Pagina's

zondag 12 mei 2013

17. Flea´s and Chinese






Het weer: zonnig
Temp: 28°C
Aantal foto's: 41
Totaal aantal foto's: 4864


@Marleen: Die ijsjes gingen erin als ijsjes hoor, ze gleden zo naar binnen. Ik was de enige die met een beker cola zat want ik ben op zich niet zo´n ijseter en dan hou ik nog het meest van zuur en niet van zoet. Je kan bij Disney in de parken een beker frozen lemonade kopen. Die vind ik wel heerlijk want dat is echt heel zuur.
@Robert-Jan en Arianne: Ik heb de prijzen bekeken hoor en heb het idee dat mijn man dan nog heel wat nachtjes moet doorwerken hahaha. (of hij zou bij jou, Robert-Jan, moeten komen werken whoehahahahaha) Ik kan nu ook niet geloven dat er een crisis is en mensen krap zitten want het was daar mega druk bij het zwembad. Jeetje
@Saskia: Ik had eerlijk gezegd ook wel willen wachten maar dat komt ook omdat ik wist wat er dan zou gaan komen. De rest van de groep had geen idee en vond 1:15 uur wachten op een ijsje toch iets te veel van het goede. En om eerlijk te zijn, ik hou niet eens zo ontzettend van ijs.
@Anita: Het is geweldig wat mijn moeder doet. Het scheelt heel veel met de was en de strijk. Die taak neemt zij elke keer op zich als we naar Amerika gaan. Ontbijt komt vooral omdat zij een vroege vogel is en wij niet. Zij zit dan al in de woonkamer en gaat dan dingen zoeken om te doen. Ontbijt is dan wel een mooi project (en wij genieten er echt wel van hoor!!)
@Monique en Antoinette: Wat leuk dat jullie reacties zijn gelukt!!!! Ga zo door!!!!! En Antoinette wij komen zeker naar de camping dus die afspraak staat. Wat betreft Solange……wat denk je zelf???? Hahahaha
@Claudia: Ik zou ook niet weten wat de lading dekt wat betreft die ijsjes maar het is echt niet normaal hoe groot die zijn. Maar blijkbaar hadden de vrolijke zes van de groep er toch helemaal geen moeite mee.
@Marga: De kerstwinkel was geen probleem hoor, vervelend was wel alles aan het eind weer terughangen wat ik in mijn mandje had gelegd hahahaha. Nee hoor Mar, ik ben een hele grote meid gebleven deze vakantie. Ik geloof dat ik alles namelijk al heb…haha.

Laat ik beginnen dat het weer vandaag best goed is geweest en dat we zeker naar Discovery Cove hadden gekund want het heeft helemaal niet geregend en er was flink veel zon. Maar blijkbaar hebben ze hier ook een Piet Paulusma rondlopen bij de tv want die gaf toch het nodige aan regenbuien door voor vandaag. De weersvoorspelling op mijn mobiel had ook al heel de tijd een andere mening en die heeft het achteraf helemaal bij het juiste eind gehad. Op de televisie werd er gezegd dat het op zondag slecht weer zou zijn terwijl op mijn mobiel dit juist voor zaterdag werd voorspelt. Nou die regenbui van een zaterdag was niet te missen dacht ik zo! Maar toch zijn we blij dat we het hebben verschoven want EN die man op de televisie voorspelt voor dinsdag alleen maar zon EN mijn mobiel geeft een volledige zon dus dat moet echt helemaal goed gaan komen!!

Vandaag was het MOEDERTJESDAG!!! Vanmorgen rustig wakker worden. De meiden kwamen me wakker maken en hebben we nog even lekker liggen kletsen. Yentle had heel goed nieuws gekregen van haar wedstrijddansteam van DPFC die vandaag een wedstrijd hadden in Breda maar waar zij (logisch) niet bij kon zijn. Ze waren 3e geworden maar hadden nu voldoende punten (1eplaats de vorige keer) om door te kunnen gaan naar de finale van de NK!!! Ze was super blij!
Toen was het tijd om naar beneden te gaan want daar kreeg ik mijn cadeautjes. Solange had boven al verdriet gehad want die moest me iets vertellen. Haar moederdagcadeautje lag namelijk nog op school. Ze had het cadeautje eigenlijk mee moeten nemen de donderdagavond voordat we op vakantie gingen. Toen was er namelijk een open avond van school naar aanleiding van de themaweek maar de plannen liepen thuis anders en ik ben samen met Yentle even snel gegaan. Ik heb helemaal geen erg in Moederdag gehad en ook niet bij de meiden geïnformeerd of zij alle drie hun cadeautjes hadden. Dus groot verdriet van mijn dochter vanmorgen. Haar zussen hadden wel hun cadeautjes en zij niet. Van Mea kreeg ik een doosje die ze zelf had geverfd en beplakt waarin snoephartjes lagen. 

Van Yentle kreeg ik een mooie brief en een zelfgemaakt armbandje met mijn naam.
 Hoe ik ook op Solange in praatte dat ik het niet erg vond en dat ik het ook wel leuk vond om tot volgende week woensdag te moeten wachten want dan had ik nog een keer Moederdag. Dan kreeg ik nog een keer een cadeautje. Solange vond het wel erg. Ook hielp het niet echt dat ze wel had mee betaald aan het cadeau dat ik van hun drieën had gekregen. Gelukkig had ik mijn moeder tijdens onze eerste shopdag hier in Orlando een tas in haar handen gegeven en gezegd: “Koop deze en laat mijn dochters je het geld geven. Dan hebben ze een leuk Moederdag cadeautje voor mij”. Ik wist namelijk dat ze nog een cadeautje met zijn drieën voor me wilden kopen en dit was een hele leuke tas voor $ 7,00. Als je dit omrekent naar Euro´s dan kwam het op € 5,40 en dan dit nog door 3 delen. Dat was dan precies een bedrag wat ik hoog genoeg vind. Ik hoef ook echt geen cadeautje, ik vind die zelfgemaakte dingen zo leuk maar ik had ze al horen smoezen dat ze in Disney iets voor me gingen kopen en dan zouden gaan verstoppen tot Moederdag. Dat heb ik op de boot gelukkig tegen kunnen houden (die prijzen!!!!) maar dat zou me niet heel de vakantie gaan lukken. Dus nu waren de meiden blij  omdat ze een cadeautje hadden en ik ben blij omdat ik een hele leuke tas heb. Ik vind hem namelijk echt heel leuk omdat er 1971 op staat en laat dat nu mijn geboortejaar zijn!!!
Mocht de juf van Solange haar klas deze blog ook meelezen. Ze is nu van plan om dinsdagmiddag gewoon naar school te komen zodat ze haar Moederdagcadeautje op kan halen. Hahahahaha Straight from the airport!!!!

Toen we de cadeautjes achter de rug hadden, gingen we lekker ontbijten en trokken de meiden hun bikini´s aan om te gaan zwemmen. Wij, volwassenen, deden weer wat schoonmaakwerkjes en gingen fijn ons gangetje. Om 12:30 gingen we op pad, op zoek naar flea´s en waar kan je daarvoor beter zijn dan bij een FLEAMARKET!!! We gingen naar die grote op de 192.

Eigenlijk wilden Kenneth en ik nog voor een koffer kijken. Ik weet wat iedereen nu denkt als die dit leest……..ja dan had je niet zo veel moeten kopen!!!! Maar dat was het niet. Tijdens de heenreis is een koffer beschadigd geraakt en hing er een wiel half bij. Het was wel te maken maar Kenneth moest daar wel de juiste gereedschap voor hebben en die had hij niet (tenminste dat dacht hij). Dus...... was het nu een beter idee om voor een nieuwe koffer te gaan? Of het erop wagen en deze ook voor de terugreis te gebruiken met het gevaar dat het wieltje er helemaal of zou scheuren/breken/raken en we de koffer een stuk moesten sjouwen. Even goed rondgekeken maar toch besloten dat we het er maar op zouden wagen met die oude koffer. We zouden hem toch op zo´n karretje leggen zou gauw hij van de band af kwam. Hij hing er nu nog aan en thuis kon hij hem goed repareren. Voor de rest mankeert er niet veel aan deze koffer dus het was eigenlijk best zonde om deze weg te doen. Dus geen koffer. En thuis vond Kenneth toch nog een tang en een stukje ijzerdraad en heeft het hele stuk waar het wiel aan vastzit weer stevig vast kunnen maken. Voor de rest niet zo veel gekocht. Een paar rubberen armbandjes van 1D voor de meiden en ik vond nog een paar Disney antenna toppers. Die spaar ik en hang ik met kerst in een lange guirlande die ik in de uitbouw hang. Heel erg leuk. Deze vakantie is mijn verzameling weer leuk gegroeid.


(Deze drie heb ik nu niet gekocht maar die behoren wel al tot mijn verzameling)
Toen door naar een aantal winkels die een stukje verder liggen. Ik zou echt niet weten hoe dat stukje heet, het ligt wel aan de 192 en achter elkaar zit daar een Nike outlet, een Dollar Tree, Tommy Hillfiger en een Converse. Dat is zeker een pitstop waard. Als eerste ging ik natuurlijk naar mijn grote vriend Tommy en daar ben ik heel erg leuk geslaagd voor mijn man. Bij de Nike ben ik heel leuk geslaagd voor…..mijn man. Het was duidelijk niet mijn dag hahaha. Maar geloof me, dat komt morgen helemaal goed. Daar ben ik niet bang voor.
Nog even de Dollar Tree naar binnen want tijdens de heenreis waren er ook twee bagagebanden kapot gegaan en die vinden we toch altijd wel prettig om de koffers heen. Ook maakt het je koffer herkenbaar. Maar die hadden ze daar niet.
Vorige week hadden we ze wel in de andere Dollar zaak gezien dus reden we daar op de terugreis nog even langs. Dat was wel die Dollar zaak die geen Dollar zaak is want alles is daar 1 dollar 99. Maar ach, dat is nog geen geld voor die banden dus er gelijk een paar ingeslagen.

Door naar huis, we hadden geen zin meer. Plannen om uit eten te gaan hadden we eigenlijk ook niet want we hadden zin in Chinees. Bij de Publix zat een afhaalchinees en dat is ook iets wat we elke vakantie wel een keertje doen. In de villa gekomen renden de meiden gelijk door naar boven voor hun bikini´s en doken niet veel later het zwembad in. En………omdat het moedertjesdag was……..ging ik mee!!!!!!!!!! Ja ja, de eerste keer deze vakantie maakte ik gebruik van het zwembad bij de villa. We hebben ook heated pool waardoor het water lekker aanvoelt. Kan niet zeggen dat het echt heel warm is (zoals bij onze eerste vakantie) maar het voelt wel lekker aan.


De mannen zijn rond zessen voor de chinees gegaan en ik ben gauw gaan douchen. 


De meiden hielden het nog wel vol en bleven zelfs buiten zitten met eten zodat ze zich niet hoefden af te drogen en konden daarna weer gelijk het water in. Heb ik al gezegd dat zo´n zwembad goud waard is? Wij hebben binnen met zijn vieren gegeten en het was heel lekker.
We hebben nu een rustige avond met helemaal geen plannen voor iemand. Morgen wordt het weer een gesplitste dag. Wij vrouwen gaan lekker shoppen bij Lake Buena Vista Factory Stores en de mannen gaan met de meiden naar Universal Studio´s.

Daar hadden we al in Nederland voor gekozen met de aanschaf van de Universal kaartjes. Zij konden twee dagen gaan en wij maar één dag. Zij gaan dus nog even flink los bij de achtbanen en andere attracties. Wij zetten ze af en halen ze aan het eind van de dag op. Dan hebben wij de auto en kunnen gaan en staan waar we heen willen. Kunnen dan ook al terug gaan naar de villa om een begin te maken met inpakken. Het is een ROT karwei maar we zullen er toch aan moeten gaan geloven. Dinsdag zijn we bij Discovery Cove en een woensdag is het tijd om de villa te verlaten en naar Miami te gaan. Ook leuk!!

Dus wij houden het relaxed en blijven boven alles CALM!!!

16 opmerkingen:

  1. Wat een "top moederdag" heb je gehad.
    Al die lieve cado'tjes, je kunt trots zijn op je kids;-)
    Sterkte met inpakken, is altijd een rot klus ;-(
    Nog wel even de shops onveilig maken, dat maakt dat inpakken weer goed.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yentle, gefeliciteerd met je dansteam, kun je tenminste de volgende wedstrijd lekker meedoen!!En wat zielig voor Solange, ik snap het wel hoor. Ik vind die zelf gemaakt frutsels en gedichten ook zo leuk. Een stukje uit het gedicht van mijn dochter: Je kledingstijl is wauw....en je vlees is nooit rauw!! Tja, een complment en dan niet verder kunnen ruimen, ik heb tranen gelachen.
    Jacqueline ik geniet iedere dag van je blog dus schrijf nog een paar dagen lekker door!!
    Have Fun!!

    o ja wat een super leuk idee van de antennetoppers, dat idee leen ik van je hahahaha. Waar koop jij ze meestal?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie je ingehouden met shoppen maar dat dat vandaag vast wel worden goed gemaakt.Wat zal die creditcard gloeien!!Die arme Solange,pech met sommige achtbanen en nu weer met haar Moederdag cadeautje!Ik kan me heel goed voorstellen hoe ze zich voelde.Morgen heel veel shop plezier met mams!Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd hoe de chinees smaakt in de USA? Smaakt in ieder land weer anders. Zo'n zwembad is idd heerlijk voor de meiden, kunnen ze zich lekker in vermaken en jullie lekker relaxen. Ik heb mijn moederdagkadootje ook nog tegoed, Tyler had t ook op school laten liggen....! Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n relaxte verwendag tussendoor, die heb je ook nodig!
    Yentle Gefeliciteerd, de volgende keer kan je weer lekker mee knallen, ze hebben je vast gemist.
    Sol is geloof ik wel een beetje de pechvogel deze vakantie, maar gelukkig niets ernstigs, dus vooral blijven genieten.
    Mannen en meiden heel veel plezier in Universal en dames "SHOP TILL YOU DROP".
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er allemaal geweldig uit zeg!Lees wel dat jullie het erg goed naar jullie zin hebben.
    Groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met alle shops! Enne, dat inpakken, gewoon ogen dicht, adem in en hup 't is weer klaar. Ben benieuwd naar Miami! Hier het 'normale' leven weer begonnen. Groetjes Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dag! Ik heb jullie hele vakantie al meegelezen en genoten van al die verhalen.Dat verhoogt onze voorpret voor juli nog meer! De Fleamarket moeten wij ook maar eens gaan bekijken,al wel een paar keer langs gereden maar daar bleef het bij.
    Veel plezier met shoppen,maar dat zal vast wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yentle en Mea, wat een mooie moederdagkadootjes hadden jullie en Sol, ik weet ZEKER dat mama jouw moederdagkadootje he-le-maal geweldig gaat vinden en he-le-maal blij wordt van de inhoud, hihi! (maar we zeggen het nog niet tegen mama hoor ;-),

    dikke kus van Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zucht, wat een geweldig formaat aan ijs, het is dat je het niet voor me mee kan nemen naar Nederland...,

    liefs,

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fijne relaxdag hebben jullie vandaag gehad. Dat is ook heerlijk tussen alle drukke dagen in. Hier is alles weer begonnen. Nina is naar school en Carmen gaat vanmiddag aan haar examen Nederlands beginnen, spannend.Fijne dag morgen, ben benieuwd waar jullie mee thuis komen. Kids en mannen veel plezier met de atracties morgen. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij hebben je verslag ook met veel plezier gelezen op vakantie en hoop dat het nu gaat lukken om een berichtje achter te laten, want je maakt er zo'n werk van. Maar jullie hebben echt een droomvakantie hoor.
    Jaloers op je kerstboomkleed, goed van je moeder, want je had echt spijt gekregen.
    Veel plezier nog en groetjes vanuit Barendrecht

    Jacqueline (de Barkies)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zie het helemaal voor me met de moederdagcadeautjes :-( Is ergens ook wel een groot verdriet voor een klein meisje! Bij ons is het zwembad in de achtertuin ook favoriet, ik geloof dat Florida daarom op nr. 1 staat bij de kinders.... Geniet nog even en veel shopplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer een leuk verslag van deze dag, geniet nog even van jullie laatste dagen maar dat gaat ondanks de inpakklus vast lukken.
    Mvg Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helaas, zo'n mooie baan als ik heb, die zijn niet meer beschikbaar ;-) ! Of hij moet mij eruit werken .... Lekker moedrdagdagje weer, lekker verwend !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt een heerlijke vakantie, en inderdaad het zwembad bij het huis... TOP!

    BeantwoordenVerwijderen