft vol dan heb ik toch het gevoel dat iemand het niet helemaal begrepen heeft.  Maar dat is weer een zijstapje van mij…..







 

Na het eten gingen we op zoek naar een wetsuit, een locker en de verkleedruimte. Ook nu staan er veel mensen “langs de zijlijn” om je de weg te wijzen. Bij de cabana waar de wetsuits worden uitgereikt krijg je ook gelijk een duikbril, snorkel en zonnebrand in een netje. Die zonnebrand is de enige die je mag gebruiken ivm de veiligheid van de dieren.
 
Kenneth en ik waren als eerste aan de beurt. Om 9:45 uur moesten we ons melden bij Sea Venture. Dat was toch wel de hoogtepunt van mijn dag. Wat was dat gaaaaaffffff!!! Echt dat zou ik zo weer doen en raad het zeker iedereen aan om dit een keer mee te maken. Wat is dit geweldig. Je krijgt een soort duikershelm op waar lucht in geblazen wordt. Die helm rust op je schouders en is ook van onder open. Je hoofd is eigenlijk dus in een soort van luchtbel. Dat is wel een raar idee hoor want op een gegeven moment schoot er wat haar los van mijn paardenstaart en dat ging voor mijn ogen hangen. Ik kon dus gewoon mijn hand onder de helm steken en mijn haar naar achter vegen terwijl ik toch een meter of twee onder water was zonder dat dit problemen op leverde. Maar afijn. Je krijgt eerst een filmpje, een klembord waar drie blaadjes op liggen die je moet ondertekenen en paragraferen. Je weet dat Seaworld zich hiermee totaal vrijwaard van welke klacht dan ook en dat alle verantwoordelijkheid bij jezelf ligt. Maar ach…….ik had nog geen schokkende verhalen hierover gehoord dus het zou vast wel meevallen. Dan ga je naar het stukje waar je het water in mag. Je moet eerst langs een ladder het water in stappen en wanneer je nek op ongeveer waterlijn is dan krijg je die helm op je schouders getild.


 
Die is boven water echt wel zwaar maar onder water voel je dit eigenlijk niet. Eenmaal onder water moet je je oren even weer open maken en dan kan je gaan. Het is de bedoeling dat je achter elkaar blijft lopen en dat je niet iemand anders in gaat halen. Dit komt doordat er aan je helm een slang zit die continu zuurstof in je helm blaast. Wanneer je dus alle kanten op gaat raken die slangen in de knoop en dat kan wel eens  problemen opleveren met je zuurstoftoevoer.
 
Dus netjes op elkaar blijven wachten. Kenneth en ik waren de laatste twee van een groepje van acht. Wanneer je eenmaal onder water bent gaat er echt een wereld voor je open. Om je heen zwemmen de mooiste vissen. Je hebt echt ogen te kort. We hadden drie begeleiders bij ons. Twee vrouwen en een man.







 
Die namen ook foto´s van je met je fototoestel en probeerde je ook zoveel mogelijk te laten zien. Het was echt geweldig. We hebben dieren beet gehouden. We hebben kennis gemaakt met Hagrid (echt een grote vis!). Op een gegeven moment zwom er een pijlstaartrog naar Kenneth toe en dat heeft hij kunnen filmen. Dat was echt zo spectaculair.
 

Tot nu toe lukt het nog steeds niet om het filmpje van YouTube erbij te krijgen, vraag me niet waarom. Maar als je op deze link klikt, kom je erook Sea Venture Discovery Cove 2013
 
Dit avontuur duurde echt veels te kort. Voordat we het wisten hadden we een rondje gelopen en stonden we alweer bij de ladder waar we er uit moeten. Wanneer je hoofd net boven water komt wordt de helm gelijk aangehaakt en wordt hij van je hoofd afgetild. En dan sta je weer bij je meiden en ouders en heb je de behoefte om te gaan schreven van pure enthousiasme. Het was echt zo tof!


Nu hadden we heel even de tijd want om 11:35 uur moesten de meiden en ik ons melden bij the Starfish cabana voor ons volgende aktiviteit. Zwemmen met de dolfijnen. Aangezien vier jaar geleden Solange niet mee mocht zwemmen en omdat Mea toen nog niet bij ons woonde hadden zij allebei dit nog nooit gedaan. Yentle was vier jaar geleden wel zo gelukkig dat ze het mocht doen en eigenlijk weer zo gelukkig dat ze ook dit jaar weer mee mocht.
 
Een aangezien er toch een volwassene mee moest had ik me maar opgeofferd. Hahahaha. Kenneth, Corrie en Bert hadden het vier jaar geleden ook gedaan en hadden nu niet zo´n behoefte om het weer te doen. Dus daar stond ik weer in mijn wetsuit in het water. Laten we wel wezen…..je knapt er niet van op hoor, zo´n wetsuit. Tenminste ik niet. Je voelt je toch echt wel een beetje staan. Maar toen eenmaal Akay bij ons kwam was ik het wel vergeten. Akay is een mannetje die al een aardige voortplanting op zijn naam heeft staan. Hij is de trotse vader van 20 baby´s maar is nog geen recordhouder. Dat is Capricorn en die heeft er al 30 op zijn naam staan. Maar Akay is wel een hele lieverd die enorm zijn best deed en alles toeliet. We hebben hem geaaid, betast, zijn staart gevoeld, gekust, geknuffeld en een stukje met hem wezen zwemmen. Tenminste, hij zwom en wij hingen aan hem.







 
Het was ontzettend leuk voor de meiden en die hebben er ook echt van genoten. Solange ging er weer vol voor toen het op zoenen aankwam hahaha. Ze is echt niet bang voor welk beest ook. ´s Morgens had ze ook bij het ontbijt een eekhoorntje gevoerd met een stukje brood.
 
Ze gaat dan net zo lang door totdat het beestje het stukje uit haar handje pakt. Het lijkt ons echt een goed idee dat zij iets met dieren later gaat doen maar daar is ze zelf niet van overtuigd. Maar naar mijn idee is ze er voor geboren. Mea vond het in het begin weer eng, tenminste dat maakt ze zichzelf wijs. Na een stevig gesprek ging ze er vol voor en aan het eind stond ze te springen van plezier. “wat is dit leuk, mama!!” Die meid is haar ergste vijand want die kan haar eigen plezier zo in de weg zitten. En Yentle heeft er nog meer van genoten dan vier jaar geleden. Ze is er nu toch meer bewuster bij en maakt het ook anders mee. Ik vond het vier jaar geleden leuker want toen deed je toch meer en andere dingen nog met de dolfijn. Maar misschien lag het ook wel een beetje aan het feit dat ik dat Sea Venture toch het allerleukste van heel de dag vond!!!

Na het zwemmen met Akay hadden we de middag vrij om te doen en laten wat we wilden. Kenneth ging met de meiden een rondje zwemmen. Ze hebben daar echt een hele gave waterbaan die ook vrij lang duurt. Je kan daar ook snorkelen en van alles zien op de bodem. Beelden, kanon, vaas/urn. Heel leuk gedaan en de meiden waren er vol van. 


 
maar er is ook een Avery en daardoor zie je ook van alles in de lucht. In de Avery vliegen van alle soorten vogels en die mag je ook voeren ook. Dat hebben ze ook gedaan. Hij had gelukkig de onderwater camera meegenomen en daar zijn hele leuke foto´s van.


 
Zoals gezegd duurt zo´n rondje vrij lang en toen ze terug kwamen zijn we richting het restaurant gegaan. We hadden de lunch wat naar achteren geschoven zodat we ons ook niet meer zo druk hoefde te maken over het avondeten. Lekker weer met zijn allen gegeten van allerlei lekkers wat je uit kan kiezen.
 
Na het eten ben ik een rondje gaan zwemmen met de meiden en uiteindelijk zijn we geëindigd bij de otters. Die zitten afgescheiden met glas van het water maar je kan ze van HEEL dichtbij zijn. Het zijn vijf broers en zussen die heerlijk aan het ravotten waren. Het maakte het alleen wel heel lastig om ze op de foto te nemen. Ze wilden gewoon niet even voor me stilstaan of zwemmen! Aan het einde lukte het me wel maar dat was alleen dat er een paar aan het opdrogen waren in het zonnetje, ja toen was het niet zo moeilijk hahaha.

Toen ik terug kwam zag ik dat mam zich alweer had omgekleed. Het was 16:30 uur en het park sluit om 18:00 uur. Je wilt eigenlijk wel voor 17:00 uur al een beetje klaar zijn want dan begint de grote uitloop en sta je heel lang te wachten voor een douche en een omkleed plek. De meiden waren nog even in het water gebleven en Kenneth ging nog even naar ze toe. Ik ben toen naar de douches gegaan en heb me heerlijk kunnen afspoelen en haren wassen. Alles wordt je aangereikt op zo´n dag. Zeep, shampoo en conditioner maar ook je handdoek. Je hoeft echt niets meer mee te nemen dan je bikini en teenslippers. Toen ik terug kwam hebben we de meiden en Kenneth geroepen en die zijn toen ook naar de douches gegaan. Alle andere spullen, wetsuits, duikbril/snorkel en handdoeken weer netjes ingeleverd en toen op naar de uitgang. Wat een heerlijke dag. De meiden vielen natuurlijk als een blok in slaap op de achterbank.
 
We reden nog even langs de Publix voor wat brood en soep zodat in de avond de magen werden behoed van grote trek.

Nog aan de slag met een laatste was (natte zwemgoed) en de laatste inpak spullen. Morgenochtend gaan Kenneth en Bert nog een auto halen bij Hertz zodat we alle spullen makkelijk mee kunnen nemen naar Miami. Wij (mam en ik) pakken dan echt de laatste dingen in en dan kunnen we vertrekken naar Miami.

Daar wordt ik echt wel (niet helemaal) CALM van!!




16 opmerkingen:

  1. Wow, wat een fantastische dag !!! Echt ten volle van genoten, dat is wel duidelijk. Hele leuke enthousiaste foto's !! En leuk dat de meiden het ook (weer) geweldig vonden. Dit blijft toch iets bijzonders, hartstikke gaaf !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ZO wat een SUPER dag is dit zeg!!! Heerlijk de hele dag buiten en genieten van alles om je heen en dat hebben jullie dan ook volop gedaan.
    Lijkt me zo'n rare gewaarwording om met zo'n masker op over de bodem te lopen, ik bedoel ik duik wel, maar dit is toch heel iets anders hahaha
    En wat heerlijk dat die meiden zo genoten hebben van zwemmen met Akay, echt een onvergetelijke ervaring.
    En tja dan is het ook niet gek dat je in de auto gelijk als een blok in slaap valt;-)
    Veel plezier morgen en doe voorzichtig op de weg.
    Groetjes en een knuffel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superdag! Blijft toch wel heel bijzonder die onderwaterwereld! En goed geregeld, maar dat kan je aan die Amerikanen wel overlaten! Kost wat maar dan heb je ook wat. Supergaaf!
    @jacq, heb toch nog kaartjes voor Twools gehaald, Jan danst samen met Henna...en dat wilde Suze natuurlijk wel heel graag zien. Ik bellen, hadden we heel erg mazzel, we gaan naar de premiere en zitten op rij 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de foto!! Laura en ik hebben besloten een nieuwe verzameling te gaan beginnen dus bedankt voor de tip hahaha.
    Wat een super dag. Je hoort heel veel goede geluiden over de mensen die in DC geweest zijn maar die paar negatieve die blijven hangen en dan ga je twijfelen. Het is ook flink prijzig dus dan verwacht ik wel wat. Na het lezen van jouw blog ben ik overtuigd dat we dit volgend jaar gaan doen, voor ons gaat het net wel om het zwemmen met dolfijnen.
    Succes met inpakken inladen en reizen naar Miami morgen.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat was hem dan echt! De laatste dag.Maar wat een geweldige dag!Ben heel benieuwd naar het filmpje onder water,dat lijkt me zo gaaf.Prachtig gezicht die 2 helemaal van de wereld in de auto geen wonder hoor na zo,n dag.Ben benieuw hoe Miami bevalt?Koffers gepakt en rijden straks.Veel plezier.Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Wat een leuke dag hebben jullie gehad. En fijn dat de meiden alle drie met Akay konden zwemmen, het is wel sneu als er een niet kan. Heb je alles in kunnen pakken? Goede reis naar Miami. Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastische dag zeg, die glunderende gezichtjes van jullie drie meiden zeggen meer dan genoeg!! Een genot wederom om mee te mogen genieten, dank je daarvoor. Hopelijk past alles in de koffers, haha!! Veel plezier nog in Miami!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige dag, leuke foto's en de meiden stralen, daar doe je toch alles voor!!!
    Ik hoop dat we na deze zomer ooit nog eens gaan en dit ook gaan doen.
    Als je de entree van de andere parken eraf haalt, valt de prijs ietsies mee....
    Veel plezier vandaag in Miami!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een top dag zeg. Het ziet er allemaal heel mooi en verzorgd uit. Lijkt mij persoonlijk best heel spannend met zo'n helm op het water in te zakken, maar daar krijg je dan wel wat voor terug, prachtig! En ja, die dolfijnen, bij wie staat dat niet hoog op het lijstje. Geweldig hoor, en ik snap best dat jij je als 'bewaakster' hebt opgeworpen. Lastige taak hihi. Trouwens nog dank voor je reactie op mijn 'proefkonijnen' oproep voor het schminken. Leuk dat jullie willen komen. Jullie zijn welkom! Heb ook met je 'buuf' gesproken over het prinsessenfeestje. Ik heb geloof ik iemand blij gemaakt. Veel plezier in Miami en ach...dat inpakken....je blijft toch CALM?!?!
    Groetjes, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waus wat een TOP dag! Lijkt me leuk met zo'n helm op, zwemmen tussen al die mooie vissen, prachtig.
    Zo te zien hebben jullie het allemaal prima naar je zin gehad.
    Lots of Fun in Miami!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig heh Discovery Cove? Wat hebben jullie een superdag gehad, echt een paradijs op aarde. Wij vinden het snorkelen tussen de roggen zo geweldig. Op het filmpje zag ik ook een pijlstaartrog, zo mooi. Geweldige foto's van de slapende meiden in de auto. Heel veel plezier in Miami.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Onder de indruk van je uitgebreide verslag die absoluut een geweldig inzicht geeft van alle mooie dingen die DC te bieden heeft, ik ga toch nog eens kijken hoe het allemaal qua prijzen zit want ben super enthousiast geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik liep een paar dagen achter, nu weer helemaal bij gelezen. Wat een top dag hebben jullie gehad zeg in DC.
    De meiden en jullie natuurlijk ook zullen wel enorm genoten hebben.
    Inmiddels zijn jullie denk ik al op weg naar Miami. Ook leuk natuurlijk maar heel anders denk ik.
    Nog heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Top dag, mooie afsluiting van jullie verblijf in Orlando. Dc staat ook nog steeds oo onze to do lijst. Maar de prijs houdt me toch elke keer wel tegen. Stel dat het half de dag al gaat regenen en dat is voor juli/aug niet echt ondenkelijk! Maar het zal er heus nog wel een keer van komen. Goede terugreis en koester alle nieuwe herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke dag zeg. In DC kan je echt optimaal genieten. Ik heb er zelfs 2 weken geleden mijn vriendin ten huwelijk gevraagd tijdens de Seaventure. Dus erg leuk om weer terug te zien!

    Nog heeeeeeel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, fantastisch. Dit zou helemaal Kenai zijn ding zijn. Nog fijn een paar dagen genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen