Pagina's

donderdag 2 mei 2013

7. Op zee holadijeee





Het weer: Zonnig maar ook bewolkt en later in de middag/avond flinke regenbuien en onweer
Temp: 28°C
Aantal foto's: 218
Totaal aantal foto's: 1646


@Marleen en Saskia: de foto´s gaan volgen hoor ;-)
@ Claudia: Blij dat Twan zo blij is met zijn pin en stoer was ik met mijn leguaan he?! Hij was echt cool!!
@Birgit: Ik denk dat je je meiden daar heeeeel erg blij mee zou maken. Je weet niet wat je overkomt
@ Marlies: Als ik je reactie lees ben je een dag te laat hahahaha. Maar dat geeft niets hoor. Ze voelt de liefde. En ik begrijp je wel hoor wat betreft de kroning. Ik heb er maar heel weinig van gezien maar vond het toch ook heel indrukwekkend.
@Yvonne: Dat viel best mee hoor. We hebben grotendeels van de tour in de bus gezeten maar alle indrukken maken je toch ook wel vermoeid hoor. En die zeelucht helpt ook niet hahaha


Vandaag begonnen we heel laat voor ons doen. Yentle kwam mij om 8:00 uur wakker maken met de vraag of ze in haar verslag mocht gaan schrijven. Elke dag probeert ze zelf een verslagje in een schrift te schrijven en verzamelt daar van alles voor. (Diegene die dit nog moet gaan lezen is daar op zijn minst wel een dag mee kwijt. Ze blijkt net zo uitgebreide schrijfster te zijn als haar moeder). Ook Mea was al present en Kenneth werd van het gepraat ook wakker. Bij de buren was alles ook nog stil al bleek later dat de oudelui wel al wakker waren maar HEEL stil hadden gedaan voor Solange. Die is meestal de vroege vogel van ons gezin maar vandaag hebben we haar uiteindelijk maar om 9:00 uur wakker gemaakt en daar was ze het eigenlijk nog niet mee eens. Maar de rest voelde toen toch echt wel hun magen knorren. Dus op naar de “Cabanas”. Daar aangekomen werden we wel in verwarring gebracht want daar stonden Zsolt en Budi.


Die hadden vanochtend weer dienst in de “Cabanas”. Echt!, het personeel van Disney werkt echt heel hard. Ze hebben ´s avonds na ons nog een tweede zitting te gaan dus zijn echt pas rond een uur of elf klaar. Waarschijnlijk wel later omdat ze dan alles nog klaar moeten maken voor de volgende dag. Maar het ontbijt in de Cabanas begint al om 7:00 uur. We gingen in hun sectie zitten en werden weer volop verwend. Die meiden zijn echt dol op ze. Zsolt heb ik weer bedankt voor zijn gouden tip wat betreft de plek om te zitten wat betreft het vuurwerk, die was echt top. Het is trouwens ook bijzonder om te zien dat de zwembaden van de boot helemaal weggetoverd kunnen worden en dat daardoor een grote vloer kan ontstaan. Totaal weggewerkt waarop heel veel mensen kunnen zitten of staan. Je staat er dan helemaal niet meer bij stil dat je daar ´s middags nog hebt gezwommen. Heel gek.

Na het ontbijt hadden we weer een verrassing voor de meiden. We gingen naar Deck 13. Volgens papa gingen we daar deck zwabberen maar dat geloofde ze toch niet echt. Al kon je op die toetjes zien dat ze er niet helemaal van overtuigd waren dat het niet zo was hahaha. Maar op Deck 13 aangekomen was het gelijk duidelijk. We gingen er Mini golfen!!!



Daar zijn ze dol op en het was zo leuk om het even te doen. Er stond een enorme wind en we zaten natuurlijk in de top van “de boot”. Het was een wonder dat het balletje nog in de buurt van het gaatje kwam omdat mijn haren mijn zicht constant belemmerde. Dat gaf ik maar als excuus toen Yentle me genadeloos aan het inmaken was hahaha. Maar die baantjes waren hartstikke leuk. Het waren er niet veel maar wel heel leuk opgezet. De moeilijkheidsgraat lag ook bij “zo-ontzettend-NIET-moeilijk” maar we hebben enorm gelachen en daar gingen we voor. Halverwege kwam nog Golf Goofy langs en de meiden lieten gelijk alles vallen om met hem op de foto te gaan. Zo spontaan vinden ze het nog wel leuk. In de rij wachten om op de foto te mogen is niet meer favoriet.


Toen we klaar waren met golven gingen we nog even door naar het basketbal veld. Ook heel leuk en de meiden hebben nog even lekker kunnen schieten op een basket. Yentle miste haar grote vriendin Jade wel hoor want die is zo goed in basketbal. Die had haar vast nog wel het een en ander kunnen leren. Maar ach…..soms ging die bal er nog in ook. Of dat nu door de wind kwam……….hahahaha



Toen was het tijd om te gaan zwemmen. Tijdens het ontbijt hadden de meiden hun oma zo gek gekregen dat zij ook een keer met de Aquaduck zou gaan. Je zag oma het al benauwd krijgen bij het idee alleen al maar oma kan haar kleindochters echt heel weinig weigeren. Dus gauw naar de kamer om de bikini´s, zwembroeken en badpakken aan te trekken en op naar het zwembad. Nu nog een ligstoel zoeken. Dat is op een zeedag natuurlijk niet echt een makkelijke klus want aangezien niemand van boord af kan zoeken de meeste mensen natuurlijk hun heil bij het zwembad. Maar uiteindelijk lukte het ons prima en hadden we goed uitzicht om een gedeelte van Aquaduck en hebben we leuke fimpjes en foto´s kunnen maken.



Oma vond het heel goed te doen en is zelfs drie keer achter elkaar gegaan (natuurlijk moest ze met iedere kleindochter afzonderlijk). Dat is echt knap hoor want oma kan niet zwemmen en heeft daarnaast nog een hele bijzondere eigenschap. Ieder ander persoon die niet kan zwemmen doet namelijk spartelen als een gek om toch proberen boven water te blijven. Niet deze vrouw. Als zij kopje onder gaat dan doet ze helemaal niets meer. Totaal niets. Voor wie de film Titanic hebben gezien. Zij is als Leonardo diCaprio aan het einde van de film als hij zinkt in het ijskoude water. Hahahaha. Dus moet er ook altijd een volwassene met haar meegaan om te zorgen dat zij boven blijft. Maar het ging hartstikke goed en ze heeft er ook heel veel plezier gehad. Wat ook leuk was, was dat we “the Disney Fantasy Whistle” te horen kregen. Ik kon ze helaas niet allemaal opnemen maar ik heb het merendeel wel op video. De scheepshoorn van de Fantasy is heel speciaal. In plaats van een gewone toeter kan deze stukjes van een liedje doen. Echt geweldig. Ze onderscheiden zich hier ook weer eens mee.

Rond een uur of twee zijn we weer naar de kamer gegaan want het zonnetje was heel verraderlijk. Door de wind voelde je hem niet en kon je dus voordat je het wist veranderen in een tomaat. Ook wilden de meiden nog graag naar de club. Morgen gaan we als het goed is van “de boot” af dus dan zal er niet zo veel tijd zijn om naar de club te gaan. Ik hoop maar dat we naar het Disney eiland kunnen want op dit moment regent, stormt en bliksemt het en ook de temperatuur zakt wat. Het is nog steeds een temperatuurtje waar je in Nederland heel blij van wordt maar we zijn hier niet in Nederland hahaha.




Allemaal lekker douchen en weer kleding aan. De meiden werden warm begroet bij de Kidsclub want de Zuid Afrikaanse leidsters vinden het geweldig om met Yentle te praten. Yentle praat heel duidelijk en langzaam Nederlands en dan begrijpen ze haar. Zij zorgen er dan ook voor dat ze het Engels goed aan Yentle overbrengen en die gaat daar ook steeds meer van begrijpen. Dus een win-win situatie!

Om half vijf ben ik ze weer op gaan halen. Ondertussen was het flink gaan regenen en zelfs de captain kwam nog even over de intercom om aan te kondigen dat we de aankomende uren wel regen en storm konden verwachten. Of we wilden opletten als we toch op het buitendeck wilden verblijven. Nou dat was niet nodig hoor, als het regent blijven we binnen. Simpel! Wij hadden het wel leuk gevonden als dit werd aangekondigd met Guus Meeuwis op de achtergrond. Het dondert en het bliksemt en het regent meters ….Bier. Kijk dan hadden we gelijk weer een hele blije Bert rond lopen. Die heeft zichzelf nu op rantsoen gezet op één flesje bier tijdens het avondeten. Maar dan heeft hij  ook wel een Heineken!! (Echt een goeie boot, ze hebben zelfs Heineken).
Het was vanavond weer semi-formal night. Dat houdt in dat je wel netjes moet zijn maar geen gala. Nou hadden wij niet echt gala tijdens de formal night van een zondag avond. Niet zo gala als dat ik sommige erbij heb zien lopen. Die mensen hadden vast een koffer alleen al voor die jurk nodig. Mannen in smoking. Alles erop en eraan. Ik heb wel nette kleding voor ons mee genomen en ook een pak met overhemden en stropdas voor Kenneth maar dat vond ik wel genoeg hoor.

Vanavond was onze laatste avond bij Animated Palate. Dit keer was het weer anders. Dit keer moesten we eerder komen en moesten de meiden een poppetje tekenen op een placemat. Die moest wel binnen bepaalde kaders blijven en aan bepaalde eisen voldoen.



Toen werden ze al opgehaald want daar mocht niet mee gebeuren. Hij mocht niet nat worden of gekreukeld want hij werd gescand en verder bewerkt. Later zou namelijk het poppetje als “live - animatie” te zien zijn op het grote scherm. Zo ontzettend gaaf en bijzonder. Wat een geweldige ervaring voor bijna al mijn kinderen. We hadden namelijk een heel verdrietig meisje die helaas haar poppetje niet zag en ook niet haar naam op de aftiteling.





Solange. Ach ze had echt ontzettend veel verdriet. Gelijk werd daar door de mannen op ingespeeld en je zag ze druk bezig zijn om uit te zoeken hoe het kwam maar ook tot een redelijke oplossing te komen. We zouden terug kunnen komen voor de tweede zitting van vandaag maar daarmee zouden we in de problemen komen met de voorstelling Believe. Nu mogen we morgenavond voor de tweede zitting terug komen. We hebben reservering voor eerste zitting in de Enchanted Garden maar moeten dan om ca. 21:10 ons melden bij Animated Palate en dan zal haar poppetjes dit keer wel over het scherm komen. En ik weet zeker dat daar echt wel een punt van gemaakt wordt. Kijk, als het om mijn poppetje zou gaan dan zou ik er geen seconde van wakker liggen en kon het me jeuken of zij op het scherm was gekomen. Maar voor Solange is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Die wilt heel graag dat haar poppetje op het scherm komt want ik had super snel een soort van poppetje getekend die op haar leek. (heel in de verte, met schemerlicht voor iemand met min 6 glazen hahaha) Maar de kleding kwam redelijk overheen en de meiden wisten dat het om hun ging en dat was dan ook een beetje de bedoeling. Dus we houden onze vingers gekruist voor morgenavond, dan kan zij zichzelf ook nog even voorbij zien komen want het is wel ontzettend gaaf om te zien hoe ze het gedaan hebben. Het is echt het aller-leukste restaurant waar ik ooit ben geweest en als je dit in Nederland zou opzetten lijkt het me dat je elke avond een uitverkochte tent zou hebben en de mensen op een wachtlijst komen te staan. Dit is zo enorm bijzonder. Het eten was weer heel lekker al zou het wel heel fijn zijn als er meer keus was op het kindermenu. Het bestaat grotendeels uit patat en de meiden eten al de hele week patat. Op sommige dagen wel twee keer per dag. Yentle begint er nu ook echt genoeg van te krijgen en besteld zo nu en dan ook iets van het volwassen menu. Dat probleem hebben Solange en Mea helemaal niet en bestellen haast elke dag hetzelfde. Solange Minnie burger met patat. Mea chicken fingers met patat. Maar als je toch iets anders bestelt dan krijg je er toch patat bij. Vanavond had Mea (op mijn verzoek) pizza genomen en wat zat erbij………patat. Solange had op mijn verzoek kip met pasta en wat zat erbij……..patat. (ja, ik kon het ook niet geloven) Als we straks van “de boot” af zijn gaan we toch proberen er iets meer variatie in brengen.

Na het eten was het even wachten tot 20:00 uur tot we weer naar het theater konden voor de laatste show van deze cruise. Dit keer kregen we de show “Believe”. Een geweldige show! Nou waren alle shows deze week fantastisch hoor. Echt Disney niveau dus daar zijn weinig op en aanmerkingen op. Aladdin was natuurlijk het verhaal van zichzelf (in een verkorte versie) maar Wishes en Believe hebben een heleboel karakters en liedjes van andere Disneyfilms erin verwerkt waardoor het voor de kinderen een grote bron van herkenning is. Er zit echt wel behoorlijk veel special effects in en ook het nodige aan lichtspel. Het is een supergoeie cast die van alles in huis heeft. We hebben weer flink genoten.

Nu zit ik weer het verslag te schrijven en ga zo meteen nog even de foto´s verder bewerken want ik moet het nog een uur vol zien te houden. Kenneth ligt namelijk te slapen maar wilt vanavond naar de première van Iron Man 3. Het blijkt dat morgen 2 mei 2013 de premiere is van Iron Man 3 over de hele wereld maar dat Disney al de tapes in huis heeft.


Dat is weer de mazzel dat Disney alles van Marvel heeft gekocht. Dus zij zijn de allereerste met het draaien van de film. Om 00:01 zal hij gaan draaien. Eerst heb ik nog getwijfeld of ik mee zou gaan maar ik ben behoorlijk gaar en die film duur 2 uur en 10 minuten. Dan zou ik pas rond 02:30 uur in mijn bed liggen. Dat vind ik echt te laat, dat zie ik niet zitten. En ik weet dat als ik nu even zou gaan slapen (zoals Kenneth nu doet) dat ik zeker niet mijn bed uit kan komen want dan begin ik juist met slapen. Dus ik sla even over. Hij gaat maar alleen. Morgen wordt hij trouwens nog een paar keer gedraaid in het theater (3D) of in de bioscoop (2D) hier aan boord en misschien heb ik daar nog wel tijd voor. Hahahaha, denk het niet!! Morgen is het weer inpak tijd. Morgenavond moeten de koffers buiten op de gang gezet worden en hebben we de cruise bijna weer achter de rug zitten. Wat is de tijd weer snel gegaan zeg. En wat is de lat hoog gelegd. Als je een Disney Cruise eenmaal hebt gedaan ben je wel heel verwend geraakt wat betreft het cruisen.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal weer en dat terwijl jullie alleen maar op het schip zijn geweest.Dat harde werken van de jongens en meiden aan boord herkennen we goed,dat was vorig jaar op de Serenade precies eender.Wat zielig voor Sol! Ik kan me voorstellen dat dat kind teleurgesteld was.Geniet van de laatste dag aan boord!Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf maar in herhaling vallen maar wat hebben jullie een super vakantie. Wel jammer van de tekening maar Disney waardig opgelost. Ik heb het Iron Man verhaal hier even verteld en mijn zoon van 6 is enorme fan en heeft de andere films ook gezien (niet mijn idee, ik vind hem te klein maar daar zijn mijn man en zoon het niet mee eens hahahaha) . Die stond te springen.......denk dat hij zaterdag met zijn vader naar de bios gaat.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou jullie vervelen je niet, of je nou een tour hebt of op de boot moet blijven, heerlijk!!!
    Blijf vooral lekker genieten en schrijven, ik zie het bijna allemaal voor me;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou jullie dag op zee is goed besteed zeg. Is nog een drukke dag geweest.
    Wel grappig dat de kids overal frietjes bij krijgen, maar kan me voorstellen dat het wel een beetje teveel is van het goede. Volgende week toch nog genoeg tijd om er een "gezonde" variatie in te brengen ;-)
    De cruise mag dan bijna ten einde zijn maar dat kunnen ze je niet meer afpakken zo'n fantastische trip.
    Have Fun!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat maken jullie toch geweldig veel mee op de 'boot', het is ook een echt paradijsje zo te lezen. Krijg er zelf ook wel zin in, om dit een keer mee te maken. Ook die kidsclub lijkt me helemaal geweldig, kan me voorstellen dat jullie dames dat ook kunnen waarderen. Wat is die week omgevlogen zeg, dat jullie alweer moeten inpakken...maar gelukkig hoeven jullie nog niet naar huis!!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf van oma zeg; toch wel iets bijzonders inderdaad, die Aquaduck. Ben benieuwd naar de filmpjes/foto's (van alles eigenlijk). Heb je ook nog binnen gekeken bij midget golf, daar hadden ze zelfs een golf simulator, ook gaaf ;-) ! Met de mooiste banen in de wereld. Maar goed, dat is meer mijn ding natuurlijk. En ben benieuwd hoe Disney het oplost met het poppetje; gaat vast helemaal goedkomen. Hopelijk zitten jullie nu met mooi weer op Castaway Cay !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super vakantie! Onvoorstelbaar! Zalig om mee te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat jullie nu van boord gaan zeker of niet? Lijkt mij dat je van die luxe en service geen genoeg kan krijgen! Alhoewel de rest van jullie planning vast niet onder doet aan deze spectaculaire eerste week! We lezen mee! Groetjes aan iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen