Pagina's

zondag 19 mei 2013

24. Miami science museum for the kids en huisvesting problemen








Het weer: zeer zonnig
Temp: 31°C
Aantal foto's: 187
Totaal aantal foto's: 6306








@Danielle: ik ken genoeg mensen die heel goed kunnen snuffelen en daar ook de leukste dingen vandaan kunnen halen. Maar ik behoor (jammer genoeg) niet tot die mensen en overzie het totaal niet meer. Jij in ieder geval heel veel plezier!
@Anita: dat kan je wel stellen. De auto die hij echt heel mooi vond begon te tellen bij $ 66.000. Ik koop liever een Cars auto bij de Intertoys hahaha
@Robert-Jan: OEPS hahahaha ik bedoel NATUURLIJK meesteres in het internet SHOPPEN. De foto’s van Hooters zal ik je nog wel een keertje met een PB van Facebook sturen, anders had ik 18+ bij deze blog moeten zetten hahahaha.
@Esther en Marleen: We hadden nog een dag hoor. We gaan pas op maandag terug. Ik denk dat ik door het temperatuursverschil wel twee winterjassen aan zal trekken.
@Saskia: Je hebt na deze nog zeker twee blogpostings van me te goed dus je hoeft nog niet af te kicken. Deze, de terugreis en natuurlijk de nabeschouwing. Ik hoop eerlijk gezegd dat het hierbij blijft want dat houdt dan wel in dat de terugreis soepel zal verlopen en niet zoals twee jaar geleden.
@Tiana: uitverkoop op het internet vind ik ook altijd geweldig!!! Ik ben heel goed internetshoppen, ik noemde mezelf zelfs m……….es, maar dat doe ik niet meer, daar krijgen mensen verkeerde plaatjes bij in hun hoofd. Hahahahaha.
@Rick: Ik wens je heel veel plezier volgend jaar in Miami want dat zal je zeker gaan krijgen met die metromover. Wij vonden hem top! En bedankt voor je compliment wat betreft mijn blog. Ik doe het eigenlijk met heel veel plezier (al wordt het wel eens laat hahaha)
@Marga: ik mis je ook hoor lief en we gaan elkaar gauw zien. Ik bel je een dinsdag.

 

Vandaag was de laatste dag dat we kunnen genieten van dit land. En dat hebben we zeker gedaan. We werden weer relaxed wakker. Het was de laatste dag dat we zonder wekker konden wakker worden want morgen staat de wekker heel vroeg en vanaf woensdag begint gelijk het ritme weer en zullen de kinderen weer naar school moeten. We hebben er dus nog even van genoten. Voor vandaag stond er weer regen gepland en ook al was mijn mobiel in Orlando nog zo trefzeker. Hier in Miami zit hij er toch stevig naast. Ik weet niet of het weer nu niet zo goed te voorspellen is hier in Amerika want er zijn ook delen van Amerika waar nu heftige twisters aan de gang  zijn. Maar die zijn wel ver van ons vandaan dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn. In ieder geval hadden wij toch weer met regen rekening gehouden wat betreft de plannen. Kenneth, Bert en de meiden gingen naar het Miami Science Museum en mam en ik bleven lekker in het hotel zodat we de koffers helemaal in konden pakken, ik nog lekker mijn haren wassen en om 12:45 uur in inchecken bij United Airlines. Dat doe ik toch het liefst zo gauw het kan omdat we met een grote groep zijn en wij graag bij elkaar willen zitten. Bij het Science Museum kan je voor een groot gedeelte binnen zijn maar er zijn ook een aantal zaken buiten. Dus als het zou regenen dan hadden ze in ieder geval binnen nog. Maar de meiden heel de dag in het hotel opgesloten houden leek me geen goed plan. Zeker gezien dat ze morgen ook al het grootste gedeelte van de dag opgesloten zullen zitten in een vliegtuig.







De mannen vertrokken om 10:45 uur en hadden een reistijd van 7 minuten. Echt geweldig zo centraal we eigenlijk hier zitten. Nogmaals voor iedereen die naar Miami willen gaan en nog geen hotel hebben geboekt. Ik kan zeker dit hotel aanraden. Of je dit met Booking.com moet doen is weer een tweede maar dat komt later nog wel.
Ze hebben een TOP dag gehad!!! De meiden kwamen super enthousiast weer terug en volgens hen stond dit op een gedeelde plaats met Wonderworks. Dit was net zo leuk!!! Ook hier mochten ze van alles doen. Expirimenten maar ook veel exposities waar ze heel lichamelijk aan de slag konden. Dansen om je lichaamtemperatuur te meten, fietsen om energie op te wekken.







Van alles werd er aan hen uitgelegd tot aan de “bloemetjes en bijtjes” aan toe.


Al had Yentle daar wel iets van….”HELP, haal me hier weg” (volgens Kenneth) hahahaha.


Deze werd uitgelegd aan de hand van handpoppen en een poppenkast en was wel heel erg simpel. Maar Mea vond het weer helemaal geweldig en kon het hierdoor goed begrijpen. Waar ik zeker heel trots op ben is het feit dat Yentle zo ontzettend haar best doet om Engels te praten en ook te verstaan. Ze gaat zelf het gesprek met iemand aan. Als we in een winkel zijn en ze wilt iets weten, komt ze eerst aan mij vragen hoe ze het moet zeggen maar gaat daarna zelf naar die persoon toe om het te vragen. Vandaag was dit blijkbaar ook het geval en toen Bert haar wilde helpen met vertalen vroeg ze hem te stoppen omdat het haar zelf wel ging lukken. Ik vind het echt heel leuk om te zien dat ze dit durft en ook kan. Ze heeft deze vakantie heel veel geleerd van de taal maar toch ook van zichzelf. Ze is zelfverzekerd genoeg om het te durven en daar ben ik zeker heel trots op. De andere twee doen natuurlijk op hun manier zeker niet voor haar onder want te pas en te onpas krijgen wij te horen dat zij tot 20 in het Engels kunnen tellen en dat doen ze dan ook (weer) voor. Ook krijg ik regelmatig een papiertje onder mijn neus met de mededeling: “Ik weet wat daar staat, daar staat……. En vaak hebben ze nog gelijk ook.  Maar ze hadden vandaag een hele leuke, leerzame dag.


Er waren zelfs ook dieren (slangen, schildpadden en een arend) en toen ik aan Solange vroeg of ze nog een dier had beetgehouden antwoordde ze dat ze het wel graag had willen doen maar dat het niet mocht.


“Er was daar een bordje met “do not touch”, Mam. Dan mag het niet. Maar ze hadden wel een heel lief klein schildpadje hoor.”


Ook heeft Yentle een heel leuk filmpje zelf gemaakt. Het was heel veel werk maar ze heeft hem helemaal alleen gemaakt.





De andere twee meiden waren ook bezig met de computer al stond hij op dat moment wel op www.speeleiland.nl  


Het filmpje van Yentle is heel erg leuk geworden en ze kon hem ook dan naar huis toe mailen. Dus kom dat zien, kom dat zien......Mijn dochters meesterstuk!!
 

Ze kwamen pas om 16:00 uur terug en dat was eigenlijk omdat we met elkaar contact hadden gehad en dat we plannen hadden voor het eten. Maar eigenlijk hadden ze er nog steeds geen genoeg van.

Mam en ik bleven zoals al eerder gezegd in het hotel. We dachten dat we waarschijnlijk wel tot binnen zouden zijn veroordeeld maar niets was minder waar. Wat een prachtige dag is het weer geworden. Als we dit hadden geweten dat hadden we toch wel andere plannen gemaakt voor vandaag. Al weet ik niet of we überhaupt in de buurt van het strand waren gekomen want toen we het om vijf uur probeerden was er geen doorkomen aan en zijn we onverrichte zaken door gereden. Eerst hebben we zo veel mogelijk in de koffers gestopt en die zijn eigenlijk nu start klaar om te vertrekken. De tandenborstels van morgenochtend doen we in de handbagage, alleen de kabels en andere computerspullen moeten er nog even bij. Daarna ben ik lekker nog mijn haar gaan wassen en om 12:45 uur heb ik ons ingechecked bij United Airlines. Niet meer de stoelen die ik al in Nederland had vastgezet maar echt heel slecht is het ook niet. De eerste vlucht hebben we lekker bij het raam en kunnen de meiden nog lekker naar buiten kijken. De tweede vlucht zit het grootste gedeelte van de club in het middengedeelte maar dat is toch niet zo erg. We willen toch gaan slapen en op een gegeven moment wordt het toch donker buiten en zie je toch niets meer. Ook moeten de luikjes meestal dicht. Dus al met al zitten we niet slecht. Toen zijn we lekker buiten bij het zwembad gaan zitten. Het weer was heerlijk en de lucht was zo mooi blauw.



Een tijdje eerst lekker echt in het zonnetje maar toen moesten we toch wat meer schaduw op gaan zoeken want we verbranden echt levendig.



Maar het hotel heeft ook een soort patio waar je lekker overdekt zit en waar zelfs ventilatoren boven je draaien. Heerlijk hebben we het daar gehad.


Omdat het hotel gratis Wifi biedt kon ik zo nu en dan ook nog even Nederland in de gaten houden en kregen we ook mee dat de jongentjes gevonden waren. We waren er echt wel even stil van. Wat moet die moeder verdriet hebben. Je kan echt niet bevatten wat die man heeft bezield om tot deze daad te komen. Die arme kinderen. Ik had eerlijk gezegd toch al niet veel hoop meer maar toen dit toch waarheid werd kan je het toch niet geloven. En als ze al twee weken in het water hebben gelegen dan is het echt gruwelijk want dan is er echt niet veel meer van over. Ik hoop maar dat zij er zelf niets van mee hebben gekregen. Woorden schieten echt te kort.

Rond half vier wilden we naar boven gaan om alle spullen boven te brengen en ons nog even een beetje op te frissen. Je gaat toch behoorlijk zweten van in het zonnetje zitten hahaha. Dus je kan ons gezicht wel voorstellen toen we onze hotelkamerdeuren probeerden te openen met ons pasje en dat er geen groen lampje ging branden….What the PIEP!!! Gelijk begon er een lampje bij me te branden want vanmorgen hadden wij een rekening onder de deur door geschoven gekregen met daarop de afrekening van het parkeren (Sorry mensen, my bad! Ik had het idee dat het hotel ook gratis parkeren bood maar dat is niet zo. Voor $ 18,00 per dag ben je van een plekje verzekerd) Maar die was maar voor vier nachten terwijl wij er toch echt vijf hier zouden blijven. Maar we hadden zoiets dat we morgen vast wel een rekening zouden zien van de laatste dag. Ik had al verschillende theorieën in mijn hoofd. Afsluiting van de week, twee boekingen omdat we nog een nacht bij hadden geboekt dus twee verschillende afrekeningen. Maar omdat ik bewijs had dat de boeking was veranderd en verlengt ging ik dus niet uit van het feit dat het tussen hier en Booking.com niet helemaal goed was gegaan.

Toen ik bij de receptie met mijn grote map stond (gelukkig had ik die al bij me door het inchecken) werden we heel vriendelijk geholpen. Wat bleek, die aanvullende nacht was nooit aan hen doorgegeven en zij hadden dus ook niets in hun systeem staan. Toen housekeeping vanmorgen onze kamers wilden doen vonden ze die nog vol met koffers en dat klopte niet. Ze waren al heel de dag aan het wachten totdat we terugkwamen om dit uit te zoeken. Als ze 10 meter hadden gelopen hadden ze ons zien zitten bij het zwembad maar ik kan me voorstellen dat ze niet direct een gezicht bij een naam hebben. Maar in principe waren we dus voor een nacht dakloos. Gelukkig was dit niet het geval want we konden zonder problemen onze kamer nog een nacht langer huren. Ik was wel heel blij dat ik al het papierwerk had meegenomen waaronder de bevestiging van Booking.com waarop duidelijk vermeld staat dat we er een nacht bij hadden geboekt. Deze vrouw geloofde ons direct en wilde graag een kopie van deze bevestiging maken zodat zij het met Booking.com kon gaan opnemen. Maar omdat het bij hun totaal niet in het systeem stond was het ook niet financieel verwerkt. Dus dat was wel even kassa!! Ik heb dit zelf nog gechecked met telebankieren en het klopte, we hadden het inderdaad nog niet betaald. Wat een toestand, bedankt Booking.com. Vanaf dat moment liep het toch allemaal wel wat minder. De mannen en meiden kwamen terug. Alles verteld en ook onze ideeën voor de avond  voorgelegd. Richting het strand gaan om daar wat te eten en dan nog een laatste strandwandeling. Wij hebben het idee gekregen dat dit een idee was die half Miami heeft gehad want het was MEGA druk richting het strand en er was niet bij in de buurt te komen. Om over een parkeerplaatsje nog maar te zwijgen. We hebben wel een poging gedaan maar op een gegeven moment de moed maar opgegeven. Het was gewoon niet te doen en de stemming in de auto werd er ook niet vrolijker op.

Maar wat nu……waar te eten. Aangezien iedereen ook nog eens trek had in iets anders zijn we uiteindelijk terecht gekomen bij een Golden Corral (ja die hebben ze in Miami ook! Hahaha) Daar kon iedereen pakken waar die trek in had en was iedereen blij…….nou ja blij……..wat was het daar druk. Echt niet te geloven druk. Het was dat we al binnen stonden en de meiden echt wel heel erg honger hadden anders had ik net zo lief ergens anders heen willen rijden. En ik geloof ook echt dat mijn Golden Corral dagen echt wel geteld zijn. Het is geen succes meer. Maar zoals gezegd. De meiden hadden honger en we kregen toch vrij snel een tafel aangeboden dus we hebben er gegeten. De buiken waren weer vol. Maar toch een beetje jammer van onze laatste maaltijd. Die van Orlando was veeeeeel lekkerder.




 

Daarna naar het hotel. De jongste twee lekker gelijk door naar bed want het is morgenochtend echt vroeg op en het wordt vast en zeker een vermoeiende dag. Met Yentle heb ik nog naar de aflevering van So You Think You Can Dance, the next generation zitten kijken want drie meisjes van DPFC doen mee en ze zijn alle drie door de bootcamp heen gekomen en zitten nu bij de live-shows. Helemaal super natuurlijk. Yentle heeft gelijk een berichtje gestuurd naar haar vriendinnetje om haar te feliciteren. Je kan heel goed merken dat het zondag is want het is echt stil hier op straat. Het bouwverkeer is verdwenen maar ook het uitgaansleven is stil. Vaak hoorden we nog ´s avonds laat flinke motoren knallen maar op dit moment is het muis stil buiten. In tegenstelling van hier binnen want iedereen slaapt al in deze hotelkamer (behalve ik natuurlijk) en Kenneth is bezig met het Kralingse Bos om te zagen hahahaha. Ik zet dit nog even op het blog en dan kruip ik gauw naast hem want morgen ochtend gaat de wekker om 6:00 uur dus ik heb al niet zoveel uurtjes meer. Mijn streven is morgen CALM te zijn maar zal nu toch wel blij zijn als ik morgen achter de rug heb en mijn voeten Nederlandse bodem weer raken. Dat houdt in dat we dan (WEER) een dag zon hebben gehad en geen regen en onweersbuien en dat we zonder problemen onze reis achter de rug hebben.

 

18 opmerkingen:

  1. Fantastische blog! Ik wens jullie een heel prettige terugreis! En al zeker niet zo hobbelig als bij de vorige vakantie... Veilig thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal afkicken worden voor ons.Elke morgen als eerste de pc aanzetten om je geweldige verslagen te lezen.Wat een toestand met de hotelkamers! Maar gelukkig weer opgelost.Dit moet dan wel het enigste probleem zijn geweest want de terug reis gaat lukken zonder hobbels!Een goeie reis en regenjassen aan want Verrassing,,,, het regend hier weer.Dikke knuffel voor allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben in zoveel van die Science Musea geweest met mijn kids, geweldig vonden ze dat altijd ! In elke grote stad zitten ze wel. Tot jaartje of 2 terug, toen werden ze echt te groot ;-) ! Vonden ze zelf, want volgens mij vinden ze het stiekem nog steeds leuk ! En wat een stress met die kamers .... Hotel had net zo goed vol kunnen zitten, zeker als je aangeeft hoe druk het was richting strand ! Maar gelukkig geen problemen daarmee.

    Enne, tja, Golden Corral ... Net als Ross Dress for Less, niet mijn ding hoor ... Zeker niet voor avond-eten .... Maar met kinderen wel 'makkelijk', kan ik me zo voorstellen, vooral die ijsjes natuurlijk !

    Nou, over 3 uurtjes gaat de wekker, en dan de laatste hordes !! Succes en goede terugvlucht !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dag!! Wij hebben al een aantall jaren het sience museum van Orlando op ons lijstje staan maar daar is het nog niet van gekomen. Wat een geluk dat er nog kamers vrij waren zeg, daar moet je toch niet aan denken. En voor de reis.....blijf CALM, dat heb je de hele reis volgehouden en het komt allemaal goed. Ik ga nu toch even je log van de vorige keer lezen want nu wil ik wel weten wat er toen aan de hand was :).
    Tot in Nederland, ennuh ik ga nu toch ook maar eens facebook aanmaken.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eén ding kun je wel zeggen van jouw blog, het is nooit saai!
    Wat een dag, hopelijk verloopt vandaag alles zonder problemen. Een goede terugvlucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je er weer kranig doorheen geslagen, goed dat je de documenten netjes opgeruimd meeneemt.
    Doen wij ook altijd, zo zie je maar... gelukkig konden jullie de nacht blijven en is het goed gekomen!!

    Een hele goede terug reis, en wachten op wat nog gaat komen.

    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, gelukkig waren er nogmaals vrij, wat een schrik!! Een goede vlucht terug naar huis toe en bedankt voor het meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou meissie, jullie staan op het punt om straks wakker te worden en richting het vliegtuig te gaan: een hele goede vlucht toegewenst en hou het mooie weer van daar nog even in gedachte want na gisteren een mooie 1e Pinksterdag te hebben gehad is het vandaag weer bewolkt met regen, yek! Dikke kussen voor nu,

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou wat een gedoe met die extra nacht zeg. Gelukkig had je alle papieren ben je.
    Een goede terugreis gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat het er weer op zit voor jullie!! Jammer dat de laatste dag iets minder was, maar goed, jullie hebben verder echt wel genoten!! Die Science Musea in Amerika zijn echt geweldig voor kinderen, wij bezoeken ze ook wel eens!
    Een hele goede reis terug en doe maar een lange broek aan, het is hier weer herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele goede terugreis gewenst en ik hoop dat die reis minder hobbels heeft als de laatste dag in miami,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dan zit het er gewoon op! Jullie kunnen terug kijken op een super leuke vakantie. Bedankt voor het meelezen, heb erg genoten van jullie verhalen en foto's. goede terug reis! En tot op een volgend blog maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het zit erop, maar wat een super vakantie!
    We wachten CALM op je nabeschouwing. Goede reis terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het probleem met de hotelkamers was vast schrikken, ben blij dat het goed is gekomen. Verder is het toch nog een vrij aardige dag geweest voor jullie allemaal. Ik hoop dat jullie een goede reis terug hebben. Tot gauw. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk weer om dit allemaal te lezen hoor zit iedere keer te genieten xxx
    Koos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke blog weer. Heb allen mij ipad bij me dus kan op je blog niet reageren, goede reis en hopelijk ook een voorspoedige!

    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schrijf je toch heerlijk!
    Leuk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben ! Liefs xxx

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou het zit er op, jammer hoor nu moet ik 's ochtends iets anders verzinnen om mee te beginnen. Zo'n Blog is toch wel erg leuk!
    De meiden hebben in ieder geval alles uit de dag gehaald wat er in zat haha jammer dat juist de laatste dag dingen dan anders lopen dan je zou willen, je wil het toch leuk afsluiten.
    Maar jullie hebben een super vakantie achter de rug, waar je thuis weer met veel plezier op terug kan kijken.
    Goede reis morgen en tot snel xx

    BeantwoordenVerwijderen